Anka ve Kayboluş

Öykü Seçkisi'nde okumak için: https://oykuseckisi.com/anka-ve-kaybolus/

image

Küle döndüysen, yeniden güle dönmeyi bekle. Ve geçmişte kaç kere küle dönüştüğünü değil, kaç kere yeniden küllerin arasından doğrulup, yeni bir gül olduğunu hatırla. Mevlana Güneş dağın ardından henüz yükselmişti. Esen rüzgar kurumaya yüz tutmuş dalları hafif hafif sallayıp duruyor. Ta ki güneş tamamen yükselip tüm heybeti ile ağaçların dallarını yakana kadar. Ya tabiat bütün… (DEVAMI…)

2 Beğeni

Öyküler genellikle -di’li geçmiş zaman ekseninde yazılsa da zaman zaman farklı zaman kipleri kullanılabilir. Metne adapte olabilmek ve kurguya dahil olabilmek için öykü içinde tek bir zaman kipi kullanmanız ve bunu kararlı bir şekilde sürdürmeniz gerekiyor.

Tetkik edebildiğim kadarı ile, metinde verilmek istenen kurgu ve içerik; şiirden düz yazıya geçmeye çalışırken topallayan bir yazının gölgesinde kalmış. Bana kalırsa cümlelerinizin sonunda çok daha az “…” kullanılmalı. Bu ifade yerine göre kullanıldığında, süreğenlik, masalsılık gibi etkiler bırakabilir. Ancak sıklıkla her bölümde yer alması metin içindeki devamlılık hissini baltalar. Farklı bir biçem kullanarak yeniden yazıldığında öykünüzün daha da iyi bir tesir bırakabileceğini düşünüyorum. Elinize sağlık.

1 Beğeni

Öncelikle ilginiz ve yorumunuz için çok teşekkür ederim. Ben de zamanlar ve anlatıcı ile ilgili yer yer biraz sıkıntı hissetmedim dersem yalan olur. Ancak şöyle de bir durum var. Bir öyküde durum geçmişi bile anlatsa, -yor eki ile geçmişte şimdiki zaman ile yaşanan ya da yaşatılan bir durum haline getirilebileceğini düşünüyorum. Üç nokta olayına gelince, çok kullanımının anlatımı bozduğuna ben de katılıyorum. Ancak üç noktanın sık kullanımını tarz edinen öykü yazarları tanıyorum. Belki fantastik öyküler de daha az kullanımı uygun olabilir. Bu nedenle yapıcı eleştiriniz için tekrardan teşekkür ederim. Sevgiler

1 Beğeni