Dök İçini Rahatla


(Can) #1096

Benim gördüğüm kitap 8 9 aydır 400 liradan satıyordu 500 oldu siz yine iyi fiyata bulmuşsunuz.


(Kadir) #1097

Sırf bu kitabı alamayacağım için seriden başka kitap alasım gelmiyor.


(Emre ) #1098

Bu insanlar arkadaşlarıyla özel hayatlarını konuşmak için toplu taşıma araçlarına binmeyi mi bekliyorlar? Biz zorunda mıyız sizi dinlemeye? Yoksa arkadaşlarınızı yalnızlığınızı gidermek için mi kullanıyorsunuz? Hayır anlamıyorum 2 saat otobüs durağında bekliyordun işte binmeden ne konuşacaksan konuş, bindikten sonra mı aklına geliyor?

Dinlememe gibi şansında yokki bazen çok sessiz oluyorlar, birisi çıkıyor langır lungur konuşuyor. Kulaklığı olmayıp bu zülme katlanmak zorunda kalan insanlar için üzülüyorum. Sözüm meclisten dışarı tabii acil durumu var, özel durumlar var da işte neyse ya… Döktüm ama rahatlayamadım.


(Buyici) #1099

Lise yıllarında bizde arka koltukta çok gürültü yapardık. O zamanlar genelde otobüs muhabbeti günün kritiği üzerine yapılırdı. Birbirimizi kızdırma falan. Ama korkunç eğlenirdik. Anlamıyorum ama bir nevi stres atardık. Şimdi düşününce yüzüm kızarmıyor değil. Az biraz medeniyetsizlik olmuş ama gençlik işte. Hangimiz hep kurallara uyarak yaşadı ki. :slight_smile:


#1100

Bi gün günüm tersine dönmüştü uyuyamıştım hiç. Düzelsin diye diğer güne bağlamaya çalıştım ama hiç düzelmedi. Bir yandan da final çalışıyorum sürekli uykum geliyor ve yalap şalap oldu her şey günlerdir. Uyuyakalmayayım diye her saat başına alarm kurdum ve finale kadar uykumu düzene sokuyum diye de uğraşmıycam. Başka türlü yetişmeyecek hiçbir şey.


(Bird of Hermes) #1101

Ne kadar zor bir durum. Bazen böyle durumlara insan kendi kendisini mi sokuyor diye düşünüyorum ama yaşananlara karşı doğal bir tepki sanırım. Bir akşam balkonda (yoksa cam kenarı da olabilir) geceyi izlerken falan sevdiğiniz, içinizdeki bu durumdan uyuşmamış kısıma dokunacak şarkı dinlerseniz sakinleşip dinlendirici bir uykuya dalmanıza yardımcı olabilir. Sürekli uykusuz bir şekilde alacağınız verimden 7-8 saat eksik çalışıp daha fazla verim alabilirsiniz diye düşündüm. Ne kadar sevmesem de uyku bir şeyleri düzgün yapabilmek için gerçekten önemli. Ben durumunuzu tam bilmediğimden belki sığ bir tavsiye de vermiş olabilirim ama yardımcı olabilirsem de sevinirim. :slight_smile:


#1102

Tamamen aynı durumdayım. Yetiştiremediğim konular var. Stresten başım ağrıyor. Endişelenip durmaktan derse de odaklanamıyorum. Uyuyamıyorum da doğru düzgün. Fazla stres yaptığımda bir uyku problemim tetikleniyor. Uyumak istesem de olmuyor. Kolay gelsin diyeyim ben. Çok zor :expressionless:


#1103

@Sindella Çok geçmiş olsun. İnş kurtuluruz yakında. Bir kere ucunu kaçırınca tümden gidiyor. Gün doğduğunda hiç uyuyamıyorum ama gün doğmadan da çalıştığım konu bitmiyor. Günüm gecem ters döndü.

