Bugün okuduğum kitabı bitirip, Malazan’a ufaktan bir geçiş yaparım.
Kitap şimdilik güzel gidiyor. Sadece isimler zorlayacak beni onun içinde çözümü buldum, karakterlerin kim olduğunun yazıldığı yerin fotoğraflarını çektim kafam rahat 
Ayrıca şunu görünce gülme tuttu. Fesatım biraz sanırım. Normalde kavga çıkarır bu söz 
Şiirin tamamını atabilir misiniz merak ettim.
@isos81 Ermişler Tanrı mı? Oponn - şans - sikke olayları aklıma ZÇ’den Mat’i getiriyor hep.
Bu arada Kruppe, Crokus, Talo Krafar’ın olduğu beşinci bölümde olan kovalamacayı çok beğendim.
Orada şöyle bir denklem var:
Her Tanrı bir ermiş ama her ermiş bir Tanrı değil.
Detayları ileride. 
O espri yapıldı. ![]()
Hood’un nefesi aşkına.
Anonim küfür mü oluyor? Ben anlamadı. 
Hood’s Breath. Küfür gibi oluyormuş evet. Ben de şaşırmıştım başta.
Sanırım küfürden ziyade argo gibi.
Etkinlik başlayınca 1. kitap ile ilgili spoilerli yazabiliyor muyuz.
K’rull Ata Tanrı derken, diğer tanrıların atası anlamında mı diyor, eski insanların inandığı Tanrılar anlamında mı?
Başlayınca konuşmak serbest. Ama herkes aynı tempoda ilerleyemeyeceği için chapter filan açık olup soru spoiler içinde olur muhtemelen. Örnek:
Quick Ben’le ilgili sorum var. 2. Bölümde geçiyor:
şöyle şöyle oldu neden oldu
Gibi (Spoiler’da bir şey yazmadım, bakabilirsiniz).
Soruna gelecek olursak ileride açıklanıyor. Ama öğrenmek istersen: ikinci dediğin doğru
O spoiler sayılmaz benim için. Baktım öğrendim.
Fandom’a en azından Tanrılar için bakardım da fazla spoiler riski var diye bakamıyorum. 
Bir yerde gördüm ama şimdilik Neil Gaiman 'in Amerikan Tanrıları hikayesinden K’rull için benzerlik kurulabilir. İnananları, müritleri kalmayınca etkisi zayıflıyor gibi
Aslında sorunun yanıtı, Sanderson deyimi ile Rafo. Yani read and find out. 
Sonraki kitaplarda açıklanan şeyleri normalde yanıtlamamak lazım (kovan nedir gibi). Ama bu soru görece basitti, o yüzden yanıtını yazdım. 
Not: Fandom’dan uzak durmak lazım. Her yeri spoiler.
Örgü battaniye de hazır olduğuna göre ben başlıyorum. Yorumlardan dolayı o kadar ön yargılıyım ki asla anlamayacağımı hissediyorum. Bindik bir alamete bakalım…
Bence hatırlamak için karakterler, önemli gördüğünüz olaylar vs için işaretlemeler yapın ve bölüm başlarında o bölümde olan karakter ve temel olayı not olarak ekleyin. Okumanız ilerledikçe geride kalan sayfalarda aramak yerine buralara bakmak çok daha kolay hatırlamanıza yardımcı olur.
Öyle düşünmeyin. Şahsen ben de öyle düşünerek tedirgin başladım ama okumaya başlayınca kitabın akıcı bir şekilde ilerlediğini gördüm. Karışık gördüğümüz olay örgüsü yavaş yavaş açılıyor ve okura inanılmaz bir okuma zevki yaratıyor. Sadece çok fazla karakter var, bu karışıklığı da ilk sayfaya dönüp kolayca halledebiliyoruz. 
2.kitabın kapağı da çok iyiymiş.
Anlamadığınızı ya da kaybolduğunuzu düşünürseniz, Tor reread’i translate ile okuyabilirsiniz. Her bölümün kısa bir özeti ve iki ayrı kişinin yorumu yer alıyor.
Ayrıca reddit rehberini de Türkçe’ye çevirdim. İlk mesajda bulabilirsiniz. Ama spoiler olabilecek şeyler var mı bilmiyorum. Ben çok önce okumuştum, o yüzden hangisi spoiler hangisi değil bilmiyorum. Yine de çok önemli spoiler olduğunu düşünmüyorum, amacı o değil zaten.
Son olarak buraya yazabilirsiniz. Zaten etkinliğin amaçlarından birisi de bu.



