Hangi Dizileri İzliyorsunuz?

8 Beğeni

If It’s Tuesday, It’s Murder (Si es martes, es asesinato) - 2026

İspanyol yapımı Polisiye/Komedi. Konusu, tur ile Portekiz in Lizbon kentine giden İspanyol turistlerden biri otelde öldürülür. Konu iyi, senaryo yani, oyunculuklar yeterli, gizem/gerilim seviyesi düşük, komedi seviyesi fena sayılmaz. İspanyol/Arjantin gizem filmlerini severim tarz olarak. Ancak dizi o seviyede değil. Sulu sayılabilecek komedi seviyesi başlarda biraz rahatsız etti beni ama alıştım sonraları. Dizi aile ile seyredilebilecek güzel bir yapım. Tarz olarak biraz “Afterparty” nin ilk sezonuna benzettim ben. Biz çocuklarla seyrettik onlar da beğendi.

Dizinin seyredilebilirliği, komedisi, polisiyesi bir tarafa beni diziye hayran bırakan kısmı tanıtım olayı. Bir ülkenin (Portekiz), bir şehrin (Lizbon), tarihiyle (Kısmen) turistik mekanlarıyla, müzeleriyle v.s bu kadar güzel tanıtıldığı film veya dizi uzun zamandır seyretmemiştim. Konuya ve senaryoya o kadar iyi yedirilmiş ki mekanlar, şapka çıkartmak lazım. Eğer Portekiz bu dizi için reklam parası vermediyse vermeli bence. Bu kadar eski tarihi ve tarihi eseri olan, doğal güzellikleri, görülecek yerleri olan bir ülkenin vatandaşı olarak kıskançlık ve haset ile seyrettim. “Biz neden yapamıyoruz, yaptıramıyoruz böyle bir şey?” diye.

4 Beğeni

İlk iki bölümünü izledim,konusunu çok beğendim.

6 Beğeni

Midnight Mass gibi iyi bir diziyi bitirdikten sonra yine bir korku dizisi izlemek istedim. İlk üç bölümü beğendim. Dördüncü bölümün başlangıcı, son dönemde ülke gündeminde olan can sıkıcı o olayı hatırlattı.

Aynı isimli Joe Hill romanını okuduktan sonra diziyi izlemeyi düşünüyordum. Ama daha fazla beklemek istemedim.

5 Beğeni

İlk sezonu izlemiştim. “Doctor Sleep-2019” i seyrettiniz mi? Baba-Oğul (Stephen King-Joe Hill) art arda çıkan romanlar (Eylül 2013 - Nisan 2013). İki romanın (Dolayısıyla film-Dizi nin) birbirine karakterler olarak bu kadar benzemesi bir tek bana mı enteresan geldi acaba?

2 Beğeni

İzlemedim. Mr. Mercedes’i izliyordum. Kitapları da okumadım. O yüzden hiç bilmiyorum. :neutral_face:

1 Beğeni

DİKKAT!!! Uyarayım “Mr. Mercedes” bağımlılık yapar :slight_smile:. İlk sezondan sonra biraz düşüşe geçse de, bittiğinde, özellikle Brendan Gleeson ın yokluğunu hissediyor insan.

2 Beğeni

Gibi izlemeye başladım. Hatta ilk 6 bölümü izledim.

Hiç benlik bir şey değil ama güldürüyor yahu. Yüzümde mimik oynamasa da kafamın içinde " komik ya" tepkisini veriyorum. Zaten ben uzun süredir gülmüyorum ki. :frowning: Hayat..

3 Beğeni

İkinci sezondayım, diziden biraz kopmuş olsam da tamamlamayı düşünüyorum.

Özellikle 28 Days Later’ı ve In Bruges’ü izledikten sonra sevmiştim Gleeson’ı. Başarılı bir oyuncu.

2 Beğeni


From’u izledim.

Geçen hafta sonu başlayıp 3-4 günde güncele geldim. Yeni sezon haftalık yayınlanıyor, heyecanla yeni bölümlerini bekliyorum.

