Yani f-710’dan sonra iyi gelir kesin de fiyatı da ucuz zaten seni üzmez yalnız dikkat et wireless olanını alacaksın. Bluetooth versiyonu da var onu alma. Ben switch’de de kullanacağım diyorsan onu al tabi ama sadece PC’de kullanacaksan 8bitdo Ultimate 2C Wireless bunu alacaksın. Şimdiden keyifli oyunlar dilerim.
Witcher 3 ön sipariş verip çıktığı gün oynadığım son oyundu
Oynayıp bitireli tam 11 sene olmuş. Bu arada çıkan Hearts Of Stone ve Blood And wine DLC’lerini oynamamıştım. Türkçe dil desteği de gelmiş. Yeni DLC’nin duyurulduğu görünce girip DLC’leri ile beraber baştan oynayayım dedim. Bloody Baron Questini yapıyorum ![]()
Koskoca 11 sene için türünde hala bundan daha iyisi yapılmamış.
Hearth of Stone’un hikayesi çok güzeldir ve Blood and Wine’ın da görseli. Sadece grafik kalitesi değil aynı zamanda o İtalyan kasabası havası çok tatlı.
Bence de Withcer 3 ve Skyrim’in üzerine koyan olmadı.
SPOLER AÇIK BİR ŞEKİLDE YAZDIM.
Bu yıl oynadığım en iyi oyunlardan birisiydi. Uncharted 4 sonrası olan açlığımı kapattı diyebilirim. Hikayesi güzel,
Hikayesinden endişeleniyordum zira IOI güzel hikayeler yazabilen bir şirket değil. Ortalamaya yakın ya da ortalama senaryo yazıp geçiyorlardı genelde. Bunda şaşırtıcı bir derecede çok güzel hikaye yazmışlar. Hakan Abrak bizzat projenin başına geçmiş ve bence harikalar yaratmış. IOI yakın dövüş becerebilen bir stüdyo değil, IOI oyunlarında silahlı çatışmayı da pek becerebilen bir firma değil. Hitman yaptıkları için hep belirli standartta belirli düzeyde temel silahlı çatışma sunuyordu. Bunda bir tık daha iyi olmuş. Üst düzey bir silahlı çatışma sunmuyor fakat güzel bir gamepad kullanıyorsanız burada önerim xbox layout’una sahip gamepadler değil de Dualsense olacaktır. Tam destek sunuyor tetiklerden tutun haptik titreşime kadar her şey muazzam çalışıyor. Tarama yaptığınız zaman ledlerin farklı renge dönmesi. Düşman yaklaşınca kırmızı olup sinyal vermesi gibi güzel detaylar var. Üzerindeki mikrofon çalışıyor mu onu hatırlamıyorum. Ancak dediğim gibi Dualsense varsa elinizde combattan alacağınız keyif bir tık daha da artacaktır.
Gelelim karakter tasarımlarına ve karakterlere. Oyun kesinlikle Woke değil ve bu woke, cart curt illetinden sıyrıldığı için çok mutlu oldum. Ana karakterlerin çok büyük bir çoğunluğu beyaz. Siyahi tek bir karakter var ve güzel yazıldığı için bunun burada ne işi var İngiliz servisinde siyahinin ne işi var gibi şeyleri hiç sormuyorsunuz. Yine hintli tarzı 1-2 karakter var ama onlarda da gözüme batan bir şey olmadı. Ana karakterimizi çok güzel tasarlamışlar oyun ilerledikçe saçının uzaması, yüzündeki yaranın iyileşmesi gibi detaylar var. Normalde James Bond tarzı oyunlarda ajanımız çaylak değil de kendini yetiştirmiş elinden her iş gelir halde göreve başlarsınız. Bunda sıfırdan başlayarak teşkilata giriyorsunuz ve eğitim kısımlarını da hiç sıkıcı olmayacak şekilde tek sekanslık sahnelerle geçiyorsunuz. Bu yaklaşımı başka oyunlarda sıkça göreceğimize inanıyorum. Çok güzel düşünülmüş ve oyuncuyu immerse eden bir deneyim yaratıyor.
