Geçmiş olsun. Allah şifa versin.
Ben de şimdi bitirdim kitabı. Kaç günümü aldı okumak, not almak. Aslında tüm kitaplar elimde olsa hızla okuyup geçerdim ama malum unutulmaması için sindire sindire okumaya çalıştım. Kitabın karışık olması başlarda hoşuma gitti ama sonda olan olaylar beni bir az dünyadan kopardı. Yani sanki herşeyi çok daha uzaktan izlemek zorunda kaldım. Sorularım var ama onları etkinlik başlayınca sorarım. Öyle pek sevdiğim karakter olmadı bu da bana normal geliyor çünki daha ilk kitap ve herşey hakkında az bilgi sahibiyiz. Ama nedense Yırtıkyelken hoşuma gitti. Bir de Sırma ya manyak, onun konuşmaları başlayınca iyice keyfim açılıyordu.
Malazan karakter odaklı bir seri değil zaten. Pek öyle karakter gelişimi de yok. Olaylara ve tarihe şahitlik ediyoruz temelde.
Sonraki kitaplarda olaylar da rayına oturuyor. İlk kitapla alakası yok mesela ikincinin, okuyunca göreceksiniz.
En beğendiğim kısımlar tarihle ilgili anlatılanlar oldu. Ve yazdığınız gibi Ben’le iblisin konuşması. Bir de Yırtıkyelken’in Bellurdan’la karşılaşması nedense aklımda kaldı. Karakterlerin yaptıkları seçimdeki çaresizliğini en çok bu iki olayda hiss ettim.
Geçmiş olsun.
(20 karakter)
Belki ben de etkinliğe katılırım ama söz veremiyorum şimdilik. Sanırım ama %90 katılırım.
@Okuryorum çok geçmiş olsun.
@SJack isos81’in gönderisini düzeltmişsin de bana neden bildirimi geldi ki
Ayrıca 10 Şubat tarihini güncelleseniz süper olacak 
Ahmet ele geçirdi konuyu. Sadece kendisi düzenleyebiliyor. 
Etkinlik tarihi değişince, katılımcılar kayboluyor ya. İdare edin böyle.
Etkinliğe katıldığın için olabilir mi acaba? 
Şimdi etkinlik 15 Şubat mı oldu yoksa başladı mı? Şu an bende başladı olarak gösteriyor.
Etkinlik 15 Şubat’ta başlayacak. Dikkate almayınız bildirimi. 
Katıldım da konu benim değil ki. Yine de geliyor mu bildirim 
Yahu şimdi konuyu düzenledim ve birkaç şey ekledim. Bildirim sizlere gitmese nereden bileceksiniz peki neler eklendiğini? 
Bildirimin sebebi de konuya TR Rehber ve Detaylı Harita’nın eklenmesidir.
Ahmet tarihi 15e çeker misin? Mümkünse katılımcıları kaybetmeden. 
Katılımcıları kaybedeceğimiz kesin. 
Bu sefer @isos81 'a yazdığın cevap niye bana geldi diyecektim ki konu takip ediliyordan çıkıp izleniyora geçmiş 
TR Rehber olayı çok güzel olmuş hazırlayanın (yanılmıyorsam @isos81 ) eline sağlık. ![]()
Ben sadece Türkçeleştirdim. Hazırlayan kişinin nick’i ilk slaytta yer alıyor. Ayrıca orijinal rehber de yine ana mesajda yer alıyor. Asıl emek o arkadaşın (yabancı birisi).
İlk kitabı bitirdim. 2. kitap olan Darujhistan’ın başındayım şuan. Genel olarak yorumlarda gördüğüm sahne geçişlerinin rahatsız etmesi, karakterlere bağlanamama, az şey anlatma, çok şey anlatma, olayların direk içine atılma gibi eleştiriler gelmiş. Bunların hiç biri beni rahatsız etmedi. ilk kitap - 190 sayfalık bölüm benim için gayet keyifliydi. Hikayeyi, altyapıyı ve dünyasını çok beğendim. Şu aşamada söyleyebileceğim, eğer İthaki sonuna kadar götürebilirse ben de sonuna kadar okurum bu seriyi.
Guide’lar için de teşekkürler. Okuduğum yere kadar Guide üzerinden bir tekrar yaparım veya kitabı bitirince de yapabilirim tekrarı 
