Dök İçini Rahatla

Takı yok galiba. Düğün salonu da olmasaymış baya ucuza kotaracakmışsınız.

He takı var 30 bin tl…
Ucuz derken?

Ne kadar çok gereksiz masraf yapılıyor düğünlerde. Birkaç sene önceki abimin düğününde birebir tanıklık ettim. Saçma sapan bomboş işler.

4 Beğeni

İtrafediyorum her ne kadar en iyi filimleri izlemeye çalışsamda dandik Marvel filimlerine bayılıyorum. Beni gerçek dünyadan uzaklaştırıyorlar.

1 Beğeni

Takı ve düğün salonu dışındakiler ev için harcadığınız masraflar. 30 bine ev dizmişsiniz fiyatlar normal, ilk kez evleniyorum şımarıklığına fazla kurban gitmemişsiniz(15 bine yatak odası beğenmeyen kız tarafları var). Yalnız bir daha baktım da herşeyi size kitlemişler. :joy::joy::joy:

Babam bize 25 bin tllik mobilya+beyaz eşya kotası verdi. Bunun üzerini siz tamamlayın başka da veremem dedi. Gittik mobilyacılara en uygun mobilya ve beyaz eşyaları ve diğer ev aletlerini 30bine aldık. Artı olarak da bir sürü hediye aldım. :smile:
Evet dediğinizi anladım. Benim çevremde de var bu tipler. Ama bizim amacımız borçsuz yaşamak. En ucuzu aradik ama gerçekten kaliteli ürünler aldık.

4 Beğeni

Bunlar ne biçim fiyat yahu? Yani şimdi tepki alabilirim ama bunlar çok anlamsız masraflar bana göre. Vallahi benim evlenmem toplamda 20 bin filan tuttu. Durun biraz daha düşüneyim. :thinking: Hadi 30 bin olsun. Takı 30 bin nedir? Ne takıyorsunuz? :smiley: Ben sırf masraf olmasın o parayla bilmem ne yaparız diye 10 liraya taşlı bir şey aldım. Geçti, gitti. Yeni bir hayat kuruyorsunuz ve süs için takılan takılar alırken yüksek fiyat ama satarken beş para etmiyor. Hayatınız boyunca da taş çatlasın 3 kere takarsınız. :smiley: Yani şimdi sizin erkek mi yoksa kadın mı olduğunuzu bilmiyorum ama bana bu çok anlamsız bir masraf gibi geliyor.

Ev eşyası dediğiniz şey de insan on sene aynı eşyaya bakınca içi şişiyor. Elektronikler deseniz maksimum ömrü 5-7 sene. Mesela annem zamanında illa beş programlı bulaşık makinesi aldırdı bana. Zamanına göre uygun fiyattaydı. Tanıdıktı da. Şimdi bozulma sinyalleri veriyor. Düşündüm ve ben 7-8 senedir sadece tek programı kullanıyorum. Yani bana tek program yetiyor. Yine zamanında annem sağ olsun kurutma makinesi diye tutturdu. O da böyle yapınca benim de tepem attı kurutmalı çamaşır makinesi buldum spotçudan ucuza aldım. Kurutmasını 3 defa kullandım. 750 programlı filan makine ama yine sadece ve sadece 2 programını kullanıyorum. Yani teknolojik ama sözde süsler bunlar. İş kullanış kısmına gelince 2-3 programlı yetiyor. Benim 8 sene önce aldığım makineyi şimdi yeni teknoloji diye 7-8 binden veriyorlar. :rofl:

Düğün kısmı ise tamamen saçmalık. Bana göre. Katılan olacaktır, katılmayan olacaktır. Eskiden düğün salonu, bilmemnesi taş çatlasın 2-3 milyardı. Şimdi milyarlar tutuyor. Ülkenin ekonomisi de ortada. Kimse size altın takamıyor. Üç-beş kuruşla geçiştiriyorlar. Siz de bu düğündü, zurnaydı, oydu, buydu, şuydu verdiğinizle kalıyorsunuz. :smiley: Verdiğinizi geri bile alamıyorsunuz. Toplum olarak bu konuyu da tüketim haline getirdik ona üzülüyorum. Eskiden amaç evlenen çifte destek olmaktı. Evlenmek masraflı olduğundan ufak bir tören, eğlence yapılır herkes de parasını takar, böylece çifte destek olurdu. Şimdi o kadar elzem tutulmaya başlandı ki evlenenler borçlu evleniyor. O borç da yıllarca kapanmıyor. Daha eşinize mi alışasınız, sorumluluklarla mı savaşasınız, borç mu ödeyesiniz derken evliklik boğulmaya başlıyor. Sonra efendim boşanma oranları arttı. E, artar tabii. Evlenenlere bunca yük bana saçma geliyor.

