Tarnished'in Yükselişi:Elden Ring

Steam Sayfası: ELDEN RING on Steam

Sistem Gereksinimleri: ​

İşletim Sistemi: Windows 10

İşlemci: INTEL CORE I5-8400 ya da AMD RYZEN 3 3300X

Bellek: 12 GB RAM

Ekran Kartı: NVIDIA GEFORCE GTX 1060 3 GB ya da AMD RADEON RX 580 4 GB

DirectX: Sürüm 12

Depolama: 60 GB kullanılabilir alan

Oyun Hakkında:​

2009’da Demon’s Souls ile FromSoftware, soulslike adı verilen trendi başlatmıştı. Serinin oyunlarının ortak noktaları ilk dakikalarından itibaren oyuncuya yüksek düzeyde zorluk barındıran RPG öğeleri sunmasıydı. Stüdyonun ana tasarımcı rolünü Hidetaka Miyazaki üstlenmekteydi.

Demon’s Souls, Dark Souls üçlemesi, Bloodborne ve Sekiro dahil olarak bilinen oyunların modelini takip eden Elden Ring’in ana hikayesi büyük gizemlerle örtülüdür ve oyuncu, oynanış sırasında dilerse bu bilgi parçalarını ortaya çıkarmaya ve bir araya getirmeye çalışabilir. Fakat bunun içinde oldukça titiz bir oynanış gerektirmektedir.

Oyunun aksiyonu, altı krallığa bölünmüş The Lands Between bölgesinde geçmektedir. Her biri, Elden Ring’in parçalarını elde etmek için yenmemiz gereken yarı tanrılardan biri tarafından yönetiliyor. Ana karakterimizin hikayesi sürgünden diyara geri dönmesi bu gizemli nesneyi kırmasıyla başlıyor.

Elden Ring dünyasının hikayesinin yaratılmasında FromSoftware, Game of Thrones dizisinin dayandığı kitap serisi olan Buz ve Ateşin Şarkısı ile tanınan George RR Martin’den yardım almıştır. Ancak ünlü yazarın çalışmaları, oyunun yazar ekipleri tarafından bir dereceye kadar değiştirildi, bu da karmaşık ve karanlık özgün bir fantezi dünyasının yaratılmasıyla sonuçlandı.

Maceranın başlangıcında, cinsiyetini ve görünümünü belirleyerek kendi kahramanımızı yaratıyoruz. Bu, stüdyonun önceki oyunu Sekiro: Shadows Die Twice’dan ayrılıyor, bu oyunda ana kahraman zaten belirliydi. Elden Ring ise büyük ölçüde RPG unsurlarına odaklanarak, kullanıcıya karakter geliştirmede özgürlük sunar, geniş bir silah ve büyü cephaneliği beraber her duruma uygun taktikleri ayarlamanıza izin vermektedir.

Oyunun ana özelliklerinden biri, karmaşık, arcade tarzı savaş sistemidir. Rakiplerle çatışmalar dinamik bir şekilde gerçekleşir ve her saldırı çok hassastır. FromSoftware zorlu yapımlar yaratmasıyla ünlüdür ve Elden Ring bu kuraldan farklı değildir. Her düelloya dikkatle yaklaşılmalıdır ve düşmanların çeşitliliği sürekli olarak yeni taktikler bulmamızı gerektirir.

Güçlü patronlarla çatışmalar oyunun önemli bir parçasıdır. Geliştiriciler, Elden Ring’de her savaşın heyecan verici olması için daha çok çaba göstermişler ve ayrıca önceki oyunlara kıyasla oyuncuları hatalarından acımasızca daha fazla sorumlu tutmaktadırlar. Soulsborne oyunlarında olduğu gibi tüm patronların tasarımı iyi düşünülmüş ve benzersizdir ve oyunun hikayesi nedeniyle her birinin etrafında bir tanrılık ve kahramanlık havası yaratılmıştır.

Dünya tasarımı, stüdyonun önceki oyunlarına göre önemli bir değişim geçirmiş. Bu sefer mevcut arazi tamamen açık, geniş ve daha koridor benzeri bir yapıya sahip daha küçük konumlarla dolu. Daha hızlı hareket etmek için oyunun herhangi bir anında çağrılabilen bineğimizi kullanabiliriz. Ayrıca sırtından darbeler atmanın ve düşmanlarla savaşmanın önünde hiçbir engel bulunmamaktadır.

