Zidane’ın ilk maçta gördüğü kartın cezası FIFA kurallarına göre 4 maçtı. Turnuvayı kapatması gerekirken 2 maç ceza verildi ve finalde 2 gol atarak kupayı kazandırdı. Arjantin’in 1978 şampiyonluğu da çok büyük bir ittirmedir mesela. Tanrı’nın eli hakem hatasıysa Arjantin’in kazandığı penaltılara neden hakem hatası demiyoruz. Üstelik aleyhine de bu kadar hata yapılmışken. Lehine yapılan hataların o kadar büyük etkisi olmadığını da örnekleriyle yazdım zaten. Bu ikisinden birini sevdiği için diğerinin başarılarını gölgelemeye çalışanları ben de ciddiye almadım bugüne kadar. Aynısı Messi fanları için de geçerli
Evet favorim Fransa bir de yalandan Türkiye’yi seçtim ankette :ddd
Zidane’ın finalde 2 gol attığı turnuva 98 Dünya Kupasıydı. O turnuvada kırmızı kart falan görmedi. Zidane 2006 DK finalinde kırmızı gördü ve finali Fransa kaybetti
. Sırf haklı çıkmak için iddia ettiğiniz her şey yanlış. Yani bilmesek, dediklerinize inanacağız ![]()
Siz genel olarak bir hakem hatasını turnuva boyunca ittirilmek olarak görüyorsunuz. Ama öyle değil. Mesela Arjantin Tanrının Eli Dünya Kupasında ittirilmedi. Hak ederek kazandı. Ama yine Arjantin geçen dünya kupasına resmen ittirildi. Sürekli Messi frikik atsın diye uyduruk fauller, neredeyse her maç penaltılar… Bu yüzden, gerçek dışı iddialarınıza muhtemelen cevap vermeyeceğim bundan sonra. Neyse…
2-1 iken sızdım. Sonra ilk yarı 2-2 bitmiş ve maç ivmelenmiş. Hepinizin bana teşekkür etmesi lazım izlemeye devam etseydim sıkıcı kalacaktı
.
İzlediklerimden Hollanda-Japonya maçını da beğendim ben, Japonyanın oyundan kopmayıp taktiksel olarak cevap verecek manevraları falan hoşuma gitti baya. Maçın ilk kısmı sıkıcıydı gerçi
.
Bence nereden baktıysanız tekrar bakın. 1998 Dünya Kupası’nda kırmızı kart görüp kurallara göre 4 maç yerine 2 maç ceza alıyor. Finalde de 2 gol atıyor. Benzerini Messi’ye yapsalar ittirildi denirdi mesela. Her şey yanlış demişsiniz ama diğerlerinin doğrusunu yazmamışsınız nedense
Aslında tam tersini ima ettim ama anlatamamışım galiba. Hakem hatasını ittirilmek sayıyorsak onu da sayabiliriz. 2022’de bu kadar net bir hata yok çünkü
Penaltıların zaten büyük kısmı haklı penaltıydı, sayısı da normaldi çünkü Arjantin rakip ceza alanında en çok oynayan 2 takımdan biriydi. Verilen 2 basit penaltının etkisinin sınırlı kaldığından ve aleyhine yapılan hatalardan da bahsettiğim için tekrar girmiyorum. Yine de siz haklısınız çok da uzatmaya gerek yok
İngiltere yeni favorim. Arjantin ve Fransa dışında rakip olabilecek takım da yok gibi. Bence artık bu sene bir kupa kazanmaları gerekiyor.
İlk maçların fazla önemi yok bence. Geçen Dünya Kupası’na çok güçlü girenler ilerleyemezken, elenir dediklerimiz başarılı oldu. İspanya 7-0 ile başlamıştı mesela. Tabii 48 takımlı bir turnuvayı ilk kez izliyoruz öncekilere benzemeyebilir
Zidane’ın 98’de hangi maçta kırmızı gördüğünü yazabilir misiniz :)) Zidane 98’de tüm maçlarda oynadı ve kırmızı görmedi. Sizin dediğiniz maçla arada tam 8 yıl var
Ben doğru taraftan bakıyorum ve sizin yanlış taraftan baktığınızı görüyorum, artı yanlışınızda ısrar ediyorsunuz. Bilginiz yoksa bile elinizin altında en azından Google var, oradan bakın. Bakın doğrusunu yazıyorum. Siz kendi doğrunuzu buyurun yazın. Zidane 98’de hangi maçta kırmızı gördü? Bekliyorum.
Suudi Arabistan maçının 70. dakikasında gördü. Sizin elinizin altında Google yok galiba yanlışta ısrar ettiğinize göre. Neyse fazla uzadı, herkesin kendi fikri deyip kapatalım konuyu
Tartışmayı körüklemek istemiyorum ama objektif olmaya çalışan bir dış göz olarak Zidane’ın kırmızı kart gördüğü Google’da basit bir aramayla BBC News sayfasından Wikipedia sayfalarına kadar yazıyor. Buyurun aşağıda gazete kupürü bile var:
(Kaynak: https://www.newspapers.com/article/the-guardian/88032841/)
Sanırım bunu gözden kaçırmışım. Ancak kırmızı görmüş olsa bile bunun cezası 4 maçtır iddiası dayanaksız. Cezası 2 maçtır ve 2 maç cezasını çekmiş sonuçta.
Sonuç olarak Messi’ciler, ittirildiklerini gerçeğini gizlemek adına başka takımlara çamur atıyor. Olay bu.
O dönemdeki FIFA kuralına göre rakibinin üzerine isteyerek basan oyuncu 4 maç ceza alır. Aynı turnuvada daha basit bir faul yapan Alfred Phiri 3 maç ceza aldı mesela
Messi’ye basit penaltı verildi diye kollandıklarını iddia eden sizsiniz. Daha utanç verici birçok örnek olduğunu düşündüğümü söyledim sadece. Hangisini kollanmak olarak göreceğiniz size kalmış. Zidane’a verilen karar Messi için verilseydi neler derdiniz acaba
Direkt kırmızı görmüş, kırmızının cezası 2 maç. 4 maç olsaydı 4 maç verilirdi. Burada bir kollanma yok. Kaldı ki siz olayı sürekli olarak “1 karara” bağlıyorsunuz. Dünya Kupası da dahil diğer tüm turnuvalarda her zaman tartışmalı bir karar olabilir, olmuştur da. Bunu hiç kimse ittirilmek olarak görmez. Sizin kabul etmediğiniz şey, turnuva boyunca kollanmak. İkisi farklı şeyler. Bu şeye benziyor; bir ligde sürekli haksız, ucuz penaltı alan bir takım var, başka bir takım sadece bir tane haksız penaltı almışken bu iki şeyi aynı tutmak. “Bak X takıma da ucuz penaltı veriliyor, demek ki o da kollanıyor” demekle aynı şey. Oysa öbür takım 9-10 ucuz penaltı ile şampiyon olmuş. Bu ikisini aynı tutmak gibi sizin bakış açınız.
Fransa turnuva boyunca ittirilen bir takım değildi. Üstün bir oyun gücü vardı. Onu bırakın, diğer dünya kupalarında da ittirilerek şampiyon yapılan bir takım hiç olmadı. O Dünya Kupasından sonra bir süre futbol izlemeyi bıraktım.
İttirilmeyi 1 pozisyona veya 1 karara indirgemeyelim. Siz bu iki durumu anlamak istemiyorsunuz.
Eğer Messi’ye benzer bir pozisyonda 2 maç ceza verilseydi, cezanın haklı veya haksız olduğu hakkında fikrimi söylerdim, örneğin cezayı az bulmuş olsam bile, bunu tek başına bunu ittirilmek olarak görmezdim. Bu kadar basit.
Sizin fikriniz saygı duyuyorum
Güney Afrika en kötü oynayan takımlar arasında yeni bir çığır açtı. Yok abi bu adamlar ayrı kötü oynuyorlar. Adamın ayağına top geliyor, altından kaçıyor.
Türkiye’nin üzerine boşuna gitmişiz. Bizden kötüsü var.
Evet hala maçları izleyemiyorum ne yaptıysam olmadı. İlk 4 gün sorun yoktu sonradan sinyal yok şifre vs hatası veriyor. Bir önceki kupada da aynısı olmuştu.
Dün akşamki İsviçre Bosna Hersek maçında da aynı durum oldu. yayın vardı ama o kadar çok kesintiye uğradı ki izlemekten vazgeçtik. Eğer diğer maçlarda da benzer durum olacaksa vay halimize
Bosna maçının ilk 20 dakkika hariç hepsini izledim. Hiç kesinti filan olmadı. Ama Euro 24’te bizde de sürekli kesinti oluyordu.
TRT yi Dsmart üzerinden izliyoruz. Diğer kanallarda hatta TRT sporda bile sorun yoktu. sadece TRT1 de problem vardı. İnşallah bu akşam aynı sorunu yaşamayız
