2018'in En İyi Oyunları


(Kayıp Rıhtım) #1

Kayıp Rıhtım’da tamamını okumak için: https://kayiprihtim.com/dosya/2018in-en-iyi-oyunlari/



11. yıl şenliklerimize geleneksel “Yılın Oyunları” dosyamızla devam ediyoruz. İşte 2018 yılı içerisinde hayali jetonlarımızı en çok harcadıklarımız! (DEVAMI…)


(Ufuk ) #2

Nefis bir derleme. Teşekkürler emek veren herkese.

2018’in oyun anlamında bizi memnun ettiğinin güzel bir kanıtı aynı zamanda.


(M. Ihsan Tatari) #3

Oyun anlamında gerçekten de dolu dolu bir yıl oldu. Aynı anda 3-4 tane yılın oyunu adayı göremiyorduk nicedir.

Bu vesileyle ben de başta sevgili Can Arabacı ve Eser Güven olmak üzere hem forum üyelerimizden hem de takipçilerimizden dosyaya katkıda bulunan herkese bir kez daha teşekkür ederim :slight_smile:


(Kingebu) #4

spidermani oynayamadım bir türlü ama gow ve red dead parasını kuruşuna kadar hak etti.


(Hiçliğin bekçisi…) #5

Dosya güzel olmuş. Emeği geçen herkese teşekkürler. Birkaç tane oyun gözüme takıldı. Boş bir zamanda güzelce videolarına bakacağım.

Ufak bir not: Bu tip başlık içinde sekmelerle ulaşılan konuları forumdan okuyamıyoruz. Gönderinin tamamını göster dediğimizde incelemeler gelmiyor. Portaldan okumak zorunda kalıyoruz. Forum ekranından okuyabilsek hoş olurdu.


(Muhammet Topcu) #6

*Detroit ve God of War gerçekten enfes yapımlardı. Verdiğim paraya acımadığım yapımlardan. Last of Us 2’yi de çıktığı gün almayı planlıyorum. Sony gerçekten şu Exclusive denen şeyi iyi yapıyor.
*Kingdom Come’ın çok iyi bir oyun olduğunu düşünmüyorum. Özellikle optimizasyon konusunda rezalet. Koca dünyada kasa kasa ilerledikten sonra bir RPG oynamanın çok da zevki kalmıyor.
*AC Oddsey bir üst maddenin benzeri, ama oynanmayacak derecede değil. Henüz bitirmeye nail olamadım, o yüzden çok ses etmiyorum :smiley:
*Vampyr güzel, farklı konusu olan bir oyundu. Ama kısaydı yahu, özellikle istedikleri fiyata göre tatmin edicilikten uzaktaydı.
Ee yormlamam bu kadar, haydi hayırlı işler.


#7

Gow için ben bu oyunla monoton olacak diye düşünüyorumdum ama mükemmel bir iş çıkarttılar yapılan yenilikler takdire şayandı.Gow
tek kelimeyle bu yılın en iyi oyunuydu benim fikrim.Ayni zamanda İskandinav mitolojisi okuyan ve oyunu oynayanlar okusun

(SPOİLER) kitapda loki, odin kardeşi olarak geçerken oyunda kratosun oğlu diye işlendi bunun bir açıklamasi var mı?
(Spoiler nasil buzluyoruz arkadaşlar)


#8

God Of War konusunda genel kitleye katılmıyorum. Bir seride değişim elbetteki yapılmalıdır fakat bir seri içinde bu denli köklü değişikliklere gidilmesini hiç doğru bulmuyorum.

Misal, ben gitsem yeni bir oyun yapmak için ID’den Doom’un isim haklarını satın alsam. Oyunu Third Person kamera açısına geçirsem. Tüm ateşli silahları BFG’yi vs. çıkarıp karekterin sırtına bir arbalet elinede bir kılıç versem. Yanına companion olarak bir köpek koysam. Oyunda marsta veya cehennemde değil isviçre alperinde ve aden bahçelerinde geçse… Böyle bir oyun yapıp adını Doom koysam, “Bu nasıl doom?” diyen olursa da “köklü değişikliklere gittik biz” desem nasıl olur? Dahası bu oyun ne kadar “Doom” olur? İşte bu oyun ne kadar doom olur ise, çocuk nazı çeken, zıplayamayan, bahçelerden çiçek toplayan bir Kratos’un olduğu God Of War da benim için o kadar God Of War’dır.


(Kingebu) #9

Bence sen bu gowu oynamadan yorum yapmışsın.Köklü değişim tabi risktir ama burada riski alan kazandı.


