Okuma Etkinliği - Ay Bahçeleri (Malazan #1) - Steven Erikson

:joy::joy: Tanrıçayı biliyorum. Burn erkek diye düşünmüşüm nedense.

Almayacaktım, HB o kuponu verince alıyım dedim, 23 Şubat teslimat gözüküyor. :sweat_smile:

2 Beğeni

İşte bu! Çok sevindim. :slight_smile:

1 Beğeni

Yarın başlıyor muyuz ? :))

1 Beğeni

Evet, 00:00 itibariyle başlıyoruz. :slight_smile:

İlk kitaba bakarak bu seri olay akışı, hikayenin akıcılığı, gizem, merak unsurları ile Zaman Çarkı’nın bence bir adım önünde. Beru’nun yüreği aşkına zayıf dediğiniz kitap buysa bizi çok daha fazla güzellikler bekliyor demektir.

9 Beğeni

Yazar zaten daha en başta uyarmış bu kitabı ya seversiniz ya nefret eder kaçarsınız ortası yok diye. Ben ilk başta tedirgindim, sonra bu önsözü okuyunca tedirginliğim arttı sonra kitaba başlayınca su gibi aktığını gördüm rahatladım, ki kitaplığımda sadece 2 fantastik kitap serisi olduğunu düşününce :smiley: Belki çok fantastik okuyan biri olmadığım için de sevmiş olabilir miyim onu bilmiyorum. Fantastik ile arası çok çok iyi olanların yorumlarını da görürüz yakında :slightly_smiling_face:

@isos81 hocam Haşhaş Savaşı kitabını okumuş muydun sen? İlgimi çekiyor ama eğer okuduysan beğenmiş miydin?

Sen okuduysan fikrini alayım diye sormuştum hocam. Artık öyle yapacağım. Teşekkürler :slight_smile:

1 Beğeni

Ben okumadım ama okuyanlar oldu forumda. Birkaç defa da farklı konularda soruldu. Genel olarak bazı eksik ve/veya kötü yanlarına rağmen sevilen bir seri.

Hangi Kitabı Okuyorsunuz konusunda arama yapabilirsin yorumlar için.

@melih “bu fantastik işini sevdim ben yaa” diyorsan, sıralama olmadan şunları tavsiye ediyorum:

  • Locke Lamora’nın Yalanları (seri eksik)
  • Kral Katili Güncesi (seri eksik)
  • Kadim Kanunlar Serisi (tam)

Benim favorim üçüncüsü. İlk ikisi asla tamamlanmayacak diye düşünüp okursan sorun olmaz.

4 Beğeni

Kesinlikle.

  1. Bölüm spoiler

özellikle 5. Bölüm şimdiye kadar favorimdi. Locke Lamora esintileri olan süper bir karanlık kovalamaca.

4 Beğeni

Bunun nesi Spoiler? Anlamadım bile neden bahsediyorsun. :smiley:

1 Beğeni

Forumda spoiler algısı herkese göre değişiyor. Ne olur ne olmaz deyip kapatmıştır :grinning:

Eksik olanlarla şimdilik ilgilenmem ama buna bir bakarım, tekrar teşekkürler :slightly_smiling_face:

Ben de o kovalamacayı Sissoylu’ya benzetmiştim. :slight_smile:

@J.S hikayenin akıcılığı vs yanısıra fantastik öğeleri de beğendim ben.

3 Beğeni

Spoiler öncesine keşke bölüm isimleri de konulsaydı. Misal şimdi bir bölüm bitirdim ve acaba bölüme dair bir şey konuşuldu mu diye merak ettim ama ilerleyen bölümlerden bir spoiler olur diye de hiçbirini açamıyorum. Bir açmaz içine girdik ya hayırlısı artık :sweat_smile:

2 Beğeni

Birazdan onunla ilgili uyarıda bulunacağım. Henüz resmi olarak baslamadigi için kendi aramızda konuştuk varsay lütfen. :slight_smile:

2 Beğeni
  1. Bölümü yeni bitirdim. 5. Bölüm hariç diğer bölümler çok iyiydi. Karakterler ve evren çok iyi ama betimlemede sıkıntı var gibi duruyor.
1 Beğeni

Evet arkadaşlar, etkinliğimiz resmi olarak başlamıştır. :slight_smile:

Bu kitapla ilgili konuşmak serbest iken, sonraki kitaplara dair spoiler vermek kesinlikle yasaktır. Yani, cevabı sonraki kitaplarda verilen yanıtların yazılmamasını rica ediyorum. Örneğin Kovan nedir sorusunun yanıtı bu kitapta verilmediği için, sorulsa bile bilen kişiler yanıt vermesin lütfen. Tüm yanıtların bu kitap özelinde kalmasına dikkat edelim.

Çok katılımcı olduğu için soruları Spoiler etiketi ile soralım. Açık olarak da bölüm no veya sayfa sayısı yazalım ki diğer arkadaşlar kendilerini koruyabilsin.

Örnek:

Sayfa 223, Bölüm 3 (Gadrobi Tepeleri)
.

Soru: Burada söyle bir olay oldu anlamadım, nedir bu olayın özü?

Böylece okuyucu o sayfayı geçmiş ise rahatlıkla Spoiler etiketini açıp bakabilecek, dilerse gelen yanıtları okuyabilecektir.

Kurallar açık ve basit. Uymaya özen gösterelim lütfen. Herkese keyifli okumalar dilerim. :slight_smile:

12 Beğeni

Evet ben de başlıkta konuşmalar başladığından beridir bu ikilemdeyim. :slight_smile:

Şimdi ben etkinliği doğru anladım mı anlamadım mı bir kendimi tartayım o zaman.

  1. bölüme yeni başladım ve şöyle bir sorum var: Pençe Efendisi Tiste Andii hep yeşil giyiniyormuş. Bu onu ilerleyen sayfalarda Ajan’ın bahsettiği, renklere ayrılan Moranth kabilesindeki insanlardan biri yapmıyor değil mi? Yapıyor mu yoksa? :slight_smile:

Bu arada @Tobizume’e ben de katılıyorum, betimleme yönünden eksiklik kitabın senaryodan dönme olduğunu en çok hissettiren faktör oldu benim için.

5 Beğeni

Fancluba hoşgeldiniz. :joy:

2 Beğeni

Kişiler biraz karışmış galiba. :slight_smile: Pençe efendisi olan insan, Tiste Andii’ler insan değil. Anomander Rake mesela Tiste Andii. Bir de Moranth’lar da insan değil. İnsanımsılar ama isterseniz bir bakın google’da neye benzediklerine. :slight_smile: Bence spoiler olmaz üçüncü bölüme geldiğinize göre. Pençe efendisinin yeşil giyinmesiyle Moranth hiyerarşisindeki renklerin birbiriyle alakası yok.

7 Beğeni

Başlasın başlasın diyenler, ertelenmesin diyenler hani nerede? 15 dk geçti yazan yok. :joy:

@taurenim, @Abraxas gayet güzel açıklamış. O yeşilin, diğer yeşille alakası yok. Tamamen o adamın kendi zevki. :slight_smile:

2 Beğeni