Baldur's Gate 3'ü Önermiyorum

Baldur’s Gate III, 1998’de BioWare stüdyosu tarafından başlatılan kült RPG serisinin üçüncü oyunudur. Oyunu Divinity serisiyle dünya çapında ün kazanan Larian Studios tarafından Wizards of the Coast firmasının gözetiminde geliştiriliyor. Baldur’s Gate 3’ün hikayesi Baldur’s Gate II: Shadows of Amn’ın bir eklentisi olan Throne of Bhaal’da sunulan olaylardan yaklaşık yüz yıl sonra geçmektedir. Hikayemiz Baldur Kapısı’nın uğursuz Illithids Mind Flayers ırkının temsilcileri tarafından işgal edildiği anda başlamaktadır.

Cesur ejderha binicileri saldırganları kovalamayı başaramadan şehrin binaların bir kısmını harabeye çevirirler. Buna ek olarak, şehrin birçok sakinini seremorfoz adı verilen korkunç bir süreçten geçirmek için gemilerini Nautiloid’i zorla alırlar. Konağın beynine, yavaş yavaş onu yiyen ve sonuç olarak tamamen değiştiren bir Mind Flayer embriyosu bulaşmasından oluşur. Birkaç gün sonra konağın fiziksel dönüşüm süreci başlar ve bu da yeni bir korkunç Illithid yaratığına dönüşürler.

Oyun sırasında, bu tür embriyolardan birinin beynine yuva yapmaya başlayan bir karakterin rolünü üstleniyoruz. Başta kahramanımız bu rahatsızlığa bir çare bulmaya çalışsa da, zamanla bunun kendisine sağlıklı normal insanların ancak hayal edebileceği yetenekler sağladığını öğrenir. Kolayca tahmin edebileceğiniz gibi, bu ana kahramanımızın dahil olduğu ve evrenin geleceğinin kaderini etkileyecek oyun sırasında aldığımız kararlara ayrıca bağlı olduğu çok daha büyük bir entrikanın yalnızca bir başlangıcı olacaktır. Mekanlar, oyun serisinin önceki oyunlarında olduğundan daha az doğrusaldır. Görevler farklı şekillerde çözülebilir ve sonuçları sonraki olaylara yansıtılır.

Baldur’s Gate III’ü tek başına veya Online modunda oynayabilirsiniz. Baldur’s Gate III, önceki Larian Studios oyunlarına Divinity Engine grafik motorunun yeni bir versiyonuna 4.0 sürümüne dayanmaktadır. Karakter modelleri, konumlar ayrıntılıdır. Büyülerin kullanımına eşlik eden görsel efektlerde de etkileyicidir. Fakat erken erişim olduğu için oyunun her noktasında büyük kısıtlamalar hala devam etmektedir.

Kısaca oyundan bahsetmeyi bitirdiğime göre neden satın alınmamasını ve oynanmamasını kısma geçmek istiyorum. Şu ana kadar tarafsız bir şekilde oyundan bahsetmeye çalıştım objektif olarak ancak kişisel düşünceme göre bu oyun kesinlikle parasını hak etmiyor. Aşağı yukarı 2016’dan beri geliştirilen bir oyun olduğunu biliyorum. 2020 yılında erken erişim olarak piyasaya sürüldü. Yıl oldu 2022 ve erken erişimde geçen bu 1,5 yıllık süreç içerisinde oyuna yapılan güncellemeler kesinlikle yeterli değildi.

2023’te sözde çıkacağı söyleniyor ama bu haberler resmi değil ve inandırıcı ise hiç değiller. Oyun şu an ortalama 15-20 saatlik bir içerik sunuyor. Kişiye göre daha da uzun olabilir ama 4. seviye de karakterin gelişimi durduğu için açıkçası ben daha fazla zaman harcamak istemedim çünkü 50-100 saat boyunca 4. seviyede takılı kalmış bir karakteri yönetmek istemiyorum. RPG oyunlarının amacı karakter gelişi midir. Hikaye olarak keza hala oyun %25’lik gibi bir kısmı oynanılabilir olduğu için o tarafta da bir şey sunmuyor oyuncuya doğru düzgün. Çünkü şu an erişebildiğimiz hikaye ve karakterler ile olan etkileşimler kesinlikle oyunla bağ kurmanız için yeterli değil. Diğer taraftan hala oyunun optimizasyonu aşırı derecede kötü. Sürekli anlık takılmalarla oyuna tahammül etmek çok zorlaşıyor. Sisteminiz yeterli bile olsa yerli yersiz takılmalar ve FPS kayıpları hala günümüzde devam ediyor.

