Kız Çocuk Hakları Bildirgesi Kitabı İmha Edildi, Çevirmene Dava Açıldı

Kayıp Rıhtım’da tamamını okumak için: https://kayiprihtim.com/haberler/edebiyat/kiz-cocuk-haklari-bildirgesi-kitabi-imha-edildi-cevirmene-dava-acildi/



Elisabeth Brami’nin muzır ilan edilen Kız Çocuk Hakları Bildirgesi kitabı toplatılıp imha edildi. Eserin çevirmenine ise hapis istemi ile dava açıldı. (DEVAMI…)

3 Beğeni

Bu toplum cinsellik ile ilgili tabusunu ne zaman kıracak çok merak ediyorum.

" Müstehcen Yayınların Yayılmasına Aracılık Etmek " Böyle bir suçun olması ve cezasının 3 yıl hapis olması da son derece gülünç.

Cinsellik tabusunun aşılması ve çocuklara bu konuda verilmesi gereken eğitimler gibi alt başlıkları "Türkiye’nin 100 temel problemi"nden birisidir bana göre.

8 Beğeni

Şunu kabul etmeliyiz: çocukların cinsellik ve cinsiyet algısı vardır ve bunun eğitimi verilmelidir. Bütün dünya tarafından kabul edilmiş bilimsel bir gerçek. ve çocuk cinselliği algıdan oluşur, doğru eğitim verilmediği sürece tehlikeli olabilecek birtakım hurafelerle karşılaşması ve sapkın düşüncelerle dolması gayet olası. Kitabın içeriğinin uzmanlar tarafından (özellikle gelişim psikologları) tarafından incelendiğini sanmıyorum. Olan çevirmene olmuş tabi, o üzücü.

3 Beğeni

Bu ilgili “ifade ve görseller” nelerdir? Bir görmek, okumak gerek…

2 Beğeni


Sanırım dosyadaki şu görsel olayı özetliyor.

2 Beğeni

Açılan davanın ne kadar doğru olduğundan ziyade şunu merak ediyorum dava neden yayınevine değil de çevirmene açılıyor? Yani çevirmen gidip yayınevini gelin bu kitabı çevirelim diye ikna etmemiştir. Yayınevi kitabın basılmasını ister, çevirmen bulur ve çevirtir. Yani burada eğer ortada gerçekten bir suç varsa o suç çevirmenin mi?

7 Beğeni

Bu görsel ve yazılı ifade bir yetişkin tarafından eşcinsellik olarak yorumlanabilir (şart da değil) ama çocuk zihni bunu yalnızca arkadaşlık olarak yorumlayacaktır. Konu hakkındaki kararı verenler psikolog ve pedagoglara danışmışlar mı acaba (tabi bir iki tanesine değil, geniş bir kurula danışılmalıdır)? Malum; ülkemizde herkes kendini her şeyin uzmanı sanıyor…

10 Beğeni

Önceki başlığa,yeni akit hedef gösteriyorsa muhtemelen herhangi bir suç yoktur tarzı bir şey yazmıştım. Yukarıdaki sayfaya göre bu karar alındıysa,yeni akit yine şaşırtmadı.

Umarım gelecekte LGBTi+ bireylerin değil homofobiklerin ayıplandığı bir Türkiye görebiliriz.

8 Beğeni

Ben bu görselde rahatsız edici herhangi bir şey göremedim

6 Beğeni

Ne söylenebilir ki :man_facepalming: (Söylenecek o kadar çok şey var ki, tartışma çıkarmamak ve argo konuşmamak için susuyorum)

4 Beğeni

Birisinin hayat görüşüne uymuyorsan suçlusun. Saçma sapan bir adalet sistemi. Uzman görüşü alındığı hiç zannetmiyorum.

Evet, bir de neden yayınevine değil de çevirmene ceza.

6 Beğeni

“İstedikleri kişiyi sevme hakkına sahiptir.” cümlesinin neyini tartışıyoruz ki? Eşcinselliği değiştirmek ve bastırmak mümkündür diyenler kendilerini hemcinslerinden hoşlanmaya zorlayabiliyorlar mı çok merak ediyorum. Uzman fikirleri diye esip gürlemeden önce dünya sağlık örgütünün bu konuyla alakalı yaptığı açıklamayı okumanızı beklerdim. Hasta olan eşcinseller değil homofobiklerdir bence. Sana hiçbir zararı olmayan bir insandan tiksinmek, ölmesini istemek daha normal mi geliyor cidden. Şaşırtıcı.

12 Beğeni

Ben iki çocuk babası bir insan olarak, evlatlarımın eşcinselliğe yöneltici yayınlardan uzak durmasını isterim ve bir baba olarak da bu benim hakkımdır. Bu yüzden kim ne derse desin, kim hangi kınamada bulunursa bulunsun size katılıyorum.