@doyoulikepie Çok teşekkür ederim ya. Aslında uykusuz olmuyorum, yani yeterince uyuyorum ama saçma sapan saatlerde uyuduğum için saat başı alarm kurdum. Gün içinde uyursam uyanayım diye. :d Hoş yine yattı bu iş çünkü telefonumu suya düşürdüm şimdi pirinçte uyuyor. :d


#1104

Teğallam, flood olacak ama üstteki atıf mesajlarıyla birleşmesin istedim. Gerçekten dayanamıyorum ya,nasıl sabredilir hangi akla hizmet yazılır bu bölüm. Çıldırıyorum. Her sene sonunda aynı şey, bıkkınlıkla dayanmaya çalışıyorum. 1 den sonra zaten boşa gitmesin bu kadar sene diye diye okudum da başka bi yere de gidemiyor. 4 sene sabretmeye çalıştım şu 2 sene de bitse de kurtulsam lanet yerden. İdeali “Ben hayatımı adayacağım. İnsanları tedavi ederek insanlığı tedavi edeceğim. Bu kutsal bir görev.” olarak bakanlar okusun mutlu mutlu. Ben neden geldim buraya. Zaten bu bakış açımla kimsenin hayatında tehlike yaratacak bir bölüm seçmem de. Seçecek olanın da olmayanın da aynı süre aynı şeyleri görmesi çok saçma. Amaan. Gerçekten başkalarını tedavi edeceğim derken kendim hasta oldum.


(Emre ) #1105

Ne oldu da böyle düşünmeye başladınız?


#1106

Yazarken de düşündüğüm şeyler, içine girip çok fazla zorlanınca gözüme batmaya başladı. Öncelikle hizmet sektörü olduğundan çok amele işi, pardon özür diliyorum. Ömür boyu çalışma ve öğrenme gerektiren bir meslek. Senin bilgi birikimin ve verdiğin emeğin asla ve asla takdir edilmemesi, özellikle kendi hastaların tarafından 9 da geliyor 4 de gidiyor altına mercedes’i çekmiş denmesi. Aileler ve öğretmenler eskilerde öğretmenliği övmeleri gibi övdüler yolladılar bir çoğumuzu. Yok devlete sırtımızı dayayalım, belli maaşımız olsun direk atanalım falan. Övülen yanlar bu ama bölüme girerken başka idealin ve isteğin yoksa, neden bunları çekiyorum ki diyorsun. Birisi bana sorsa kesin iş imkanı şu bu diye yazmayı düşünüyorum, ne dersin dese yazma derim. Yurtdışı denkliği olan herhangi bir bölüm -gerçekten herhangi biri olabilir en saçma şey bile- yazıp 6 sene saçma ezberlere ve ayak işlerine vereceğin enerjini bölümüne yatır kesinlikle daha mutlu daha tatminli olursun derim. Amaan, zaten halk sağlığı gibi kolay bir şey yazarım 2 sene dayanıp.


(Emre ) #1107

Belli ki kafanız çok karışmış. Yine de başka insanların ne düşündüğünü çok umursamanızı tavsiye etmem. Bunu söylüyorum ama ben bile yapamıyorum tavsiye vermeye kalkıyorum. Daha fazla şey söyleyerek kafanızı karıştırmak istemem.

Tanrı yardımcınız olsun.

Bu topraklar idealleri için yaşayan insanların yeri değil ve maalesef ki coğrafya kaderdir. Bu toplumun en büyük sıkıntısı eğitim felan değil onun temelinde “aile” kavramıdır. Asıl sıkıntı ebeveyn dediğimiz özellikle bizi dünyaya getiren, embesil kuşağı. Bunlar asalaktır ve bu toplumun kanayan yarasıdır. Bunlar sürekli dışardan bir şey bekler. Partiler değişince uzaya çıkacağız sanar. Sürekli başkasına muhtaçtır. Ev, araba onların en büyük misyonlarıdır. Kültür sanat neyine bunların çocukları müzeden çok kafe görür, 3 liralık kahveyi instagramda paylaşır. Ulan neyine böyle ülkede bilim ve sanat? Bilim ve sanat üretecek adamda durur mu böylesine kaotik bir çukurda? Çok vatansever bir deha olsan bile kendini tamamlayabilmek için düşündüklerini icra edebilmek için seni bu hale getiren ABD’nin pençesinde buluyorsun kendini ister istemez.

Neyse ya ben ne anlatıyorum.