Yıllar sonra Lost açlığımı dolduran bir dizi izleyebildim. Dizide sürekli bir gizem var, bazıları açıklanırken yerlerine tekrar yeni gizemler ortaya çıkıyor. Şimdiden favori dizilerim arasına girdi.

11 Beğeni

Ludwig - 2024-

ingiliz yapımı polisiye komedi dizisi. Forum vasıtasıyla haberimin olduğu BBC (ingiliz tv kanalı) dizisi. Konu, bulmaca uzmanı Ludwig, kayıp ikizine ne olduğunu bulmak amacıyla onun yerine geçerek polis teşkilatında çalışmaya başlar. Konu aşina olduğumuz bir mevzu, senaryo iyi, oyunculuklar iyi, gizem dozu yeterli. Ana hikayeye ek olarak her bölümde bir cinayet çözüyoruz. Bu bakımdan hoşuma gitti. Hem ana hikaye hem yan hikayeler güzel. Karakterler ve oyuncular cana yakın seçilmiş. Ve işe yaramış. Komedisi yerinde. Konusuyla, senaryosuyla oyunculuklarıyla, müzikleriyle, kısacası her şeyiyle ben beğendim.

7 Beğeni

Eski mesajlarıma baktım da Buffy’i bitirmem tam bir yıl sürmüş. Pek hızlı dizi izleyebildiğim söylenemez ama 45 dakikadan 144 bölüm de az buz değildi bana. Hazır bu evrene aşinayken Angel ile devam etmeye karar verdim. Aslında dizide çok sevdiğim bir karakter değildi ama ana diziyi izlemişken yan dizisiyle devam etmemek olmazdı. Herhalde yıl sonuna ancak biter benim hızımla :smiley:

7 Beğeni

The Boys’un yayınlanmış bölümlerini seyrettim.

Diğer sezonlar gibi bölümler oldukça eğlenceli olmuş fakat final sezonu olmasına ve sezonu yarılamalarına rağmen hikayede bir değişim, bir kırılma anı, bir evrimleşme, dallanıp farklı noktalara gitme vs. gibi bir durum olmadı. Bölüm başlıyor, kan, vahşet, romantizm, cinsellik… Bölüm sonu başladıkları noktaya geri geliyorlar. Sonraki bölüm başlıyor, yine kan, vahşet, romantizm, cinsellik… Bölümün sonuda yine dönüp dolaşıp yine aynı noktaya geliyorlar. Dizinin final sezonunda haliyle daha farklı şeyler olmasını umuyor insan. Umarım diğer bölümlerde daha dramatik değişiklikler görürüz.

Öte yandan bu dizilerin sezonları arasına o kadar fazla zaman koyuyorlar ki insan ne olup bittiğini unutuyor.

7 Beğeni

Widow’s Bay

Apple TV de yayına başlayan Korku/Komedi dizisi. Bir amerikan yapımı. Şimdilik 2 bölüm yayınlandı, seyredeyim dedim. Aslında ilk fragmanlarından beri merakla beklediğim bir diziydi. Konusu, kıyıdan uzak, izole bir adanın belediye başkanı, turist çekip adayı canlandırmak için canla başla uğraşmaktadır. Ada sakinleri ise adeta buna direnir, zira adanın lanetli olduğuna inanmaktadırlar. Konu iyi, senaryo iyi, oyunculuklar iyi, çekim kalitesi normal. Buna tamamen “Komedi” demek biraz hafif kaçar bilakis baya gergin anları da var. Dizi adada geçse de, adanın tarihinden gelen. alt dallara ayrılan, ayrı hikayeler var. Ben beğendim. Bu saatte bunu yazacak kadar hem de. Umarım bozmadan devam eder.

7 Beğeni

The Boys’un ilk 5 bölümünü seyrettim.

İlk bölümden itibaren düşüş eğilimde gidiyor. Dizi finali için kötü bir başlangıç diye düşünüyorum.

