Cyberpunk'ın Ağabeyi: Deus Ex: Human Revolution

Deus Ex: Human Revolution geleceğin siberpunk vizyonunda geçen ünlü aksiyon RPG serisinin üçüncü oyunudur. Hikaye, Deus Ex serisinin önceki yazılarının senaristi olan Sheldon Pacotti ile iş birliği içinde yazılmış olmasına rağmen, Ion Storm tarafından değil, Eidos Montreal tarafından geliştirilmiştir. Yapımda, orijinal Deus Ex’in geliştiricileri Harvey Smith ve Warren Spector’da yer aldı.

Oyunun hikayesi 2027 yılında Detroit şehrinde başlıyor. Biyomekanik güçlendirmeleri araştıran bir şirket olan Sarif Industries’de çalışan güvenlik şefi Adam Jensen rolünü üstleniyoruz. Gelecekte, bu geliştirmeler, Deus Ex serisinin önceki oyunlarından bilinen nano-geliştirmelerinin yaratılmasına yol açacaktır.

Bir gün, bir paralı asker grubu birimi Sarif Industries karargahına gizlice girip saldırı düzenlediğinde kahramanın hayatı sonsuza dek değişir. Jensen saldırıda ağır yaralanır ve komaya girer. Uyandığında, vücudundaki sayısız operasyon ve biyomekanik modifikasyon sayesinde kurtulduğunu keşfeder. Giriş tamamen oynanılabilirdir ve biz de onun içinde aktif olarak yer alırız. Jensen’ın iyileşmesinden sonra, çözmemizi bekleyen karmaşık bir sürü entrika vardır.

Geliştiriciler, önceki oyunlarda Deus Ex hayranları tarafından şikayet edilen örneğin tüm silahlar için tek bir mühimmat türünü değiştirmeye çalışmıştır. Aynı zamanda serinin dört ayırt edici özelliği olan gizlice girme, hackleme, insanlarla etkileşim kurma ve dövüşme korunmuştur. Bu, hemen hemen her duruma oyuncu tarafından çeşitli şekillerde yaklaşılabileceği anlamına gelir; örneğin, seçkin bir gece kulübüne girmek için, rüşvet verebilir, fedaiyi öldürebilir veya nakavt edebilir, içeri gizlice girebilir veya arka kapıyı hackleyebiliriz. Elbette yeteneklerimiz sahip olduğumuz güçlendirmelere bağlı, bu nedenle bir karakter tüm alanlarda uzmanlaşamaz ve oyuncunun yetenek ağacında bir seçim yapması gerekir.

Gizlice saklanırken, bakış açısı üçüncü şahısa çevrili ve engellerin arkasına saklanabilir, optik kamuflaj kullanılarak düşmanlardan tamamen görünmez olunabilir ve rakipleri yere serebilir ve hatta vücutlarını saklamak için sürükleyebiliriz. Panelleri ve bilgisayarları hacklemek, basit arcade mantığında mini oyunlar şeklinde sunulur.

NPC’ler ile yapılan konuşmalar Mass Effect’te benzer bize kahramanın yüz ifadesini gösteren bir dizi diyalog seçeneği verilir. Ayıca savaşta, kolayca geliştirilebilecek çeşitli silahlardan yararlanıyoruz. Önemli eklemelerden biri, gücü artıran geliştirmelerin artık Jensen’in duvarları aşmasına ve arkalarında duran rakipleri nakavt etmesine izin vermesidir.

2 Beğeni