Çıkmasını Beklediğiniz Oyunlar

Bazen, belli bir oyun türüne olan bağlılık, bazen, vadedilen eğlencenin uyandırdığı merak, bazense işin arkasındaki isimlere duyulan güven vesilesiyle sadece duyurusu yapılmış oyunlara karşı ilgi oluşabilir. Oyun hakkında verilen her bilgi, öyle veya böyle, “Çıksın da deneyim edelim.” hissini anlık düşünceden tutkuya dönüştürür. Çıkış zamanı yaklaştıkça içten içe “Gel, gel!” serzenişleri yükselir. Bir çılgınlık edilip önsipariş verilebilir…

İşte, size o güçlü duyguları yaşatan, çıkması sabırsızlıkla beklenilen oyunlar ve onları bekleme gerekçeleriniz neler, onu soruyoruz.

Adet olduğu üzere ilk ben başlıyorum:

Phantom Brigade

Tür: RTS-TBS (yarı gerçek, yarı sıra tabanlı strateji), Taktik

Bekleme Sebebim: Sıra tabanlı stratejilere zaafım var. Mükemmel bir stratejist, inanılmaz bir taktik uzmanı olmasam da türü seviyorum. Tabii bir de mechalara duyduğum ilgi. Bu ikisinin kesiştiği noktada yer alan işlere daha bir coşuyorum. O yüzden Front Mission serisine hayranımdır. Ancak bu ikisinin kesiştiği türde işlerle her zaman karşılaşılamıyor. Battletech ve Into the Breach gibi örnekler olsa da mecha temalı sıra tabanlı taktik strateji oyunlarının sayısı fazla sayılmaz. Phantom Brigade’in radarıma girmesinin ilk sebebi buydu.

Oyun hakkındaki ilk bilgiler yapımcıların güncel standartları yakalamaya çalıştıklarının habercisiydi. Kişiselleştirilebilen ve geliştirilen mechalar, yıkılabilir çevre, X-Comvari görevler vs. bana yetmişti. Oyuna karşı daha da heyecanlanmamı sağlayansa çatışma mekaniğinin karma yapısıydı. Çatışma mekaniği, düşmanın olası hareketi hakkında tahminde bulunarak taktik belirlemeyi gerektiriyor. Oyunun sıra tabanlı ayağında mechaların nereye gidip ne yapacağına karar vermek, gerçek zamanlı ayağındaysa sonucu beklemek var. Verilen kararların görsel ve savaşın gidişatındaki etkilerine sinematik biçimde şahit olunuyor. Verilen kararların sinematik etkisine şahit olma, kısmı yenilikçi geldi. Çünkü klasikleşmiş sıra tabanlı oyunlarda verilen kararların görsel etkisine şahit olmak hem keyifli hem de sıkıcı olabilir. Verilen kararın başarıya ulaşıp ulaşmadığını animasyonlarda izlemek, bir süre sonra sıkmaya başlayabilir, ayarı varsa animasyonu geçme veya oyunu hızlandırma seçilir. PB’deyse bu animasyon mevzusuna, oyun alanına ve verilen kararların etki işinde daha bütüncül yaklaşılmış gibi. Verilen kararların savaşın gidişatına etkisi ve verilen kararların oyuncuda yarattığı gerilim oyunun temel dinamiğine dönüşmüş, eğlencenin önemli parçası haline gelmiş gibi.

Saydığım bu sebepler dolayısıyla oyunu merakla bekliyorum.

7 Beğeni

Ben duyurulmuş değil, ama duyurulsa sevinçten kafayı yiyeceğim oyunu söyleyeyim; Dishonored 3. Yemin ederim düz duvara tırmanırım :laughing:

4 Beğeni

Gods & Monsters
Cyberpunk 2077
The Last of Us 2
Ghost of Tsushima
Marvel’s Avengers
Mount and Blade 2 Bannerlord
Assassin’s Creed Ragnarök

2020 yılında sadece bu oyunları bekliyorum. Avengers harici hepsinin çok güzel olacağına inancım tam.

7 Beğeni

Ben Dragon Age 4’ü bekliyorum, ne zaman çıkar o belli değil, zaten çıkana kadar oynayacak tonla oyun biriktirmişim :sweat_smile:

3 Beğeni

Bu arada böyle liste yazıyorum ben ama hala 2019 oyunlarını oynamadım.