#10

Ben genel olarak bir oyunda yapılan bu denli abartılı derecede köklü değişikliklerden hazzetmediğimden bahsediyorum. Bahçeden çiçek toplayıp sırtında çocuk taşıyan Kratos karekteri veya ne biliyim ana okulu öğretmenliği yapan Lara Croft karekteri, kilisenin baş rahibi Rivia’lı Geralt karekteri kimine doğal gelebilir bana eğrelti geliyor. Santa Monica hisselerine sahip olmadığımdan kim kazandı kim kaybetti benim umrumda değil açıkçası, ben oynayıp geçiyorum.


(Barışcan Bozkurt) #11

2018 yılında zaman yetiştirilemeyecek kadar çok sayıda güzel oyun çıktı. Darısı bu senenin başına. Umarım Death Stranding veya Last of Us Part 2 oyunlarından en az biri bu sene çıkar.
(Bir de Shenmue 3 var. Kişisel olarak en çok beklediğim.)


(Mustafa Erdem) #12

Bu sene konsolların senesi oldu. God of war, Spider man, Red Dead Redemption, Detroit: Become Human. Bunlardan 2 tanesi pc ye çıksa bayram ederim.


#13

Büyük oyunlardan yalnızca Detroit ve Gow’u oynamaya fırsatım oldu, ikisi de muazzam oyunlardı. Ps4 özel oyunları bir şekilde beni kendilerine bağlamayı beceriyor, sırada The last guardian ve Shadow of the colossus var. :buyucu:


(Deniz) #14

Loki; mitolojide Odin’in üvey oğludur. Devdir kendisi. Yani oyunda yine üvey oğlu olarak işlenecek. Zaten dikkat edersen annesi Faye, bir dev.

God of War aldığı ödülleri sonuna kadar hakediyor. Barlog müthiş bir iş çıkardı yine. Herkes büyük bir heyecanla diğer 2 oyununu bekliyor. Bu arada süpriz yapıp eski oyunlara remake de yaparlarsa tadından yenmez.:smiley:


#15

Aday oyunlardan sadece God Of War’ı oynamış biri olarak diyebilirim ki bana yetti de arttı bile. Beşinci turu dönüyorum. Şu Red Dead’de bir an önce ikinci el’de ucuzlasa da oynasak.


(Umur) #16

Oraya bir de Celeste ekleyelim. :ok_hand:


(Halil Oğulcan Karamağara) #17

Harika olmuş, ben de yazmak isterdim ama yeni bir oyun oynayamadığım için katılamadım bu sene. Belki seneye artık ehehehe. Yavaş yavaş hepsini okuyacağım, bir kaçını bitirdim bile. İyi ki böyle bir dosya yapılmış. :slight_smile:


#18

Bence olay markanın tamamen değişmesi değil. Tabi ticari kaygının da bu spesifik oyun ve oynanışın değişmesinde etkili olduğunu göz ardı edemeyiz ama temel değişikliğin nedeninin bu yüzden gerçekleştiğini düşünmüyorum.

Cory Barlog, Kinda Funny podcast’i içerisinde “Biz God Of War’ı üniversite yıllarında geliştirmeye başladığımızda kendi karakterlerimiz ilk seride olan Kratos ile paralel idi. Sabırsız, küfürbaz, fevri ve daha çok metal müziğe yatkın vur, kır, parçala metodu ile geliştirmek istedik çünkü bizi yansıtıyordu” tarzında bir yorumda bulunmuştu. Ardından takım içerisinde olan çoğu kişinin büyüdüğünü ve kendi çocukları olduğunda bu gelişmenin onları etkileyerek daha da “olgunlaştıklarına” değiniyordu.

Serinin bu değişimi bence tam da bu yüzden organik hissettiriyor. God Of War eskisi gibi değil, çünkü değişim kaçınılmazdır ve karakterler olgunlaşır, iyi hikayeler bu temele dayanır (çoğu). Tanrıları bir bir kahvaltı niyetine kesen ana karakter intikamın ve öfkenin yıkımdan başka bir şey getirmediğini görür ve bu yüzden kendi kendisini sürgüne gönderir, yeni bir başlangıç yaparak kendisinden sonra gelecek olan oğlunun aynı hırs ve öfkenin tutsağı olmaması için elinden gelen her şeyi yapmaya çalışır.

Oyun içerisinde de bu döngü iyi belirtiliyordu aslında.

“Cycle ends now” sözü ile aynı anlamda kullanılmadan Zeus’a gönderme bile vardı sonlara doğru.

Bence gerekliydi, ortaya çıkan şeyi gördükten sonra da iyi ki oldu dedirtti.


(Deniz) #19

Aynen, ama duvardaki resimde Atreus’un Kratos’un ölüsünü tuttuğu görülüyor. Atreus’un öldürme ihtimal de var. Yani döngü tekrar dönebilir. :slight_smile: