Kadersiz Olanın Efsanesi: Kingdoms of Amalur Re-Reckoning

Çıkış Tarihi: 08.09.2020

Oyun Hakkında:

Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning’in evreninin ünlü yazarı R. A. Salvatore’dur. Aynı zamanda Unutulmuş Diyarlar dünyasının hayranları tarafından bilinen kara elf Drizzet Do’ Urden’in yaratıcısıdır. 2012’de orijinal oyun Electronic Arts çatısı altında iki stüdyonun işbirliği ile geliştirildi. Bunlar 38 Studios ve Big Huge Games stüdyolarıdır. Kurucu ortaklar arasında ayrıca Ken Rolston yer almaktadır.

The Elder Scrolls III: Morrowind ve The Elder Scrolls IV: Oblivion’dan bilinen baş tasarımcısıydı. Geliştirici kadrosunda Todd McFarlane esas olarak Spawn çizgi roman yaratıcısı olarak bilinen ünlü isimlerde yer aldı. THQ Nordic, Eylül 2018’de markanın haklarını devraldıktan sonra, Kingdoms of Amalur: Reckoning’in yenilenmiş bir sürümünün geliştirilmesi için Kaiko Games adlı küçük bir stüdyoyu görevlendirdi.

Oyunun hikayesi klasik fantastik bir dünyada geçmektedir. Amalur, birkaç bölgeye ayrılmıştır. Hikaye ana karakterin ölümüyle başlar, ardından Well of Souls ile yeniden dirilir. Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning’de sıfırdan bir kahraman yaratıyor ve onunla birlikte dünyayı kötülükten kurtarıyoruz. Mass Effect serisine benzer diyaloglarda karar verme olasılığına rağmen, oyunda sunulan hikaye esas olarak fazlasıyla çizgiseldir ve çok fazla söz sahibi olamayız.

Maceraya, mevcut dört ırktan Almain, Dokkalfar, Ljosalfar ve Varani’den birini seçmenize ve ayrıca görüntüsünü değiştirmenize izin veren kapsamlı bir karakter yaratma ekranıyla başlıyoruz. Oyunun başında bir sınıf seçmiyoruz, ancak oyun ilerledikçe karakterinizi üç beceri ağacında geliştirebilirsiniz. Bunlar savaşçı, haydut ve büyücüdür. Mevcut yetenekler arasında, toplamda 60’ın üzerinde, hem menzilli hem de yakın dövüş beceri vardır. Yetenek ağacında bunlara ek olarak zanaat ve sosyal beceriler, örneğin simya, demircilik veya ikna gibi dallarda da karakterinizi geliştirebilirisiniz.

Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning, oyuncuları Evrenin yaratıcısı olan R. A.'nın kafasında yaratılan çeşitli hikayelerle dolu oldukça açık ve geniş bir dünyanın kollarına bırakıyor. Salvatore ana hikayeye ek olarak oyunda, The Elder Scrolls serisinde olduğu gibi çeşitli Amalur bölgelerine dağılmış loncalar da dahil olmak üzere çok sayıda yan görev hikayesi yazmıştır. Görevleri tamamlayarak deneyim puanları alıyoruz ve çeşitli gruplar arasında dilersek itibar kazanıyoruz.

Ancak Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning’in ana odak noktasında, oyunu genellikle hack and slash türüne daha yakın yapan Quick Time Events ile oldukça arcade olan bir dövüş yer almaktadır. Bu nedenle savaşları kazanmak, yalnızca karakterin gelişimiyle kazanılan becerilerle değil, aynı zamanda oyuncunun yeteneği ve öğelerin örneğin bombalar veya büyülerin uygun kullanımıyla belirlenmektedir.

Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning tek oyunculu bir oyundur. Ayrıca yeni hikaye tabanlı DLC paketleri içermektedir: The Legend of Dead Kel, Teeth of Naros ve Fatesworn. Geliştirilmiş versiyon Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning, grafik stili Fable serisini, Divinity II: Ego Draconis’i ve Forgotten Realms evrenindeki oyunları biraz anımsatan orijinalin grafik tasarımını biraz iyileştiriyor. Çözünürlük ve doku kalitesi arttırılmış ve yedinci nesil konsollar PlayStation 3 ve Xbox 360’ta +60 FPS çalışarak daha fazla akıcılık sağlanmıştır.

Oyun tüm yan içerikleriyle beraber tek kişilik hikaye bölümü 100 saatin üzerinde bir oynanış sunmaktadır.

Sistem Gereksinimleri:

İşlemci: Dört Çekirdekli 3.0 GHz

RAM: 8 GB

Ekran Kartı: 2 GB GeForce GTX 660 veya daha iyisi

Boş Alan: 40 GB HDD.

İşletim Sistemi: Windows 7/8/10 64 Bit.

Oyundan Görseller:

1645212820816.png

1645212828416.png

1645212835529.png

1645212846122.png

1645212861336.png

1645212867766.png

1645212873997.png

1645212878931.png

Oynanış Videosu:

5 Beğeni

Bu oyun da bayağı zaman gömdüğüm bir oyun, ama bu oyunda beni tatmin etmeyen bir şeyler var, tam adını koyamadım. Yani oyun öyle pek aman aman bir şey değil ama kendini oynatıyor. Dövüş biraz tekdüze gibi ama skill buildi büyüsüydü silahlarıydı bilmemnesiydi baya çeşitlilik var. Hikaye de meh gibi. İlginç konsept, güzel fikir ama uygulama vasat.

Bu oyunla ilgili temel problemim şeydi: oynadıktan sonra kendimi bir şey yapmış gibi hissetmiyordum böyle. Bisküvi yeyip öğün geçiştirmişim gibi.

Mesela idle oyunlar da damardan şeker almışım gibi hissettiriyor bazen. Bu onun bir kaç tık üstü gibi. :roll_eyes:

Sanırım bunlar hep oyunun temelde MMO olarak tasarlanıp sonradan yön değiştirmesiyle alakalı mevzular.

2 Beğeni

Oyunu sıkıcı yapan ana sebep hikayede oyuncunun söz sahibi olamaması ayrıca şu ana karakterin konuşmadığı oyunlara gerçekten tahammül edemiyorum. Oyun bütçe olarak sıkıntı çekmemiş zaten EA fonlamış oyunu ama adamlar ana karakteri seslendirmemişler. Bu tamamen tasarım olarak TES serisinden özendikleri bir şey. Sadece bu oyuna hiç gitmemiş. TES oyunlarında çünkü ana karakteri diyaloglar sırasında görmüyoruz ama bu oyunda tam aksine sürekli yüzünü gördüğümüz için ve ikili diyaloglarda sürekli etrafa boş boş baktığı zaman sinirimi çok bozmuştu.

1 Beğeni

Bu oyunu zamanında ilk çıkışında oynamıştım ps3te. Herşey o kadar güzel ilerliyordu ki taaki chakram silahını alana kadar. Ondan sonra pata küte ilerledim ve o kadar güçlü oldum ki son bossu 1 2 vuruşta indirmiştim. Oyunun zorluk sistemi biraz bozuktu ama bu yeni hali nasıl olmuş bilmiyorum.

Oyun çok zorlamıyor. Zaten oyunun başlarında karakterimizde açılan bir özellik var hatırlarsan onunla beraber oyun daha çok kolaylaşıyordu fakat dikkatli olmayınca en üst zorluktayken yine ölebiliyorsun.

1 Beğeni