Oyun zamanında Resident Evil 4’ün yaptığını yapıyor aslında. Zamanında Capcom’un ne kadar ileri görüşlü olduğunu ve insanların neyden hoşlandığını çözmeleri bu oyunu oynarken tekrar aklıma geldi ve capcom’a olan saygım bir kez daha arttı diyebilirim. Böyle giderse zaten artık CAPGOD demeye başlayacağız. ![]()
Peki nedir bu şey derseniz. ![]()
Tabi ki Ada Wong. Bilinmez bir karakter, femme fatale’in kelime anlamı. Çekici, ölümcül, bilinmez, grift ve alabildiğine yetenekli. Bunların hepsi Ada Wong’da vücut bulmuş durumda. Birebir aynısı bu oyunda da var. Adı Isola Vale Hakan Abrak son zamanlarda iyice yükselişe geçmiş Capcom’u çok iyi incelemiş ve şu son 3-4 senedir en çok konuşulan kadın karakterin Ada Wong olduğunu iyi idrak etmiş ve nakış örer gibi ilmek ilmek oyuna işlemiş karakteri. Isola Vale gelene kadar oyun belirli bir pacing’de ilerlerken birden ivme kazanıyor ve aradığımız o ilginçlik hissini hemen yaşatıyor. Hani halihazırda kötü değil güzel giderken ekstra Isola da gelince dedim ki bu IOI’nun Ada Wong’u. ![]()
Oyunda Gadged olarak çok üst düzey şeyler yok çünkü daha yeni ajan oluyoruz ve acemiyiz. İlerleyen oyunlarda daha kapsamlı şeyler göreceğimize eminim.
Tek eleştireceğim bir şey varsa o da boss savaşları. Fantastik bir oyun olmadığı için ve savaştığımız şeylerin humanoid şeyler olmasından dolayı göz ardı edebilirim fakat biraz uğraşsalarmış eli yüzü düzgün bir şeyler olabilirmiş.
Oyunda 3 kere bugla karşılaştım bunların hepsi de grafikseldi. Oyunu bozan, kıran, çökerten bir bugla karşılaşmadım. Birisinde deniz yüklenmedi diğerinde temizlik görevlisinin elindeki süpürge yok oldu. Bunlar kısa süreli önemsenmeyecek buglar. Diğeri ise ben sonradan farkına vardım oyunun grafik ayarlarını Ultra’dan Yüksek seviyeye düşürmüş. DLSS’i DLAA’den performansa düşürmüş. Bunu neden yapmış açıkçası anlayamadım. DLSS öyle bir noktaya geldi ki artık siz ayarlar düşük mü diye fark etmiyorsunuz… Birkaç ekran görüntüsü aldım onları incelerken fark ettim bir şeyler olduğunu. Güzel bir hatun var onun resimleri bozuk çıkmış bu biraz tadımı kaçırdı ne yalan söyleyeyim.
Oyuna puanım 9/10 bence bu yılın en iyi oyunlarından birisi. Hani GTA6 filan bu yıl çıkmasaydı yılın oyunu adayları listesinde en azından adını görürdük.
Unutmadan eklemek istiyorum. Oyun Türkçe ve yanlış görmediysem 25+ Türk geliştirici var oyunda. İstanbul stüdyosu tarafından yapıldı oyun. Bu bizim için çok önemli çünkü önemli düzeyde deneyim elde ettik. Oyun da gayet başarılı oldu umarım devam oyunlarında daha fazla Türk geliştirici çalışır.
Her zaman yaptığım gibi güzel görseller bırakıyorum.
Şanlıurfa bağlantısı.
Güzel bir easter egg. ![]()
ADA WONG derken ne demek istediğimi tek bir görselle açıklamam gerekirse. Buyrun.
Isola Vale
Theresa Lorca
Skor Tablosu ![]()
Müthiş bir edit çalışması olmuş. Aşağıya bırakıyorum.
Life is Strange i yeni bitirdim. Şimdi serideki tüm oyunları indircem![]()





