Ne kadar kaliteli ürün alırsanız alın hepsi eskiyor veya modası geçiyor. E, hayatım Mahmutgilin karısı Hülya evine falanca almış. Hakkılar var ya koltuğu tay tüyü kaplatmış. Biz de yapalım beş sene oldu diye ömür boyu bu anlamsız şeylere çalışıyor bireyler. Elde var sıfır. Siz çalıştıkça moda değişiyor. Moda değiştikçe yeni Fatmalar ortaya çıkıyor. Birileri değiştirdikçe siz de mecbur kalıyorsunuz. Bir de beton almak için çalışacaksınız. E, malum ev lazım. :smiley: N’oldu? Yaş geldi 50 oldu. Geçmişe bakıyorsunuz. Üç çamaşır makinesi, iki bulaşık makinesi, 7 koltuk takımı… Hayat bunlara gitmiş.

Cicim ayları geçsin evlilikte asıl ondan sonrası zor. Oturup takı kemiremeyeceğinize göre biraz mantıkçı yaklaşmak lazım.

Neyse konu açıldı diye ben içimi döktüm. Sözüm sana değil. Genele arkadaşım, lütfen kırılma. Bu konuda çok içerliyorum. Hatta geçen gün bir arkadaşla bu muhabbeti yapmıştık.

Soruna gelecek olursam mantıkçı yaklaşmak durumundasın. Hayat boyu mala çalışacaksın. Bu mallar da sürekli modası değişen ve yenilenmesi gereken şeyler. Sorumlulukların artıyor. Hayatın acımasız kuralı bu. Sevmediğin şeye sevdiğin insanlar için katlanacaksın. Evlilikte duygusallığa pek yer olmuyor. Özellikle ilk zamanlar. Her şey rayına girene dek dayanabilirseniz duygusal kararlar da alırsın. :slight_smile:

12 Beğeni

Şimdi anlaşıldı Camus’un neden anlaşılmadığı.

Valla düğünlüde evlensen kaçırıp düğünsüzde evlensen bu devirde artık sıkıntısız evlilik yok.Zaman çok pahalı para kazanmak ise işkence haline dönmüş durumda ee haliyle bir taraf mutsuz olunca diğer tarafta etkileniyor.

Düşünsenize kitap okumayı seven bir kızla evleniyorsunuz özellikle. Hatta çizgi romanı da sizin kadar seviyor. :d

Düğün günü geldiğinde de Demet Akalın ve Ben Fero müzikleriyle dans edip, sabahta nohutlu-tavuklu pilav yiyorsunuz. Hayatınızın %1’inde bile yer almamış ve almayacak insanlar için bedavadan eğlence düzenliyorsunuz.

Ne kadar ironik…

1 Beğeni

Güzel ama yetersiz…

2 Beğeni

Kimsenin düğünlere bedava yemek için gittiğini sanmam ama o yemek faslı çok heyacanlı oluyor o başka:):joy:

@Husey Sandığınızdan daha çok var. Hatta çeyiz sandığından bile daha çok.

İnsanların Seks yapacak olmalarını insanlara duyurmak için düğün yapmaları ne kadar saçma. (Sanki o resmiyet veya dini nikah olmasa sizi tutan var) Bir de bunların oğlunun pipisiyle gurur duyup sünnet düzenleyen tipleri var.

Bir de bu gelinin abi-aile tarafı var. Kızı lisede okuldan kaçsa, sevgilisiyle dışarıda görülse kızına hayatı dar edecek insanlar düğünlerde çılgınca dans ediyor, eğleniyor. Arada bir de duygusal müzik açtırıp fiyaskodan ağlama tiyatralı ekliyorlar. Bunların kızları sevgililik dönemi yaşamadan evlenilecek erkekle tanışmalı. Doğal olarak görücü usülü kültürümüz.

