Çocuklara Resimli Kitap Okumanın Zihinsel Gelişime Etkisi

Kayıp Rıhtım’da tamamını okumak için: https://kayiprihtim.com/dosya/cocuklara-resimli-kitap-okumanin-zihinsel-gelisime-etkisi/



Okumayı öğrenme sürecini araştıran Dr. John Hutton, gelişim çağındaki çocuklara sunulan materyallerle ilgili son derece önemli veriler elde etti. (DEVAMI…)

7 Beğeni

Bu bağlantıda bahsettiği gibi içinde resimler olan sizin verdiğiniz kararlara göre şekillenen kitabımı çocuğunuz ile birlikte okuyabilirsiniz. Adı: Hayvanat bahçesi macerası. Linkler–> IOS : https://itunes.apple.com/tr/app/hayvanat-bahçesi-macerası/id1251701932?l=tr&mt=8 Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ionicframework.coon866068&hl=tr

Yazıda bahsi geçen kitaplar çalışmanızdan daha farklı biçim ve içeriklere sahip.

Resimli kitap derken, kast edilen, hikâyedeki anlardan birini canlandıran, o kitaba ve hikâyeye özel çalışmalar kast ediliyor. Örneğin:







…gibi.

Yazıda bahsi geçen görsel hikâyeleştirme bu biçimde olmalı. Çalışmanızdaki resimler, tam olarak bahsi geçen yaş aralığının ilişki kurmasına sağlayacak niteliklere sahip değil. Olayın kilit anlarının özel illüstrasyonlarla canlandırılması gerekir.

Ve ayrıca, çocuk kitabı olarak, hikâyeleştirmenin belli başlı koşulları var. Çocuklar sever, diyerek, hikâyeye her şey katılmamalı. Çocuklarda yetişkinler gibi hikâyede tutarlılık isterler. “Ne oldu?”, “Nasıl oldu?”, “Neden oldu?” gibi sorular kafalarını kurcalar hep. Çalışmanız, hayvanları eğitelim, çizgisinde başlayıp, Madagascar animasyonundan alıntılanmış parçalarla bir maceraya evrilebiliyor. İşin görsel anlatı kısmını, çocuğun aşina olabileceği bir animasyona yüklenmiş. Bu görselleştirerek zihinde canlandırmaya yardımcı olmak değil. Bambaşka bir hikâyeyi anımsatmaya çalışarak, ilgi çekmek bu. Hatırlatılmak istenen de bir animasyon. Çocuğun öncelikle o animasyonu bilmesi gerek. Ve yazıda da bahsi geçtiği üzere, belli bir yaş altındaki çocuklara animasyon gösterilmesi yararlarına değil. Çalışmanızdaki bilgiler ve animasyona aşina olunması şartı, yazıda da bahsi geçen “Sıcak” bilgi akışına giriyor. Yazıda vurgulanan “İdeal” durum yakalanamamış.

İleriki çalışmalarınızda, illüstrasyon konusunda deneyimli biriyle çalışarak, yazıda da belli bir yaşa kadar karşıtı olunan görsel-işitsel medya alıntılarına bel bağlamayan hikâyeler hazırlamalısınız.

Bilgilendirme için teşekkür ederim.

Öncelikle böyle güzel bir paylaşımda bulunduğunuz için teşekkür ederim.

8 aylık bir bebek babası olarak oğlumun çocuk kitaplarına olan ilgisinden memnunum. Kendisi sayfaları çevirmeye çalışıyor, ben okurken eliyle resimlere dokunuyor. Lakin onun ilgisini koruma noktasında sıkıntı yaşıyorum. Belirli kitapları daha çok seviyor ki bu normal bir durum.

Tableti ve telefonu hiç vermiyoruz. Tamamen ondan uzak yetiştirmeye çalışıyoruz. Bakalım ne kadar dayanabileceğiz. Bizim elimizde gördükçe istiyor tabi. O yüzden onun yanında telefonları kullanmamaya özen gösteriyoruz ama bu pek de mümkün değil.

Kıssadan hisse, bu devirde ebeveyn olmak hiç kolay değil. :smiley:

1 Beğeni