Dune veya Puslu Kıtalar Atlası. Karar veremedim.
Maymunlar Gezegeni derim. Kitabı otobüste bitirmiştim. Kitap müthiş bir finalle sonlanıyor. Son sayfayı okudum ve yüz ifadem Nası Lan! şeklindeydi. Herkese tavsiye ediyorum.
En beğendiğim üç kitap ;
- Steven L. Peck - Kısa Bir Cehennem Ziyareti
- Walter M. Miller, Jr - Leibowitz İçin Bir İlahi
- Isaac Asimov - Sonsuzluğun Sonu
Bonus : Scott Lynch - Locke Lamora’nın Yalanları
En büyük hayal kırıklığı da Sissoylu #1 oldu.
Klasiklerde Stepançikovo Köyü ve bilimkurgu türünde Yıldız Güncesi, bu sene okuduğum kitaplar arasında favorilerim oldu.
1.Swannlar’ın Tarafı - Marcel Proust (Boşuna edebiyatın zirvesi denmiyormuş. Ben böylesine bir edebi hazzı bu yaşıma kadar başka hiçbir kitaptan almadım.)
2.Morel’in Buluşu - Adolfo Bioy Casares (Borges’in yakın dostu Casares ne yazık ki Türkiye’de pek tanınmıyor ve doğal olarak okunmuyor. Ama bu nasıl bir kitaptır aman tanrım nidalarıyla okudum birkaç ay önce. İnanılmaz iyiydi.)
3.Kör Talih - Stanislaw Lem (Bilimkurgunun tanrısı olarak gördüğüm bir yazar Lem. Her kitabı muhteşemdir. Kör Talih de yine katmanlı kurgusu ve sürprizli finaliyle efsaneler arasına girdi benim için.)
4.Kör Baykuş - Sadık Hidayet (Bu senenin en büyük keşiflerinden birisi oldu benim için. Yetmedi yazarın öykülerine de daldım. Resmen Doğu’dan yükselen bir yıldız. İran’dan doğan bir güneş. Melankolik bir atmosfere sahip Kör Baykuş, muazzam anlatım tekniği ve konusuyla insanı cezbediyor, gerilim dolu dakikalar geçirip edebiyata doyuyoruz.
5.Bozkırkurdu - Hermann Hesse (Okuduğum ilk kitap Hesse’den. Külliyatını çabuk tüketmemem gereken yazarlar arasına yazdırdı kendini. Dünya edebiyatında “toplumdan dışlanmış hisseden karakterler” diye bir liste yapılsa zirveye oynayacak romanlardan biri. Oğuz Atay’ın Tutunamayanlar’ı yazarken en çok kimden etkilendiğini biliyorum artık.)
Bu yılın okuduğum en sevdiyim kitap:
Sefiller-Victor Hugo
John Fowles -Büyücü (Neden bu kadar geç okudum diye pişman oldum.)
Kızıl Veba (Yaşadığımız bu dönemi yansıttığı için)
Dune (Güzel bir kurgu olduğu için)
Dünya’ya Düşen Adam (Çok akıcı ve teması güzel olduğu için)
Bay Uzay Gemisi (Sadece PKD olması yeter)
Ling Ma - Salgın (Pandemi dönemini anlattığı için)
Asla Vazgeçme Asla
Wilbur Smith - Bencil (Güzel bir macera filmi gibi keyif verdiği için)
Stepançikovo Köyü’nü hangi yayınevinden okudunuz? İletişim veya İş Bankası arasında kaldım ama fiyat farkı da devasa.
İș Bankası’ndan okudum.Çevirisi gayet akıcı ve güzeldi tavsiye ederim.
Ben genel olarak bir kitap İş Kültür’de varsa başka yayınevine gereksinim duymuyorum. Hem kaliteli hem okuyucu dostu fiyatlara sahip.
Bu sene neredeyse her okuduğum kitabı ayrı ayrı sevdim. Okuma konusunda daha önceki yıllara nazaran çok daha keyifli kitaplar okudum ve seçimlerimden çok memnunum. Uzun süredir ertelediğim Dune, Vakıf gibi eserler de bu seneye kısmet oldu. Sene başlarında okuduğum Tatar Çölü bu senenin değil, toplamda en sevdiğim kitaplar listeme girdi (sanırım Don Quijote ile liderlik için çekişmekte). Kitaplardan aldığımız tat ve kendimizi bulmamız biraz kişisel bir durum. Tatar Çölü de sanırım kendimle çok fazla ortak nokta bulduğum bir karakteri ve arka planı barındırdığı için hayatımın kitaplarından oldu. Ayrıca bu sene tanıştığım Leo Perutz, “ne yazmışsa okurum” dediğim yazarlar listeme tepeden giriş yaptı. Bu senenin benim açımdan hayal kırıklığı yaratan kitabı Hug Howey Kum ile Steinbeck Bitmeyen Kavga arasında gidip geliyor. Büyük beklentiyle başladım her iki esere de ama zor güç bela bitirdim. Bu sene okuduğum en kötü kitap olaraksa Juan Rulfo Altın Horoz kitabını söyleyebilirim. Hiçbir bağ kuramadım kitapla.
Bu kitapları Türkiye’de nasıl edinebiliriz acaba bir türlü bulamadım ama
Kindle Unlimited ile deneme hesabı açıp ücretsiz olarak okuyabilirsiniz.