Death Stranding
Days Gone
Assassin’s Creed Odyssey (2018)
Star Wars Jedi Fallen Order

Bu oyunlar beklemede. Fakirlikten indirim bekleye bekleye oynuyoruz :smiley:

3 Beğeni

Psychonauts 2

Tür: Aksiyon - Macera

Muadili: Psychonauts :stuck_out_tongue:

Bekleme Sebebim: Çünküüüü Psychooonauuutss!!

Double Fine ve Tim Schafer’ın büyük hayranıyım. Bugüne dek yaptıkları neredeyse her oyunu ayıla bayıla oynadım. Aynı şey Schafer’ın LucasArts zamanından kalma oyunları (Grim Fandango, Day Of The Tentacle, Full Throttle ve nicesi) için de geçerli. Psychonauts’ta da durum farklı değil. İlk oyununu çok ama çok sevmiştim. İkincisini yıllardır bekliyordum ve duyurulduğu günden beri takipteyim.

Psychonauts’ın en güzel yanı birbirinden farklı kişilerin zihinlerine girebilmemiz ve her seferinde farklı bir ortamla karşılaşmamızdı. Mesela aşırı titiz bir profesörün zihni her şeyin milimetrik olarak hesaplandığı bir küp gibiyken kafayı komplo teorileriyle bozmuş birinin zihniyse ajanlarla dolu bir keşmekeşti gibi gibi… Tim Burton-vari grafikleri de cabası.

Çıksın artıkhh!

6 Beğeni

HALF LİFE 3

Hayal ama insan bekliyor işte…

3 Beğeni

Zaten merak edilen büyük oyunlar söylenmiş. Şu an yakın zamanlı çıkışı belli olanlardan Beyond Blue’yu (geçen yıl ertelenmişti) bekliyorum. Tabii ölü dönemden yeni çıkmaya başlandığı için yavaş yavaş canlanacak.

Tırsmazsam bu da ilgi çekici:

3 Beğeni

Çıkış tarihi verilmedi ama Beyond Good & Evil 2’nin bu sene içinde çıkmasını umuyorum. En çok beklediğim oyunların başında geliyor. İnşallah ubi batırmaz.

3 Beğeni

İlk önce çıkmasını beklemediğim daha doğrusu çıkacağına inanmadığım ama keşke çıksa dediğim oyun: Portal 3

Çıkmasını çok beklediğim ve oldukça merak ettiğim ancak dizüstü bilgisayarımda muhtemelen oynayamayacağım oyunlar: Cyberpunk 2077 ve Death Stranding

İlgimi çeken ve muhtemelen (Yorumlara göre) çıktığı gibi oynayacağım oyunlar.

İlginç kurgusundan ötürü: 12 minutes

Görsel tasarımından ve Cyberpunk atmosferinden ötürü: The Last Night

Tamamen çizim tarzından dolayı: Sable

Disco Elysium’dan sonra ZA/UM studiodan ne çıksa yerim. Double Fine’ın Broken Age ve Lucas Arts remasterd’ları tarzı oyunları çıksa yada buna benzer oyunlar keşfetsem diyorum hep.

Son olarak, Ron Gilbert ve Gary Winnick Thimbleweed Park’tan sonra yeni oyun yapsa da oynasam.

3 Beğeni

Bannerlord bekleyenlere şu görseli sunayım :slight_smile:.

4 Beğeni

Bannerlord(kaç sene oldu hatırlayamıyorum)

5 Beğeni

Bu iki oyunu hevesle bekliyorum

1 Beğeni

God of war 2 hasretle ve özlemle

2 Beğeni

Mart sonunda gönlümün efendisi Bannerlord gelecekmiş öyle diyorlar.

2 Beğeni

Erken erişim olması kötü oldu biraz.

