Simonetti’nin Malazan kapakları cidden efsane.
@alper @depresifpatates @isos81 teşekkür ederim, şimdilik sorunsuz gidiyor. Sadece kavramlar çok farklı diğer fantastiklere göre. O yüzden sık sık sözlüğü kullanıyorum.
Hood’s Breath’ten başka şunlarla karşılaştım şimdiye kadar:
Hood’s Balls! 
Fener’s Hoof!
Üçüncü bir şey daha okudum ama unuttum. Yine bir tanrı + uzuv kombinasyonuydu.
Erikson reyiz 10 kitap boyunca bu feyzle devam ediyorsa Malazan küfür rehberi hazırlamak yine sana düşüyor. 
Okumaya başladım ben de. Şimdilik çok yavaş ilerliyorum. Muadil kitaplarla olan kıyaslama için henüz erken ama güzel ışıklar alıyorum diyebilirim.
Spoiler içinde yazdığın doğru (geç gördüm kusura bakma). Güzel tespitler şu ana kadar. ![]()
Hatırladığım kadarıyla genelde bu şekilde küfürler. En çok da Hood ve uzuvları kullanılıyor diye kalmış aklımda.
Henüz serinin çok başlarındayım elbette ama seriden favori karakter seçimlerinde şimdilik önceliğim Karanlık’ın oğlu Rake oldu. Çavuş Alakarga değerlendirme dışı. 
Önemli bir detay mı karar veremedim ama siz yine de 1 .kitabın 3 de 2’sini okumadan spoiler açmayın.
Bu arada
Rake’in kılıcı Dragnipur Elric’in kılıcına benziyor. Ruh emiyor.
Benim tüm serideki favorimdir Rake.
Hem de çok önemli bir detay. Yine de Rafo diyelim. ![]()
Üstte de var bir tane onu da açamadım zaten
Kitabı bitireyim o zaman gelip hepsini açacağım daha 150. sayfadayım. Korktuğum gibi olmadı ya akıyor kitap.
@isos81 @alper benimde favorim Rake şimdiye kadar. İmparatoriçe tarafı biraz şey, neyse
Ayıplanırım falan diye Rake’yi yazmıyordum buraya
Birde az biraz Paran’la Yırtıkyelken’e ısındım.
Yazar Elric’i hiç okumadığını söylese de benzerlikler sadece kılıçla sınırlı değil bence. Moorcock, fantastik edebiyattan tutun masa oyunlarını hatta müzik gruplarını dahi etkilediğinden Erikson ilhamın kaynağının ona dayadığını bilmiyor olabilir
.
Lorn ile ilgili sayfaları okurken 3-5 kez Lorn’un cümlelerinden imparatoriçe Laseen ve Muavin Lorn ile ilgili aklıma bir detay takılıyor
@isos81 Laseen tanrıça mı? ve Lorn’u ele geçirmiş ve yönlendiriyor mu?
Tahmin ettiğim şey doğru veya yanlış da olsa bunu öğrenmek benim için spoiler olmayacak.
İkisinin de yanıtı hayır.
Yardımcı dediği orijinalde Adjunct. İmparatorlukta öyle bir görev var. Lorn da normal görevinde bir karakter, doğrudan imparatoriçeye bağlı
Anladım.
Bir - iki yerde Lorn kendi kendisine konuşurken bunu yapan ben değilim Laseen, konuşan ben değilim Laseen diye düşünüyordu. Bir de Paran Lorn hakkında düşünce yapısı için Laseen’in uzantısı, benimle aynı yaşta ama çok daha yaşlı gibi konuşuyor, maskenin ardındaki kadın kim vs deyince acaba dedim olabilir mi?
Konuşulanlar tam olarak görevin tanımı aslında. Adjunct kelime anlamı olarak da “ek, ilave” demek. Yani Laseen’in iradesinin uzantısı gibi düşünebiliriz. O yüzden dedikleri doğru. Ama tanrısal bir durum yok ikisinde de.
Tüm kitap siparişlerini tekrardan verdiğim için etkinlik başlangıcını 20’sine çekmeye gerek kalmadı. Zaten insanları tutamıyoruz, herkes bir an önce başlamak istiyor.
Kargosu belki 1-2 gün gecikecekler olabilir, onlar da 1-2 gün sonra bize katılırlar. Zaten herkes aynı hızda okumuyor.
Uzun lafın kısası, etkinliğin başlamasına sadece 2 gün kaldı arkadaşlar. 
Hadi kazasız belasız

Zaten ben dahil pek çok kişi ufaktan başladı, en olmadı bitiriş tarihini uzatabiliriz yetişemeyecek gibi olanlar için, sonra konuşmaya geçeriz.
Bu mesajdan sonra konuyu kitabı okuyan @SJack’in denetimine terk ediyorum. Maalesef aşırı bozulan uyku düzenim sebebiyle gelişen bazı sorunlar sonucunda etkinliğe katılamayacağım. Daha az dikkat gerektiren kitapları bile okuyamadım. Bu vesileyle Malazan’ı tamamlanana kadar terk etmeye karar verdim.
Shedenul korusun.
Raest Jaghut Tiran uyanınca şöyle bir şey oluyor.
Toprağı ve ana kayacı geçti, onların altında ağır ağır akan eriyik karanlığı aştı, daha da derinlerde uyuyan tanrıçayı buldu. Jaghut Tiran’a kıyasla gençti. Seni uyandırayım mı diye fısıldadı. Daha değil ama kanını akıtacağım…
Ana kayacı çatlatarak tanrıçayı acıyla şişledi ve kanının uyanmadan kıpırdamasına yetecek kadar aktığını hissetti .
Bölüm başlarında zamanı tanımlamak için kullanılan, “Burn’ün Uykusu’nun 1161. yılı” gibi olan yerlerdeki Burn mu bu?
Uyku vs deyince aklıma Burn geldi.
Yok değil, farklı kişiler.