Bunların okumadığı ama inandığı kitapta bunları özetlemiş. En sevdiğim kısımdan alıntı yapayım o anlatıyor:

15. İnsan ise; Rabbi onu deneyip de kendisine ikramda bulunduğunda, ona bol bol nimetler verdiğinde, “Rabbim bana ikram etti” der.

16. Ama onu deneyip rızkını daraltınca da, “Rabbim beni aşağıladı” der.

17. Hayır, hayır! Yetime ikram etmiyorsunuz.

18. Yoksulu yedirmek konusunda birbirinizi teşvik etmiyorsunuz.

19. Haram helâl demeden mirası alabildiğine yiyorsunuz.

20. Malı da pek çok seviyorsunuz.

21. Hayır, yeryüzü (kıyamet sarsıntısıyla) parça parça olup dağıldığı zaman,

22,23. Rabbinin buyruğu ve saf saf dizilmiş olarak melekler geldiği ve o gün cehennem getirildiği zaman, işte o gün insan (yaptıklarını birer birer) hatırlar. Fakat bu hatırlamanın ona nasıl faydası olacak!?

24. “Keşke bu hayatım için önceden bir şey yapsaydım” der.

25. Artık o gün, Allah’ın edeceği azabı kimse edemez.


#1108

Teşekkür ederim ya, yorumun için de yazdıkların için de. Hepsi o kadar doğru ki. Bir düzen içinde yazamayacak kadar bulanıktı kafam. Aile, toplum hepsi aslında umursamamız gerekmeyen ama aynı zamanda her şeyin içinde olan kavramlar. Napalım gerçekten, benim için çizilen hayatı en bükebildiğim şekilde bükmeye çalışacağım.


#1109

5-6 senelik HP Pavilion G6 dizüstü bilgisayarım var. Şu dizüstünde en nefret ettiğim şeylerin başında HP Connection Manager denen illet program var. HP bu programı kullanıcıları HP’ den nefret etsin diye yazmış olmalı. Zaten DÜ çok yavaş üstüne bir de bu illet en son açılıyor ve açılana kadar hiçbir şey hızlıca açılamıyor, internete bağlanırken kazınıyor vb. Yeni nesil HP DÜ’ lerde durum nasıl bilmiyorum ama yeni bir DÜ alacak olursam hatırlatın HP almayacağım. :smiley:


(Emre ) #1110

Görev Yöneticisi’nden Başlangıç’ta açılan programları düzenleyebilirsiniz.


#1111

Ara ara kullandığım 7-8 yaşında Acer Laptop var ben de çok kısa sürede açılıyor. 1-2 takviye ve temiz kurulumla internet, ofis vb işler için uzun yıllar daha kullanırsınız bence.

İnternet, ofis vb işler içi fan vb sorunu olmayan 9-10 yaşında laptoplarda bile yaş önemli değil bence.

Size önerim yaşına bakmadan kullanmaya devam edecekseniz cihaza SSD takviyesi yapın, 4 GB aşağı RAM kullanmayın ve Windows kullanmak zorundaysanız temiz Windows 10 kurulumu yapın. (Fabrika yazılımlarından kurtulun zaten pek bir işe de yaramıyorlar)

Sonradan Ekleme::Nickten aklıma geldi @Pardus pardus :slight_smile: kullansanıza hocam, ben bir laptopumda kullanıyorum ve oldukça stabil .çalışıyor.


#1112

Hizmetlerde ve Başlangıç’ ta bir iki bir şey gördüm ama hangisi bilmiyorum. Kurcalarsam bozulabilir. :slight_smile:


#1113

Bir 128 GB lık bir ssd var. İyice çökene kadar idare edeceğim daha sonra Linux le devam edeceğim. :slight_smile:


(Emre ) #1114

@alper hocamızın Pardus tavsiyesine katılıyorum. Nickinizin hakkını verin ya da temiz Windows 7 tavsiye ederim. Ayrıca SSD kutsal bir hamledir, ölüyü diriltir genelde. Bu ikisi hayat kurtarabilir.


#1115

Pardus, Ubuntu, Mint, Elemantary birini seçeceğim ileride. :smiley: