Pek çok oyunu sildim. Yerlerine aşağıdakileri indirdim.
- X COM: Enemy Unknown COmplate Pack
X COM 2 vardı. İndirip yüklemiştim. Oyun açılsa bile oyun içinde fare çalışmıyordu. Bu güzelce çalıştı. Hoşuma gitti. Uzun saatler oynanabilir.
- Afterimage
Bu da güzel. Tek derdim tuşlara alışabilmek.
- Syberia
Güzel duruyor ama sıkılacakmışım gibi bir his var içimde.
Metro Exodus’a yine başladım.
Geçen senelerde Enhanced Edition’ı indirmiştim. Oyun bayağı çalışmıyordu. Sürekli Loading ekranında çöküyordu. Belki update gelmiştir diye 1 sene sonra yine indirdim ama değişen hiçbir şey olmamış, hala oyuna girilemiyor. Onu silip normal versiyonunu indirdim, o düzgün çalıştı.
Oyunu genel anlamda çok beğenmedim. Bir yerden bir yere gitmeyi eziyete çevirmişler. Ya örümcek ağlarına takılıp yavaşlıyor, ya su birikintisine girip yavaşlıyor, ya çalı çırpıya takılıp yavaşlıyor, ya yorulup yavaşlıyor. Oyunda bir yerden bir yere giderken sürekli biri arkanızdan çekiyormuş gibi bir his var. Çatışmanın en sıcak anında silahın sürekli tutukluk yapması gun play’den alınan zevkin içine eden bir tercih olmuş. Tebrik ediyorum yapımcıları. Animasyonlar ile diyaloglar uyuşmadığı için flash tv oyunculuğu tadında yan karakterler görüyoruz.
Artyom bu oyunda da konuşmaması çok komik olmuş. Bir oyunda bir karakter konuşmayacak ise “genellikle” ya yanlız ilerlemesi gerekir yada yan karakterler var ise anlatacakları şeyleri anlatıp, cevap bekleyecek, bir diyalog ortamı oluşturacak şeyler söylemeden konuşmayı sonlandırması gerekir. Half-Life, Bioshock, Zelda, Dead Space vs. hepsinde bu böyledir. Bu oyunda sürüyle tane karakter var ve telsizimiz olduğu için hepsiyle sürekli iletişim halindeyiz. Hatta eşimiz bile var
Bazı görevlere iki kişi çıkıyoruz, yolda habire yeni karakterlerle temas kuruyoruz. Eşiniz dahil oyundaki tüm karakterler sizinle konuşur gibi kendi kendine dakikalarca konuşup konuşup duruyorlar, bizde tamam bile demeden arkamızı dönüp gidiyoruz. Haliyle diyaloglar South Park skeci gibi feci komik oluyor.
Bunların haricinde genel atmosfer, vuruş hissi, mekanlar vs. güzel.
İlk başladığımda kısmen aynı düşüncelerle napmışlar bu seriye dedim. Kitapla da alakası yok, ilk bölümde hiç keyif almamış, sıkıla sıkıla oynamıştım. Sonra oyun bir açıldı, bir bağladı ve benim en sevdiğim oyunlardan biri oldu.
Spoiler vermeden pek anlatmam mümkün değil ancak sonu baya iyiydi, bitirdikten sonra two colonels dlc’sini mutlaka oynayın. Beni o kadar etkileyen bir oyun hikayesi olmadı şimdiye kadar. Bilmiyorum baba olduğumdan beri daha çok etkileniyorum baba - çocuk hikayelerinden.
Diablo 2 oynuyorum hala arada. Dün başıma aşırı saçma bir şey geldi.
Über Tristram yapmanın vakti geldi dedim, key farmlamaya başladım. Über Tristram oyunun en son boss’u gibi bir şey, gitmek için oyundaki bosslardan dokuz anahtar düşürüyoruz. Sonra her üç anahtarı birleştirip birer özel bossa kapı açıyoruz. Bu bossları kestiğimizde elimizde 3 büyük anahtar oluyor. Bu büyük anahtarları birleştirince über Tristram’a kapı açılıyor.
Dün tüm anahtarları toparladım. Kapıları açtım. İki kapı üstüste açıldı. Altta kalana giremedim. Şaka gibi. İnternete bakındım; “kapıları açtıktan sonra yürümen lazımdı geçmiş olsun” denmiş. Elimde iki büyük anahtar sap gibi ortada kaldım.
Dokuz (gerçi artık 7) anahtar daha toplayacağız şimdi.
Forza Horizon 6’ya baktım. İlk Horizon, PGR4 ile birlikte Simulasyon ve Arcade oynanış mekaniklerinin harmanlandığı en kaliteli yarış oyunlardan biriydi. Her geçen oyunla birlikte işin iyice bokunu çıkarıp Bugatti ile patikalardan dağa tırmanıp 400 metrelik şelalelerin üzerinden atladığımız yapıya, oradan da kolu bacağı olmayan sağır bir sürücüyle gundam mechası ile yarıştığımız absürd bir arcade oynanışa evrildi ne yazık ki.
Sürüş mekanikleri açısından bir önceki oyundan bir farklı yok. Bir önceki oyunun da ondan önceki oyundan bir farkı yoktu. Dolayısı ile Fifa gibi aynı oyunu çıkarıp duruyorlar.