Tek başına oynamanın yanı sıra, Online modunda da rakiplerle birlikte mücadele etmek için diğer oyuncuları dünyamıza çağırma seçeneği de var. Dark Souls’da olduğu gibi, aynı anda dört kişiye kadar savaşabilir, ancak diğer oyunlara kıyasla bu çağırma işlemi daha uzun sürebilir. Patron kesildikten sonra arkadaşlarınızla beraber oynamaya istediğiniz kadar devam edebilirsiniz.

Elden Ring, Sekiro ve Bloodborne’un geliştirildiği aynı motoru kullanmasına rağmen HDR ve 4K Ultra HD gibi en son teknolojilerin tüm avantajlarından yararlanıyor. Sanat tarzı, sunulan dünyanın karanlığını ve sertliğini başarıyla yansıtır ve tasarımı, doku kalitesi veya model detayı açısından motorun teknik eksiklikleri yeni oyunda geliştirilerek giderilmiştir. Elden Ring ana hikaye odaklı ilerlendiğinde ortalama 40 saat bir oynanış sunmaktadır fakat yan içerikleriyle beraber 100 saat ve üzerine çıkabilmektedir. Ek olarak tekrar oynanılabilirlik açısını da düşünürsek bu süreler çok daha artacaktır.

Oyundan Görseller:

1645918586312.png

1645918617770.png

1645918628367.png

1645918642588.png

1645918652248.png

1645918661694.png

1645918671235.png

1645918680098.png

1645918689779.png

1645918699429.png

​Oynanış Videosu:

3 Beğeni

97 puan biraz fazla olmuş. Souls oyunlarından tek farkı açık dünya ve at. Grafikler eski nesil halen sma oyun harika.

3 Beğeni

Elden Ring, neredeyse tüm Souls oyunlarının bir karışımı gibi olmuş. Görsel olarak Demon Souls’a daha yakın, keza yuvarlak masa merkezi de Demon Souls’tan ilham alınmış gibi. Dövüş mekanikleri Dark Souls’tan alınmış olsa da Sekiro’dan da alının özellikler var (mesela saklanarak hareket). Zıplama ve at sürüşü Souls severleri başta korkutsa da, kolayca alışalabiliyor, hala yuvarlanma dövüşlerde en etkili hareket olmaya devam ediyor.
Oyunda neyin ne olduğunu çözmek için biraz çaba harcamanız gerekiyor. Mesela diğer RPG’lerde olduğu gibi nesne üretimi özelliği gelmiş, nesneler için açık dünyada bolca meyve, taş toplama ve avlanma ihtiyacınız olacak. Ayrıca nesnelerin oluşturulması için kullanım kitapçığı (cookbook) kullanmanız gerekiyor, bu kitapları satıcılardan/tacilerden alabiliyorsunuz.
İşin zor tarafı topladığınız rünleri karakterinizi mi? Yoksa Silah ve kalkanınızı mı? Yoksa yeni nesneler için mi? Harcayanacağınızı seçeceğiniz…
Bloodborne’dan alışık olduğumuz zindanlar ve zindanların sonunda kuvvetli düşmanlar ve tuzaklar bulunuyor. Zindan da bulacağınız hazine sandıkları bazen hiç ummadığınız sürprizler sunuyor.

3 Beğeni

6 saat falan oynadım ancak item çeşitliliği yeterli gelmedi. Doğru düzgün 2-3 tane NPC ile karşılaştım ve baya detaylı oynamaya çalışıyorum ama ne item düşüyor doğru düzgün ne de item satan bir yer var. Ayrıca rün kasmakta biraz sıkıntılı geldi bana. Yani bir dünya yaratık kesiyorsun ve ölüyorsun sonra tekrar kesmek zorunda kalıyorsun ama gelen rün adetleri açıkçası şaka gibi bir şey. Bosslardan bile doğru düzgün rün gelmiyor. Açıkçası oyun keşfetmeyi bu kadar az ödüllendirecekse neden açık dünya yapmışlar anlamadım. Zaten oyunda haritada gezmek çok sıkıntı. Başına bin bir türlü şeyler gelebiliyor ona rağmen ödüllendirilmemek sinirimi bozdu. Üstüne birde habire invaderlar ile uğraşmak zorunda bırakıyor oyun.