Prime video dizideki hristiyanlıkla ilgili hicivlere sansür getirmiş ve birçok türk kullanıcı twetter da isyan bayrağı açmış. Açıkça söylemek istiyorum bunlar bana çok ikiyüzlü hareketler gibi geliyor. Aynısı müslümanlık için yapılsaydı ortalığı yıkarlardı…

5 Beğeni

Ted Lasso 1. sezonu izledim, çok sevdim. Aktı gitti bölümler :soccer_ball:

10 Beğeni

The Terror - 2018- . (Devil in Silver)

The Terror ün 3. sezonu başlamış. 1845’te Kuzeybatı Geçidi’ni ararken kaybolan Kraliyet Donanması’nın HMS Erebus ve HMS Terror gemilerinin hikayesini anlatan ilk sezon benim için en iyi dizilerin başında gelir. 2. sezon için maalesef bir şey diyemeyeceğim. Zira seyretmedim, ilgimi çekmedi. Ama 3. sezon haberlerini duyunca heyecanlandım açıkçası. Ve ilk bölümü seyrettim.

Konusu, biraz ipsiz bir tip olan kahramanımız birine saldırır, polisler araya girince sümsüğü onlara da çakar ve sonunda kendisini bir akıl hastanesinde bulur. Konu ve senaryo hakkında bir şey söylemek için daha erken ama ümit verici. Oyunculuklar normal, çekim kalitesi normal. İlk bölüm hızlı bir giriş yaptık, bakalım bu hızın altından kalkabilecek mi. Başlangıç olarak Gizem/Gerilim/Korku dozu fena değil. Seyrederim.

8 Beğeni

Il Gattopardo’ya başladım şimdi.

Deva Cassel’i daha önce duymuştum fakat hiç araştırmamıştım kimdir ne iş yapar vs hiçbir şeye bakmamıştım. Bugün izleme listesi yaparken şans eseri karşıma çıktı. Dünyalar güzeli Monica Bellucci’nin kızıymış. Hemen takibe aldım yarın da filmlerini izlemeyi düşünüyorum. Çok egzotik bir güzelliği var. Yıllardır içine düştüğümüz garabetin üstüne vaha gibi geldi diyebilirim. Odyssey filmine gitmemeyi bile ciddi ciddi düşünüyorum. Son gelen haberler beni epey sinirlendirmeye başladı. Al bu kızı Helen yap işte… Peri masallarından fırlamış gibi kız. Umarım film gişede batar. :face_with_hand_over_mouth: Umarım oyunculuğu da kendisi kadar güzeldir. :dizzy:

Şöyle güzel bir edit var ve benim düşünceme yakın bir entry. Keyiflendik yine.

:hand_with_index_finger_and_thumb_crossed:

Hollywood, hear me out 🎬

Deva Cassel, daughter of Vincent Cassel and Monica Bellucci 🇮🇹🇫🇷

When you’re casting Snow White, the Odyssey, and other productions

Remember: faces like this, striking, iconic, magnetic, are exactly what audiences love

Just saying…

Humbly pic.twitter.com/BPmTKwGJkA

— Mambo Italiano (@mamboitaliano__) May 9, 2026
4 Beğeni

Isabelle Allende’nin bir türlü okuyamadığım Ruhlar Evi kitabının uyarlamasını izliyorum. Henüz 5 bölüm çıktı ama izlediğim bölümler için konuşursam çok beğendim.

8 Beğeni

8.Sezonunu seyrediyorum. Dizi her sezon daha da saçmalamaya devam ediyor. LAPD karakol polisleri maşallah her bıranşta hizmet veriyor. Gün geliyor özel harekat, gün geliyor dedektif, gun geliyor uluslar arası operasyon ekibi oluyorlar. Yani FBI mış CIA ymış SWAT mış kimsenin umrunda degil. Bütün operasyonlari dizi ekibi hallediyor. Hatta bazı operasyonlara canları istediği gibi kimseye sormadan dizi karakterlerinin eśleri de dahil oluyor. İlk 5 sezondan sonrası tamamen yalan oldu dizi. Sırf Nathan Fillion için devam ediyordum ama bu sezon son artik…

2 Beğeni