Ahlaki Açıdan Gri Karakterler: Kurgu Diyarların Tembelliğe Açılan Kapıları

Kayıp Rıhtım’da tamamını okumak için: https://kayiprihtim.com/dosya/ahlaki-acidan-gri-karakterler-kurgu-diyarlarin-tembellige-acilan-kapilari/



Kurgu dünyasının ahlaki açıdan gri alanda dans eden karakterleri, hikâye yaratıcılarının gizli tembellik sığınakları olabilir mi? (DEVAMI…)

7 Beğeni

Gri karakterler oluşturmak kurguda çok büyük bir alan sağlıyor. Elbette bunu tembellik için kullananlar vardır. Net bir karakter çizdiğiniz zaman kurguda şaşırtıcı öğeler vermek zorlaşıyor. İyi bir karakter iyi davranacağı için aşağı yukarı tercihleri bilinebilir hale geliyor. Ancak bu durum dünya algısıyla da alakalı. Dünya savaşlarından sonra iyi ve kötü arasındaki ayrımın sanıldığı kadar kesin olmadığı düşünürler, yazarlar, müzisyenler ve bunlardan yayılan etkiyle insanlar tarafından anlaşıldı. Klasik eserlere bakarsak iyi olan karakter kötü yola girdiyse bile bunun acısı içinde geçer anlatım. Tercihler hep ahlaki yapılmaya çalışılır ya da kötü olan hep cezalandırılır. Artık durum böyle değil. Joker bile iyi adam olacak gibi bir kaç film sonra.

1 Beğeni

Nedense gri karakter dediğimizde benim aklıma direkt Game of Thrones dizisi geliyor. Oysa şu yüzlerine nur düşmüş ekibin naif fotoğrafına bakan insan hiç böyle şeyler düşünür mü? Benim içim fesat sanırım…

1 Beğeni

Oyun örnekleri vermen yanlış olmuş. Oyun oynanış elementin üst düzeye çıkarmak için hikayeyi bazen abartabilir, olmamasi gereken olayları oldurabilir. Bu tembellik değil oynanış için gerekli. Keşke örneklerini güzel fantastik kitaplardan yapsaydın. İyi-kötü karakter dizayn i ile griyi öyle karşılaştirsaydin.

Bence hikaye ağırlıklı olarak gri karakter üzerine kurulmalı. Ama bir kaç iyi-kötü karakter koyulmasi (mümkünse insan olmasın) hikayeye ayrı bir tat katıyor.

2 Beğeni

Evet, katılıyorum. Ancak ben, hikayelerde netliği tercih ediyorum. Ya da en azından şöyle söyleyeyim, karakteri yazan insanların ‘‘ya bununla ne yapacağımızı biz de pek bilmiyoruz duruma göre’’ diye bağıracak şekilde karakterler yaratmamaları daha iyi. Onun için net çizgileri tercih ediyorum.

Fakat dediğiniz gibi, düzgün ayarlanırsa bu blurluk tabi ki derinlik katıyor. Ama ayarlamak zor işte biraz

1 Beğeni

Eh, ağırlık verdiğim evrenler onlar ama. Gerçi yazıyı bitirip yolladıktan sonra aklıma Sauron, Voldemort vs. geldi ancak iş işten geçmişti.

Evet tabi, kompleks ve gri bir karakter yaratmak oyun satışını etkiliyor merak unsuru yarattığı için. Warcrafft ve Sylvanas buna verilebilecek en iyi örneklerden. Ancak, kitaplar dedik madem, iyi ve kötü çizgileri apaçık belli diyebileceğimiz Harry Potter, milyonlarca satıp J.K. Rowling’e yeni bir hayat kazandırmadı mı aslında? Voldermort için ‘‘Siyah Karakter’’ dersek kimsenin itirazı olacağını sanmıyorum açıkçası.

İşte sen onları iyi olarak görmek istiyorsun, başkası kötü olarak, griliğin iyi yanı burada belki de :stuck_out_tongue:

İşte burada asıl amaç ortaya çıkıyor bence. Karakteri gri tutarak kolaya kaçmak isteyen zaten bir süre sonra tutarsız bir kişi yaratmış oluyor. Hemen sırıtıyor eserde bu. Ancak griliği sağlam temellere oturtursa başarılı işler de çıkıyor ortaya. Dediklerinize katılıyorum.

game of thronesun patlama nedeni ( dizi olarak ) bence edd stark gibi karekterleri öldürdüler final sezonuna öle getirdiler ki i tüm karekterleri koy kendi dizisi olur ama dengelii bir şekilde final yapamadılar. .siyah beyazda final kolaydır hiç olmazsa bi taraf kazanır ama gride dengeyi tuturman lazım kaçtımı elinde kalır