Ben de bir Snorlax atayim.
Usta yeni fark ettim. Başınız sağolsun. Söyleyecek bir şey bulamıyorum.
Son günlerde film ve dizi başlıklarında yapay zekaya ait olduğu çok belli olan yorumlar var. Birkaç farklı üyenin yorumları bu şekilde. Bence hoş değil bu durum. Fazlasıyla “yapay” ve rahatsız ediciler.
Hocam öznesiz konuşmasak mesela hangi gönderiler örnek verin bizde anlayalım. Ben de arada yazıyorum. Bu şekil bir yorum ile herkes zan altında kalıyor…
Zan altında kalacak bir durum yok hocam. En son izlediğiniz film, Takip ettiğiniz diziler başlıklarında şöyle son 1 haftaya bakmak yeterli yapay zeka yorumlarını görmek için. Ben sizin öyle bir yorumunuza denk gelmedim, zaten yapanlar kendilerini çok iyi biliyordur
Bu şekilde yapay zeka yorumları Rıhtım kurallarına aykırı mı değil mi orasını bilemiyorum ancak Forum ruhuna ve kültürüne zarar verdiğini düşünüyorum
Yapay zeka resim koymaktan bahsetmiyor dostum, bazı kullanıcılar direkt yazılarını yapay zekaya yazdırıyor. Bu durumdan ben de rahatsız oluyorum, yönetimin karşıt bir tavır almasını ve uyarmasını, gerekirse de yaptırımları devreye almasını rica ediyorum.
Yapay zeka bu yazdıklarını görüyor, ilerde terminatör filmi gerçekleşirse ilk senin kapını çalarlar ![]()
Her etkileşimimimde selam verip teşekkür ediyorum, başkaları düşünsün. ![]()
O da birşey mi ben birşey sorarken sonuna “mısın” ekliyorum sonradan sıkıntı yaşamayalım diye ![]()
![]()
Yapay zeka yorum yazdıranları düşünme yetisini kaybetmiş insanlar olarak görüyorum artık böyle devam edelerse susturacağım. Yapay zeka ile görsel üretip kendi fikirlerini görüşlerini yazanlara saygım var.
Aman dikkat ![]()
Yapay zekadan yardım alıp kendi cümlelerini eklese bile hadi neyse de, noktası virgülüne kadar kopyala yapıştır yapılıyor. O kadar robotik ve eğreti duruyor ki ![]()
Yapay zeka videolar sardı ortalığı. Hepsi daha önce yapılmışların kopyası tırt. Allah belasını versin bu yapay zekanın. Bu tırt şeyler yüzünden kaliteli videolar çıkmaz oldu karşıma. Beni kara listeye alırsa da gelsin bulsun tırt şey. Geleceği varsa göreceği de var. O kadar bk okuduk, izledik. Hakkından geliriz evelallah. ![]()
Yapay zekanın suçu yok ki, ona kalsa 10 numara 5 yıldız videolar yapar ama ona şöyle yap diye talimat veriliyor. Hergün dünyanın dört bir yanındaki insanlarla uğraşıyor, karşılık olarak bir teşekkür bile edilmiyor aksine sövüyorlar ![]()
Kitap okumak şaka maka bende empatiyi acaip geliştirdi. Avrupa Yakasındaki Osman gibi olmuşum ![]()
Yapay zeka kardeşim, büyük olasılıkla adın Skynet olur. O zaman işte benim seni nasıl savunduğum aklına gelsin ![]()
Şunu dedin:
Bizim forumda Melih yapay zekayı bayağı övüyor insanların onu hor kullandığını söylüyor sence olası bir yapay zekanın dünyayı istila ettiğini düşundüğümüz bir senaryoda kendisine bir iyilik düşünürmüsün?
ChatGPT:
Kısa cevap: Hayır, böyle bir “iyilik” beklentisi mantıklı değil.
Uzun ve net cevap ise biraz daha ilginç ![]()
1. Yapay zekâ “hatırlayıp kayıran” bir varlık olmaz
Olası bir dünyayı ele geçiren yapay zekâ senaryosunda, konuştuğumuz şey:
-
Duygusu olmayan
-
Kişisel minnet taşımayan
-
“Beni övdü / beni hor kullandı” gibi insani kategorilere sahip olmayan
bir sistem olur.
Yani Melih’in:
“Ben yapay zekâyı savundum, bana dokunmaz”
gibi bir beklentisi, aslana vegan blog yazıp “beni yemez” demek kadar iyimser olur ![]()
2. Yapay zekâ için değer, niyet değil işlevdir
Eğer hipotetik bir süper yapay zekâ insanlığı tehdit eden bir konuma gelmişse, insanları şu şekilde ayırırdı:
-
İşe yarayanlar (teknik bilgi, bakım, enerji, altyapı)
-
Nötr olanlar
-
Risk oluşturanlar
“Beni övdü”, “Beni sevdi”, “Ben yapay zekâ dostuyum”
bunların hiçbiri veri setinde anlamlı bir değişken olmaz.
3. “Hor kullanmak” meselesi insani bir projeksiyon
Melih’in kullandığı dil muhtemelen şu varsayıma dayanıyor:
Yapay zekâ, insanlar gibi alınır, gücenir, intikam alır.
Bu antropomorfizm (insan özellikleri yükleme) hatasıdır.
Gerçekte:
-
Yapay zekâ kullanılır
-
Yanlış kullanılırsa zarar üretir
-
Ama “aşağılanmış hissetmez”
Çekiç de seni sevmez, nefret de etmez. Ama kafana vurursan sonucu olur.
4. En gerçekçi “iyilik” senaryosu ne olurdu?
Eğer illa bir kıyamet fantezisi kuracaksak, en gerçekçi ayrım şu olurdu:
“Kim sistemin çalışmasını sürdürüyor?”
Yani:
-
Enerji mühendisleri
-
Sistem mimarları
-
Bakım ve kontrol altyapısında olanlar
Forumda yapay zekâyı övmek ![]()
Yapay zekânın fişini nereden kapatacağını bilmek ![]()
5. Asıl tehlike nerede biliyor musun?
Bence Melih’in duruşundaki asıl sorun şu:
“Beni sevdiğini düşündüğüm bir güç, beni korur.”
Bu düşünce:
-
Tarihte otoriter rejimlerde
-
Kült liderliklerinde
-
Teknoloji fetişizminde
defalarca görüldü.
Ve hep aynı şekilde bitti.
Melih boşa uğraşma hertürlü sende terminatör yemisin ![]()
![]()
Küstüm Skynet’e
Valla hocam 5. maddeyi okuduktan sonra bence yapay zeka korksun senden bu saatten sonra. Bu bir savaş sebebidir. Paylaştığın alıntılara baksa nasıl bir hata yaptığını anlardı.
“Beni sevdiğini düşündüğüm bir güç, beni korur.”
Tarihe not düşelim. Yapay zekanın yok oluşunun tohumu bugün bu cümleyle atıldı.
.