Bir de bunların oğlunu askere gönderen tipleri var. Adam 20 yaşına gelmiş daha çocuk babasını, babası çocuğunu tanımıyor neredeyse. Oğlum asker oluyor diye konvoy yapıyor adam, trafiği tıkamayı, gürültü yapmayı kendine hak görüyor. Soran olursa “bidanecik ewladım var gardeşim bırakın yaw” der geçersin nolacak?
Bu tipte ağlamayı ihmal etmez bunu da ekleyelim. Şehit haberi gelirse konusuna girmek istemiyorum.

Bunların ne kadar saçma olduğunuzdan bahsettiğinizde de “kültür gardiyanları” çıkıyor ortaya. Bazen Hitler’in yanlış tarafla uğraştığını düşünüp üzülüyor insan.

2 Beğeni

Bizde de eşim ile ben düğün kesinlikle istemiyorduk. Ama aile baskısını kaldıramıyorsun. Bir şekilde düğün oldu ama basit, sade ve yemek ile 2 saat sürmedi. :slight_smile: Masraf olarak da az eşya çok yer prensibi. Takı olayı da şükür bir şart koşmadılar ne geldiyse elden o oldu. :slight_smile: Ama dış çekim kadar para tuzağı yok bu döngüde. Biz kesinlikle istememiştik ama yaptıran arkadaşlar 3 5 bin tl ye patladı diyor.

4 Beğeni

Ayrıca eşya konusunda da eşim bakarken kullandığı çamaşır makinesi ve benim televizyonumu halen kullanıyoruz. Kesinlikle böyle eşya var ise değerlendirin malûm hayat pahalı. Ayrıca biz balayı da yapmamıştık. Şimdi bakıyorum da kuru bir düğün ile geçmiş. Hahaha :thinking::grin:

3 Beğeni

Nasıl bir ortamda yaşıyorsam artık bir tane bile yemekli düğüne rast gelmedim. Anca biri ölecek de o zaman yemeği görebiliriz.

Değerli taştan yapılma takıları takmanın mantıklı bir yanı var mı? Ben bir türlü mantıklı bir açıklama bulamıyorum buna.

Düğün yapmak toplum baskısına dönüşmüş durumda. Düğün yapmadan evlenilemiyor mu yani? Çok samimi bir ortam olmadığında dans etmeyi veya halay çekmeyi sevmiyorum ben. Sevmeyen de birçok kişi tanıyorum ama herkes düğün yapmak, o gece 2-3 saat dans etmek zorundaymış gibi davranıyor. Herkese birlikteliğini ilan etmek istiyorsan düğün davetiyesi yerine biz evlendik mektubu yollanılabilir.

Düğüne harcayacağım para ve zamanı daha mutlu olacağım bir şekilde değerlendirebilirim. Bunu yapacağım.

Bu da güzel bir alternatif bence :slight_smile:

3 Beğeni

Yemek olayını annem şart koşmuştu. Karadenizli olduğum için akrabalık sıkı baya. Ve gelenlerin çoğu şehir dışından gediği için yemek iyi olmuştu. :wink:

Sonuna kadar haklısınız. Ama töreler gelenekler görenekler maalesef bunu yapmamızı emrediyor. Biz istemedik düğün falan ama illa diretildi. Sadece anne baba değil dede anneanneler de ’ olmaz öyle şey düğün olacak herkes bilecek evlendiğinizi sizden para çıkmayacak biz yapacaz ’ deyince iyi madem dedik. Başladık bir işe gidiyoruz bakalım nereye ?
Sahsi olarak eşimle bizim masrafımız yok. Sadece ekstra şeyler aldık o kadar.
Ve en önemlisi ülkenin ekonomisi… ahh bu dış güçler… geçen sene baktığımız mobilyalar durup dururken 2ye katladı kendini.sadece bunlar değil her şey 2x - 4x zamlandı… ahh bu dış güçler…
Biz yine de en uygununu aldık. Biliyoruz her şey geçici ama ev kuracağımız için bir şeyler de almak gerekli…
Maddi yönü kolay da sinir sistemi bozulunca çok boş geliyor bize de.

2 Beğeni

Düğün olmazsa takı gelmez. :slight_smile: Birazcık insanları memnun etmek gerek. Hehe bizde dans, halay, müzik olmadı. Salona girdik, takı töreni fotoğraf ve herkes evine.
Benimde amma anlatasım varmış ya. :grin::astonished::grin:

2 Beğeni