2 Beğeni

İlginç, ben oyunun ilk yarım saatinde set tamamladım. Limgrave’de misiniz hala? Mini-boss’larda güzel itemler düşürüyor. Dex odaklıysanız Bloodhound’u aramanızı öneririm.Stormveil Castle’da da çok güzel bir item var ayrıca. Build’inizin uymadığı bir silah bulursanız da Ashes of War’la scale’lanan skill’i değiştirebileceğinizi de hatırlatayım. İyi ölümler :slight_smile: .

4 Beğeni

Parlak kuru kafalardan altın rünler çıkıyor, onları kırarak (en az 200) rün kazanabilirsiniz. Limgrave oyunun başlangıç noktası olduğu için oldukça az rün rlde edebiliyorsunuz, bu yüzden rünlerinizi kaybetmeden ya karaktere ya da nesnelere yatırım yapmanızı öneririm.

Her souls oyununda olduğu gibi oyun sizi tedbirli hareket etmeye itiyor, öldükçe öğreniyorsunuz. Souls oyunları aslında genel kanının aksine oyuncuları cezalandıran.bir sisteme sahip değil, ama bu oyuncuları ödüllendirdiği anlamına da gelmiyor. Oyunun yönlendirmesi başka oyuncularla işbirliği yapmak ve temkinli olmak üzerine. En iyi rün sayısını başka oyunculara yardım ederek (özellikle boss/ana dğşmanlara karşı) kazanabilirsiniz.

@HamdemitAbi “iyi ölümler” temenninize çok güldüm :joy:.

2 Beğeni

Ben herhalde en şansız ve inatçı başlayanlardanim, sırf inat uğruna faith tabanlı başladım oyuna, prophet ile. Ama büyüleri o kadar zor ediniliyor ki tam bir destek karakteri. O yüzden çok defa çıldırdım.

2 Beğeni

Yuvarlak masayı buldunuz mu? Orayı bulabilirseniz ilginç büyüler satan tacirlere de ulaşabilirsiniz.

1 Beğeni

O kısımlari açtım zaten sıkıntı orada. Çünkü orada da elle tutulur birsey yok. O yüzden daha derine inmem gerekecek. :slight_smile:

1 Beğeni

@Oni 'nin dediği bölgede cipher pata diye bir faith weapon olmalı. Bloklanamıyor yanlış hatırlamıyorsam. Onu mutlaka alın, özellikle bir yerde çok işinize yarayacak.

2 Beğeni

Sen neredesin bu zamana kadar @HamdemitAbi :grin:
Valla çok işime yarayacak ama öncelikle o balkonu açmam lazım. Birkaç tutorial işimi görür, teşekkürler.

2 Beğeni

Ben dediğim gibi hala item çeşitliliğini sevmedim. Önceki Soulsborn oyunlarında da aynı problem vardı ancak artık açık dünya bir oyun yaptıkları için değişmiş olabileceğini düşünmüştüm bunun ama hala aynı.

Oyunda fps değerleriniz nasıl? Bende fps dropları çok oluyor.

Konsolda sabit çok sırıtmıyor.

1 Beğeni

Ben yaklaşık 20 saati geride bıraktım ve şunu söyleyebilirim ki inanılmaz iyi bir oyun yapmışlar. Her yerde item var öyle ki henüz alamadığım, bulamadığım tonlarca silah varmış. Yalnız tek sıkıntım titanite shard yani önceki oyunlardaki silah geliştirme parçalarını bulamadım ben. Bu oyundaki adlarını hatırlayamadığım için bu örneği verdim. Şu an elimde 10+ silah var ve ben sadece bir bölgeyi tamamıyla bitirdim. Büyücü asasını falan saymıyorum. Ayak basılmamış yer bırakmamaya özen gösteriyorum. :blush:

2 Beğeni

Silahlar +15’e kadar yükseltilebiliyormuş diye duydum. Bu arada ilk Yarı-Tanrıyı geçebildiniz mi?

