Okuma Etkinliği - Ay Bahçeleri (Malazan #1) - Steven Erikson

Adjunct—>Muavin mi olmuş? Türkçe ile olan kavgam durmuyor bir türlü ya. Sorun bende üstelik.

Paran’ın kılıcına da çeviride “Kısmet” demişler. Orjinal ismi ne bilmiyorum ama hikaye içerisinden Paran’ın yüklediği anlam ve Oponn nedeniyle Kısmet değil de Şans mı acaba diye aklıma takılmıştı.

2 Beğeni

Evet o da beni rahatsız etti ama tamamen tınısı ve Türkçe olunca bana çok fazla alakasız şey çağrıştırmasından dolayı. Paran’ın kılıcı Chance normalde.

Örneğin: Halamın ismi Kısmet. Muavin de aklıma Metro Turizm skandallarını getiriyor. Tez Ben de aklıma Diriliş Ertuğrul’da “tez” kelimesi barındıran replikleri aklıma getiriyor. Yırtıkyelken de yırtık don oradan da “Donsuz geceler dilerim efendim.” meteoroloji programını getiriyor. :smile:

3 Beğeni

Hocam aynı diye düşünüyordum ben :thinking: Gerçi Forge of Darkness ile beraber düşününce zaman çizelgeleri uymuyor sanki. Ben mi yanlış anladım acaba?

Yok hocam aynı değiller, alakaları yok. Zaten bunların birisi erkek birisi kadın.

Fandom’dan (GotM):

Immediately after being freed from his barrow by agents of the Malazan Empire, the Jaghut Tyrant Raest sensed an underground sleeping goddess after driving his senses deep into the Earth. He considered waking her, but instead decided to make her bleed for the time being, driving a fissure through the bedrock which was enough to make her stir but not awaken. Raest’s lone assault on Burn was enough to cause earthquakes and a volcanic eruption in the Gadrobi Hills

Ana kayacı çatlatarak tanrıçayı acıyla şişledi ve kanının uyanmadan kıpırdamasına yetecek kadar aktığını hissetti.
Kuzeydeki tepe hattı göge doğru kalktı, yükselen bir duman ve kaya ve kül sütunu arasında havaya mağma fışkırdı. Yer sarsılırken püskürmenin gürültüsü yoğun, sıcak bir rüzgarla Raest’e çarptı. (S. 596 -597)

Bir önceki sayfada şöyle bir şey var. Raest’i, gözlemleyen Kocakarı Gadrobi tepelerinde uçuyordu diyor.

Senin paylaştığın ile uyuşuyor gibi, o paylaşımdan ben yerin derinlerinde uyuyan Burn diye anlıyorum.

Fandom da ilk kitapta geçen tanrıları okusam çok spoiler okumuş olurmuyum acaba.

No, dediğim gibi farklı kişiler. Hatta,

Raest uyandığı zaman derinlerde uyuyan Burn’u hissediyor. Onu uyandırmayı düşünüyor ama o an vazgeçip, kanamasının devam etmesine izin veriyor. Dediğim gibi Burn ve Raest farklı karakterler Zaten Raest uyumuyor, sadece mezarda hapis diye biliyorum. Nereye kadar okudun bilmiyorum, spoiler olacak diye korkuyorum. :slight_smile:

Bence Fandom’a girme. Erikson anlatmadıysa bir sebebi vardır. İleride çoğu sorunun yanıtını veriyor zaten, acele etme. :slight_smile:

2 Beğeni

Burn kadın tanrı mıymış? Çünki orda isim vermiyor ama tanrıça diyor.

Tanrıça kadın tanrı demek zaten. :slight_smile:

Sen yanlış anladın beni, derinlerde olan kişi Burn mu diye sormuştum ben. İkisi farklı biliyorum. Ama tamam o Burn, onu öğrenmiş oldum. :slight_smile:

Tiran uyandı, ejderhalar ile kapıştı, Lorn kozalak’ı gömdü. Orr rahmetli oldu. :slight_smile: 100 sayfa civarı kaldı.

Bence de bakma hocam. İkinci kitapta mesela Gölgekral ve Urgan’a dair çok önemli detaylar ifşa ediliyor. Baya dumura uğradım geçen gün. Biraz sabır. :slight_smile:

2 Beğeni

Fandom’da spoiler mı yedin? Aferin. :slight_smile:

Hayır yav, ben sabrettim ödülünü ikinci kitapta aldım. :slight_smile:

Fandom’dan özellikle tanrılar hakkında okumak büyük hata olur kanaatindeyim. Kitabın en gizemli karakterleri.

2 Beğeni

Tamam şimdi oldu. Öyle bir hata yapmazsın, o yüzden şaşırdım. :slight_smile:

@alper

Eğer Raest serbest kalınca derinlerde hissettiği kişiyi soruyorsan, evet o Burn. Ben Burn ile Raest aynı kişiler mi diye soruyorsun sandım. Şimdi anlaşıldı. :slight_smile:

3 Beğeni

O zaman en iyisi ben buradan size sormaya devam edeyim. :slight_smile:

2 Beğeni

Her yer blur valla tam açmalık işte ama açamıyorum, bir yandan merak ediyorum. @alper 'den davacıyım :smiley: Bu arada sayfa kaçtasın hocam?

:slight_smile:

Her kovanın tadı ve kokusu farklı oluyor, o nedenle bence açma hem tadı kaçabilir hem de tat ve kokular baş agrısı yapıyor. :slight_smile:

Dün gece son 100 sayfa kalmıştı. Bu gece bitiririm ben kitabı.

1 Beğeni

Ben henüz 200. sayfadayım. Bitsin saldıracağım ama tüm spoilerlara :grinning:

2 Beğeni

Ben en başından beri söylüyorum. Spoilerlı kısımlara şu bölüme kadar spoiler yazarsak daha iyi olur. Mesela ilk 300 sayfayı okuyanlar açabilse. Adım adım konuşurlar falan.

4 Beğeni

@Pyrewrath: Kings of the Wyld da bitti, sen ne zaman başlıyorsun, siparişin gelmesini mi bekliyorsun? :slight_smile:

2 Beğeni