Oyunda seçebileceğimiz pre made karakterler yine bir woke gübresi olarak ucube gibi tasarlanmışlar. Bu seferki Horizon 5’den bile kötü durumda. Karakter yaratımında öyle sakal, aksesuar, dövme falan yok. 5. oyun gibi saç modeli ve saç rengine ek olarak Protez kol bacak var. Bu sefer muhteşem bir özellik olarak işitme cihazı eklemişler. Şaka değil karaktere maskülenliği simgelediği için sakal ekleyemiyorsunuz ama yaklaşık 50 tane renk renk, model model işitme cihazı koymuşlar. İnanılmaz bir din…
Hahaha hocam vaktiyle ben de benzer şeyler yazmıştım oyunun maskülenliği tamamen emilmiş bir yarış oyunu olması hakkında. Yine de ben oyunun yarış kısmından zevk almıştım o zamanlarda. 5’i oynamadım henüz ama 6 PS için çıktığında oynamayı düşünüyorum. Çoğunlukla Japonya dağ bayırında gezmek için, yalan yok. ![]()
Ghost of Tsushima oynuyorum. 2. act sularındayım.
Oyun hayal kırıklığı oldu benim adıma. First party playstation oyunu diye girdik bu işe; ama oyun Ubisoft açık dünya oyunu #55262 çıktı. Samurai oyunu Japon kültürü dedik, amerikanlar yapmış.
Oynanış çok yavan. Dövüşler taş kağıt makas; doğru adama uygun stance’le vurunca kolay. Zaten yanlış stance ile hiç vuramıyorsun. Dövüşün kolay olmadığı bir iki yerde de adil gibi hissettirmedi bana. Hikaye de şu ana kadar en azından, pek de özel değil gibi.
Hakkını yemeyeyim, görsellik harika. Atmosfer güzel. Ama arka planda dönsün diye açtığın tren yolculuğu değil ki bu, oynanış yavan olduktan sonra istediğin kadar manzaralı mekan yap, israf gibi geliyor.
Bitirir miyim bilmiyorum. Tek tesellim indirimden ucuza düşürmüş olmak.
Bu sene tam bir CAPCOM yılı oldu. Şahane bir yeni ip yapmışlar helal olsun. Çoğu stüdyo risk almadan aynı oyunların devamını yaparken CAPCOM elde ettiği gelirlerle yeni ip’ler üretmeye devam ediyor.. Bayılarak oynadım, her dakikasından keyif aldım. Devam oyununu merakla bekliyorum.
Sırada Onimusha var. Bakalım büyük bir heyecanla çıkış yapmasını bekliyorum.
![]()
Fırsat buldukça oynuyorum ben de, 4. istasyondayım. Baştan gamepad ile oynayarak kendime gereksiz eziyet etmişim, headshot çekmek benim gibi gamepade alışkın olmayan biri için çok zordu. Klavye mouse ile oynamaya başlayınca ferahladım, oyun da kolaylaştı bayağı.
Güzel olmuş yalan yok, dediğin gibi bu sene Capcom güzel işler yaptı.
Ben gamepad ile bitirdim km çok kötü geldi bana. Hack olayı gamepad ile çok basit. Tabi hs konusunda alışık değilseniz zorlanmanız çok normal. Kullandığınız gamepad’in analog stick düzeni çok fark ettiriyor. Ben Dualsense ile bitirdim simetrik olduğu için bana daha kolay geliyor. Asimetrik olanlarda daha kötü performans sergiliyorum.
Oyunlardaki bulmacaları çözmek alıştığımız bir durum. Bazı oyunlar bu bulmacalar üzerine kurulurken bazılarında ise bir iş yükünden öteye gidemiyor bazen. Arranger’da oyunun temeli bulmacalara dayanıyor ancak bu bulmaca temeli o kadar güzel kurgulanmış ki oyuncuyu sıkmadan, yormadan ve zevkli bir şekilde oyun akışına kendini kaptırmasını sağlıyor. Ayrıca ses efektleri ve mekan tasarımları bu yolculuğu gerçekten inanılmaz kılıyor.
Oyunda insanlardan farklı hareket eden Jemma’nın kendini anlamlandırma yolculuğuna tanık oluyoruz. Konfor alanından çıkıp bilinmeyene giden bir yolculuğa birinci elden şahit oluyoruz. Çok derin bir hikaye olmasa da hem anlamsal açıdan hem de görsel olarak iç ısıtıcı bir hikayeyi özgün mekaniklerle deneyimlemek oldukça güzeldi.
Uzun bir oyun değil, yüksek doz bir aksiyon veya inanılmaz bulmacalar vaat etmiyor ancak Arranger’ın vaktinize değeceğine inanıyorum. İndie oyunları ve cozy türünü seviyorsanız bir şans vermenizi öneririm.
POE2 geliyor build hazırlıkları başladı…
Hack daha kolay evet, hatta net bir şekilde nişan alma dışında her şey çok daha iyi gamepad ile ki o da benim beceriksizliğim zaten.
Asimetrik denemedim, logitech f710 kullanıyorum.
Stardust: Wish of Witch
Değişik bir savaş sistemi olan sıra tabanlı oyun. Kore dublaj olması dışında beğendim.
Hocam daha yeni görebildim. O gamepadden uzak durun malum denizaltıyı bile bu batırdı. ![]()
O kadar mı kötü yahu?
8bitdo istiyordum ama bulamadım almak istediğimde o zaman. Sanırım gelmiş Türkiye’ye, ultimate 2c için ne dersin?
Ben kullanıyorum bak bu modelini de demin aldım. Ultimate 2c wireless olanı. Büyük dock’ı olanını alacaktım da stok yok hiçbir yerde. Malzeme kalitesi çok iyi. Özellikleri yok düz anam babam gamepad işte. Yazılım desteği de yok bu modelin. Sadece update yapıyorsun o kadar.
Bana yeter tahminimce, nadiren kullanıyorum açıkçası. Sen beğendiysen güzeldir, teşekkürler.