1 Beğeni

URUZ "Return of The Er Kishi’ [URUZ Er Kişi’nin Dönüşü]

Tür: Platform, Aksiyon, Macera

Bekleme Sebebim: Önce itiraflarla başlayayım: 2D side-scrolling platform maceraları pek tercih etmem. Piksel tasarımlara sorunum yok, ama 3D’nin başını alıp gittiği dönemde, gönül ister istemez pikselden uzaklaşıveriyor. O yüzden, Dex, Baba is You ya da FEZ (Tamam, onda biraz üç boyut kavramı vardı) gibi istisnalar dışında side scrol tarzlı piksel estetiğiyle tasarılanmış oyunlara uzağım.

Uruz, uzak durduğum iki özelliği de taşıyor. Dikkatimi çekmesinin ve çıkışını beklememin sebebi, kişisel bir şey. Aslında oyunla alakası bile yok denebilir. Yıllardır şaman temalı bir oyun nasıl olurdu, diye düşünüp dururum. Uruk, şaman kahraman macera değil; Dede Korkut Hikâyeleri’nden esinlenilmiş mistik bir aksiyon macera. Ben de “Eh, şaman kahramanlısı olmasa da…” deyivererek bekleme listeme aldım.

Ait olduğu oyun tarzına hala sıcak bakamasam da, çıktığında deneyeceğim gibi.

3 Beğeni

Enteresanmış. Dede Korkut’la ilgili bir şey görecek olmak merkımı cezbetti doğrusu.

1 Beğeni

@mit,

Eh, oynanış, belli bir standardı tutturursa, türün meraklıları arasında, standardın üstüne çıkarsa, çıktığı yılın dikkat çekeni olacak. Ömür, ummak ve beklemekle geçiyor işte. :man_shrugging:

Remothered: Broken Porcelain

Tür: Korku, Macera, Hayatta Kalma

Bekleme Sebebim: Aslında bu bir devam oyunu. Remothered: Tormented Fathers’ın öncesinde geçen olayları konu ediniyor.

Remothered serisini özel kılan şeyse, artık unutulmaya yüz tutmuş eski bir serinin izinden gidiyor oluşu. Bu seri, beceriksizliğimden ve gerilmekten dolayı asla oynayamadığım, hayatta kalma, korku ve bulmaca karışımı Clock Tower serisi. Clock Tower serisinin mazisi, Resident Evil, Silent Hill ve Fatal Frame gibi korku-macera serilerinden daha önceye dayanır.

Serinin ana tasarımı, kendisine göre çok yeni sayılabilecek, bir başka hayatta kalma korku oyunu olan Amnesia’yı çağrıştıracaktır. Malikaneden veya binadan kurtulmaya çalışan ana karakter vardır. Bu karakterin peşinde de onu öldürmeye veya yakalamaya çalışan saldırgan bulunur. Oyunun yapısına göre, saldırgan bazen senaryoya göre, bazense rastgele biçimde ana karakterin karşısına çıkar. Ana karakterin kendisine karşı koyabilme kabiliyeti çok azdır. Bu yüzden, kah kaçarak kah saklanarak izini kaybettirmeye çalışır. Oyun, saldırganın olmadığı zamanlarda kısımlarında bulmacaya dönüşür. Mekanın veya yaşanan olayın gizemini çözecek ipuçları aranır, bulmacalar çözülür. Her oyunla birlikte bazı mekanikler eklenip çıkartılsa da, serinin ana hatları değişmemiştir.

İşte, Remothered serisi de o temellere riayet ediyor. Clock Tower’ınkine kıyasla senaryosunun ve karakterlerinin ayakları biraz daha yere basıyor. Özündeyse, temel aldığı mekaniklerin, daha iyi grafik ve ek oynanış dinamikleriyle modernize edilmiş hali. İlk oyun (Tormented Fathers), 2017’de, Türkçe altyazı seçeneğiyle çıkmıştı. Fiyatı da gayet uygun, 32 lira. İndirimlerde daha da uygun fiyatlara düşebiliyor.

Oyunu biraz deneyim edebilmiştim. Sebebiyse, Clock Tower serisini uzaktan sevmemle aynıydı; korku işi fazla geriyor, elim ayağıma dolaşıyor, bulmacayla mı, yoksa peşimdekiyle mi uğraşacağım, daha da strese giriyorum.

Ve, evet. Oynayamadığım halde, devam oyununu merak etmeden duramıyorum. İlkinin aksine Türkçe altyazı seçeneği bulunmuyor.

1 Beğeni