Beni kızdıran Larian firmasının küçük ve deneyimsiz bir firma olmamasıdır. Bu kadar uzun süre madem çıkmayacak bu oyun neden bu kadar erken erişim olarak çıkardınız? Ayrıca erken erişim diye oyun tam oyun fiyatından satılıyor bunun altını çizmek istiyorum. Oyun şu an hala her açıdan eksiktir ve bu incelemeyi yazma sebebim Türkçe dil desteği geldiği için almayı düşünen insanlara fikir vermek istediğim içindi. Paranızı daha iyi şeylere harcamanızı öneriyorum ya da çok merak ediyorsanız bu oyunu korsan olarak da deneyimleyebilirsiniz. Full sürüm çıktığında iyi bir oyun olacağını düşünüyorum ama şu an yarım yamalak bile denemeyecek bir içeriğe sahip oyuna tam oyun parası verilmesini kesinlikle tavsiye etmiyorum.

Larian firmasına oyuncular yıllardır fazlasıyla destek oldular artık yeter. Sürekli oyun yaparken oyuncu kitlesinin ellerinden tutmasını beklemeyi bırakmaları lazım. Türkçe çevirisi her ne kadar kaliteli olsa bile ne zaman çıkacağı belli olmayan bir oyunu kütüphanenizde yer işgal etmesine izin vermeyin. Keza erken erişim bir oyun olmasına rağmen boyutunun 100 GB’den daha fazla olması da ayrı bir saçmalık.

Eğer gerçekten bir DnD hayranıysanız size önereceğim şu oyuna göz atabilirsiniz. Larian’dan çok daha küçük bir firmanın elinden çıkan bu oyun Baldur’s Gate havasını çok daha iyi yansıtmaktadır.

Önerdiğim oyun: Solasta: Crown of the Magister on Steam

1 Beğeni

Güzel inceleme olmuş, genel olarak katılıyorum. Devasa bir early access, çok kasıntı grafikler, akışkan olmayan bir oyun motoru ve yersiz takılma buglar fln fln.
Konuşmalardaki, yeteneklere göre zar atma esprisi çok iyi, hikaye fln da iyi ama çok eksik ve eksisi vardı oyunun. Tam tüm aksiliklere rağmen havaya girdiğinde ise bitmesi daha da vahim. Ben de fikirlerinize katılıyorum.

1 Beğeni

Eleştiriniz gayet anlaşılır hocam. Larian aynı şeyi D:OS II’de de yapmıştı. Şimdi de D:OS III’te yapıyor :smiley: … Artık AAA olması muhtemelen geliştirme sürecini bir hayli yavaşlattı, ancak dediğim gibi oyun artık AAA. Tüm kusurlarına rağmen Solasta hiçbir açıdan yerini dolduramaz. En fazla çıkana kadar vakit geçirebiliriz. Oyuncuların BG: III’e alternatif olarak gösterdikleri oyun bir nevi antisi olan Pathfinder: Wrath of the Righteous. Ona da bir bakmanızı öneriririm. Orijinal BG’yi sevenler genelde Pathfinder’ı tercih ediyor.

2 Beğeni

Bahsettiğiniz serinin oyunlarını oynadım. Fakat bana bu oyunlar daha çok Pillars of Eternity’i anımsatıyorlar. Baldur’s Gate tarzından çok uzaklar.

Ben de eskiden baldır, icewind Dale ve diablo 2 gibi kultleri saatlerce oynamış biri olarak bu zorlama seri devamlarini sevmiyorum. Daha görsel tanıtımı sırasında büyük bir tatminsizlik yarattı bende. Yeni oyunlar da cok fazla renk cümbüşü var. O kadar çok half blood yada dragon varı karakter koyuyorlar ki human aralarında çok ender kalıyor. Seri kökeninden çok uzaklasiyorlar.

Bir de bu işlerin yatırım ve satış planlamasını çok merak ediyorum. Yaklaşık 75/90 yılları arasında doğan nesillerin yaptığı oyunları 2000 sonrası doğan kişilerin tarzıyla sunuyorsun. Biri olsa biri olmuyor. Bence büyük hata. Oysa paradox bu konuda çok başarılı her iki gruba da ayrı hitap ederek serilerde ki özü koruyabiliyor.

Bu görseller pek çok şey olabilir ama kesinlikle bir baldursgate değil.

1 Beğeni

İsde erken öten horozun sonu böyle olurmuş , böyle efsane bir oyuna önermiyorum , 2023 de çıkamaz deyip bu kadar yanilmakda pes , peki bir tekzip yazmiş mı tabii ki hayır tipik Türk insanı sadece kendini komik duruma düşürmüş

2 Beğeni

iyi yaşlanmamış bir entry.

Kendi kendime bir derleme… Vede yerme…
Oyun gayet iyi olmuş. Zorlama seri devamı yapmamış baya baya oturup kurgulamışlar. Yan görevler ve ana görev işleyişi çok iyi. Gerçek DND sistemine çok bağlı. Oldukça takdir ettim. Özellike farklı eşyaları fırlatarak haar verme. Alternatif görev atlamalar zar olayları vs cuk oturmuş.

Ancak en eksi yeri ki eleştirimde korktuğum kısımdı çok über ırklar çok fazla ortalıkta. Drowlar olsun Mind Flayerların bu denli bol olması vs çok fazla.

Totalde ise tükürdüğümü yalatacak cinsten iyi.

1 Beğeni