1 Beğeni

Smith stone değil mi? Baya zor bulunuyor ama drop yapılan düşmanlar var biraz onlardan kasmak gerekebilir. Ben biraz faith tabanlı oynadığım için konsantre mi kaybettim ama saolsun arkadaşlar biraz elimden tuttu. Bakalım devam edeceğim, şahsen bende çok eğleniyorum. Souls oyunları gibi kendini ve oyuncuyu boğmuyor.

1 Beğeni

Ben bu oyundan çok umutluydum. Hakkında yapılan reklamlar ve haberlere bakaraktan ister istemez kendimce bir heyecan içine kapıldım çünkü diğer denediğim Soulsborne oyunları bana hitap etmiyordu. Sadece Dark Souls serisi değil Nioh serisi ve benzerlerini de denemiştim ama sürekli yarıda bıraktım. Bu oyunlar bana konsept olarak ilgi çekici geliyorlardı ama iş oynanışa gelince işte kopuyordum o noktada. Oyunları oynama isteme sebebim Berserk animesi ve manga serilerine olan hayranlığımdan geliyordu. Bu karanlık atmosfer ilgimi çekiyordu oyunlarda ancak maalesef 10 saatlik Elden Ring macerası sonucunda diğer oyunlarda yaşadığım benzer sonla karşılaştım ve oyunu bırakma isteği ile maceramı noktaladım. Çünkü bu oyunu Dark Souls 3 ile kıyaslarsam hiçbir fark göremiyorum oynanışında. Hikaye olarak bile keza fark göremiyorum. En çok heyecanlandığım nokta George Martin’e yazdırmalarıydı oyunun evrenini ve bu yüzden farklı beklentilerim vardı ama hiçbirini karşılayamadı. Görsel olarak hoş duruyor işin içine girince büyük problemler yaşıyorsun. Keşfetmek çok sıkıntı. Oyun resmen oyuncuya kendini beceriksiz hissettirme üzerine kurulmuş ve hala 2009’dan beri aynı mantığı sürdürdüklerini gördüm. Ben deli gibi bir RPG oyun hastasıyım ama RPG’nin bu alt türüne giren oyunları artık oynamaya çalışmayı bırakmaya karar verdim. Bunlar bana işkence gibi gelmeye başladı. Ben oyunlara deneyim gözüyle bakıyorum ama ne oynanış tarafı ne de hikaye tarafı beni tatmin etmiyor. George Martin gibi bir ünlü yazar getirtiyorsun ve adamın yazdıkları üzerinde nasıl bir değişiklik yaptıysalar artık hiçbir dokunuşunu göremiyorum. Bu konsept iyi sattığı için firmanın bunu değiştirmeye de hiç niyeti yok. Bu oyuna Dark Souls 4 deselerdi hiç kimse yadırgamazdı. O kadar birbirlerinin aynısı oyunlar olmuşlar. Sadece biraz oyunların renk tonları farklı ve o kadar.

1 Beğeni

Evet şu an +4 silahımla yaklaşık 4 denemede kestim kendilerini. Hatta ilk denemede kesiyordum ama uçurumdan düştüm. :joy:

@Buyifix Ben bütün Miyazaki oyunlarını oynarım ve hepsini de çok seviyorum. Favori oyunum bloodborne ve üstüne daha iyisi gelmez diyordum ki Elden Ring geldi.

3 Beğeni

Dediklerine katılıyorum ve hislerini paylaşıyorum aynı sorunları bende yaşıyorum. İstesem de bana hitap etmiyor, kendimi yeteneksiz beceriksiz hissediyorum. Halbuki Sekiroyu daha yeni denedim ve bıraktım, olmadı, başaramadım. Bu oyundan biraz umudum var halen. Oyunu tek başına oynamak bana göre değil. En azından birileriyle oynamak ayrı keyif veriyor. Ayrıca oyun bize sınırsız keşif hissi veriyor fakat hiç açıklama yapmıyor. Dene-hata yap-öl-tekrar dene sistemi zamanı kısıtlı kişiler için uğraşılacak şey değil. Boss savaşları demon souls dan beri aynı mesela. 3 5 isim değişikligi yaparak bambaşka oyun yaptık demeye çalışmışlar ama bence olmamış. 97 puan değil de 85 90 arası puanı hak ediyor. Devam oyunu en nihayetinde at, açık dünya bir yere kadar.

2 Beğeni