Sistem Gereksinimleri:
64-bit işlemci ve işletim sistemi gerektirir
İşletim Sistemi: Windows 10 (64 bit)
İşlemci: Intel Core i5-6600 @ 3.3 GHz or AMD Ryzen 3 1300 X @ 3.4 GHz
Bellek: 12 GB RAM
Ekran Kartı: Nvidia GeForce GTX 1060 or AMD Radeon RX 580 with 4GB VRAM minimum (Support of Vulkan 1.1 required)
Depolama: 55 GB kullanılabilir alan
Detroit: Become Human, Fahrenheit: Indigo Prophecy, Beyond: Two Souls ve çok satan Heavy Rain gibi oyunların yaratıcısı olan Fransız Quantic Dreams stüdyosu geliştiricileri tarafından yaratılan, bilim kurgu dünyasında geçen bir aksiyon ve macera oyunudur. 25 Mayıs 2018’de PS4’e ve 12 Aralık 2019 ise PC çıkışını yapmıştır. Oyunun geliştirme temelleri ise 2012 yılında YouTube’da yayınlanan Kara adlı teknolojik demosunda atılmıştır.
Hikaye, Detroit: Become Human’ın dayanak noktasıdır ve bu nedenle spoiler vermemek için ondan bahsetmeyeceğim. Oyun kısaca gelecekte, 2038 yılında Detroit şehrinde geçiyor. Oyunun evreninde, insan gibi görünen ve hareket eden robotlar artık dünyanın bir parçası haline gelmiştir. Ancak artık robotlar duygularını ve bilinçlerini keşfetmeye başlamışlardır. Bu nedenle bazı robotlar kendileri hakkındaki gerçeği öğrenmek ve hatta belki de kaderlerini değiştirmek için insanlar tarafından belirlenmiş programlarına aykırı davranmaya başlamıştır.
Dünyaca ünlü bir ressamın yardımcılığını yapan Markus, polisle çalışan dedektif Connor’da dahil olmak üzere diğer oynanabilir karakter arasına ev işlerinde yardımcı olması amaçlanarak tasarlanmış Kara adlı robot eşlik ediyor. Bazı robotların artık neden delirdiği ve programlanmış makineler gibi davranmayı bırakıp suç işlemeye ve hatta intihar etmeye neden başladıklarının sorusuna bir cevap bulmak için maceraya atılırlar ve oyunun sonlarına doğru ise tüm karakterlerin hikayeleri birbirleriyle kesişmektedir.
Detroit: Become Human aynı firmanın geliştirdiği Heavy Rain’e benzemektedir. Oyun oyuncuya çoğunlukla çevreyi keşfettiği etkileşimli bir hikaye sunar. Kahramanlar Android olduğu için, oyuncuların alacakları kararlar arasında birçok yeni olasılık vardır. Örneğin Connor olarak oynarken, çeşitli verileri hızlıca analiz etmek mümkündür. Ayrıca ipuçlarına dayalı olarak bazı olayları yeniden yapılandırabilir bu, Batman: Arkham Origins’te kullanılan suç mahallini yeniden canlandırma mekaniğine benzemektedir.
Buna ek olarak, oyun gelişmiş bir diyalog sistemi sunuyor. Kanıt bulmak, kilit durumlarda kullanılan mevcut diyalog seçeneklerinin sayısı bir hayli fazladır. Oyuncu soruşturmayı yürütmeye odaklanmazsa, ilerleyen önemli bir konuşma sırasında seçenekleri sınırlı olabilir. Diyalogların ve seçimlerin oynanış üzerinde çok güçlü bir etkisi olduğu ve çeşitli karmaşık sonuçlara yol açabileceği için önemlidir.
Quantic Dream, yüksek kaliteli grafikli oyunlarıyla tanınır. Detroit: Become Human’da Sony konsolunda mevcut olan gücü tam olarak kullanarak geliştirilmiştir. Bu sayede karakter modelleri harika ve çevre ayrıntılar açısından zengin bir oyundur. PC optimizasyonu ise başarılıdır. Tekrar oynanılabilirliği çok yüksek olan oyun ortalama 12-15 saat arası bir oynanış sunmaktadır.