Evlatlarım ileride böyle bir eğilimde bulunabilir (tabi bir baba olarak bunu istemem). Ama böyle bir eğilim onların kişisel tercihi olmalı, benim bilinçli ya da bilinçsiz olarak yönlendirmelerimden kaynaklanmamalıdır…

Fakat şunu da eklemeliyim ki onlar ne olursa olsun benim evlatlarımdır… Bir baba olarak konuya bakışım budur…

2 Beğeni

Arkadaşlar bir insanın başka bir insanı sevmesi ve bu doğrultuda bir düzen kurmak istemesi sizi neden bu kadar rahatsız ediyor anlamış değilim açıkçası. ‘Normal değil, imha edelim’ diye diye bu ülkede kalıplaşmış olarak yıllardır var olan tabulaşmış düşüncelerin pençeleri arasında ezilip, parçalanıyoruz. Zaten herşey açık bir şekilde var olan olguları konuşamadığımız için değil mi? Sizden olmayana karşı korku besleyip, varlığını göstermesinden rahatsız olmanızdan ötürü değil mi? Birkaç yorum özellikle gözüme çarptı;

Hiçbirşeyin özellikle empoze edildiğini düşünmüyorum ben. Bu dünyanın var oluş sürecinden beri zaten hayatlarımızda bulunan bir konu. Böyle kişilikler ilk insanlar arasında da vardı, günümüzde de varlar ve var olmaya da devam edecekler. Bulunduğumuz çağ itibariyle artık sosyal medyanın ve dijital platformların gücüyle insanlar kendilerini duyurmaya başladılar ve zaten kimliklerinin farkında olan insanlar kendilerini göstermeye başlayıp, seslerini duyurunca nedense empoze etmeye dönüştü iş. Sizce kuytu köşe yerlerde bekleyip insanların aşağılanmalarına mı maruz kalmalılardı? Seslerini kesip yapılan zorbalıklara yarabbi şükür mü demelilerdi? Yapmayın lütfen bu kadar acımasız olmaya gerek yok. Küçük bir empati bile durumu çözmeye yeterli olacaktır emin olun. Zaten söylediğinize göre homofobik bir bireyde değilsiniz…

Bir diğer gördüğüm yorum ise şu şekildeydi,

Çok merak ettiğim birşey var. Bu homofobik bireyler tarafından sıkça söylenen bir tutum gözlemlediğim kadarıyla. Yaşamadığınız bir duygu üzerinden nasıl bu kadar kesin bir yargıda bulunabiliyorsunuz? Hemde Dünya Sağlık Örgütü’nün yıllar yıllar önce bu durumu hastalık ve benzeri türevleri konusunda çıkarmasından sonra bu kurumun görüşlerini çöpe atarak bir ‘uzman’ görüşü beklerken? Mesela ben bir erkek olarak bir kadının annelik duygusunu sadece gözlemleyebilirim, bir çocuğa gebe kalmış kadar deneyimli bir yorum yapamam, haddime değildir. Keza aynı şekilde sizde yaşamadığınız bir duygu, bir yönelim hakkında bu şekilde sonradan edinilebilen bir özellikmiş gibi bahsedemezsiniz, bahsetmemelisiniz. Resimde ifade edilmek istenen tek şey, bu gibi durumlar vardır demek. Sizde böyle olmalısınız falan gibi bir mesaj göremedim ben. Sadece bu gibi durumlara alışsınlarki, ileride karşılarına gelen bu kişilikteki bireylere yargılayıcı tutumlar sergilemesinler diye yapılmış aktivist bir davranış bu sadece. İleride bir çocuğum olursa bu şekilde bilinçlenmesini isterdim ben şahsen.

11 Beğeni

Bu tartışmalar genelde kültürel, ahlaki, dini yargıların dışına taşmıyor. Bir şey için doğal mı değil mi konusunda canlılık yaşamına bakmalıyız, Örneğin eşcinsellik doğada,insan dışı canlı yaşamında var mı? Canlılığın doğasında bu var, gerisi bizlerin kültürel, ahlaki, dini yargılarıdır.

16 Beğeni

Konumuz eşcinsellik olduğu için olabilir mi? Başka konu altında başka rahatsız olduğum şeyleri tartışırım ama konumuz şu an eşcinsellik. :slight_smile:

Hayır sadece azaltılmalı. Gereksiz bir propaganda mevcut.

4 Beğeni

Özendirmeden bahsediyorsanız asıl özendirilen şeylere bakmanız lazım. Eş cinsellik özendirmeyle oluşacak bir şey değil. Bunu anlamıyorsunuz. Ben de saatlerimi harcayıp size bunu anlatamam. Zaten anlamayacaksınız.

5 Beğeni

Uzmanım diye ahkam kesmedim ve %100 subjektif görüşüm.

Bu konuda haklısınız.

Canlılığın doğasında çiğ et yemek, sürünün liderine biat da var. Doğada var olan her durumu normal kabul edeceksek konuşmayalım bile.

3 Beğeni

Yıl 2020 ama halen eşcinselliğin bir tercih olduğunu sananlar var :man_facepalming:t2: :man_facepalming:t2:

Cinsel tercih olmaz yönelim olur ve bunu kontrol edemezsiniz arkadaşlar. Biliyorum garip geliyor ama gerçek bu.

9 Beğeni

Normal olan doğal olan aynı şey demek değil. Doğal demek doğada bulunan, doğa düzenine, gereklerine, yasalarına uygun anlamında. Normal olan ise toplum normları, kuralları vb uygunluk.

Ve evet çiğ et yemek, sürünün liderine biat etmek tüm türlerde olmasa bile bazı türlerin doğasında var.

6 Beğeni