Okuma Etkinliği - Beyond Redemption - Michael R. Fletcher - Manifest Delusions #1

Ben yukarıdaki haberi yanlış okumuşum. Obsidian’a değil de Manifest’e 4. kitap çıkıyor sandım. Obsidianı bitirdim çoktan.

2 Beğeni

Can’t lament. :smiley:

Özet bulucam şaka maka, hafıza çorba artık. İthaki bassın istemiyorum ama başka da kimseyi göremiyorum. Athica ya da Eksikparça diyeceğim de zor. Martı’nın imkanı var ama kitlesine satamaz, John Gwynne bile bence çok satmıyor, ilk kitabın ciltlisinin 2. baskısı yapılmadı henüz mesela.

Benim okumamdan hızlı yazıyor maşallah. :smiley: Ona da bakarız, bu seri bitene kadar OP 4 çıkar zaten.

Konuya döneyim, nereye geldin?

@M3rett0 MD ucu açık mı bitiyor peki?

1 Beğeni

Üçüncü kitabını okumadım

1 Beğeni

Şaşırdım, neden peki?

1 Beğeni

Üçüncü kitabı çok sonra çıktı. İkincinin finali de güzeldi diye hatırlıyorum. Fırsat bulup okuyacağım bir ara.

2 Beğeni

Alıntı yapamadım ama şu Bedect’in sürekli hasta olmasını iyi yakalamışsın hocam ben dikkat etmedim hiç ona.

Tam materyalist, rasyonel düşünen, mantık kumkuması birisinin yanında acaba güçleri işe yarar mıydı Gaherfaistlerin merak ettim şimdi. 18. bölümü uyku esnasında okudum tekrar okuyacağım ama bizim bilim adamının buna yakın bir çıkarımı vardı sanırım. Hatta şu ucube Ebcen şehirlere yaklamaşamıyordu bu yüzden galiba.

Biraz hızlanacağım işler bitti sayılır.

3 Beğeni

Ben de kaçırmıştım. Bilerek de yapmıyorlar üstelik yani özellikle yapmıyorlar. Demek ki güçleri için bilinç gerekmiyor.

3 Beğeni

Kıllandım bi yerden sonra bir türlü iyileşmeyince. :slight_smile:

Soruna kısmen yanıt alacaksın kitabın sonunda ama muğlak kalıyor yine de. :saluting_face:

@isos81 aynen, bir şeye inandıkları zaman gerçeklik değişmeye başlıyor, ne kadar güçlüyse de o kadar dönüşüyor. Bkz Konig ve Selbsthass.

3 Beğeni

24’e geldim. 7 puan ile başladı, ne arttı ne düştü, hala 7 olarak devam ediyor. İyi mi kötü mü bilmiyorum ama insan az biraz heyecan da beklemiyor değil. :slight_smile:

2 Beğeni

Bunlardan üçünü gördük ama akrep adam henüz gelmedi.

Ne kadar etkisi var bilmiyorum ama Malazan’dan esintiler var kitapta. Yazarın etkilendiği diğer yazar ve kitaplar hangileri merak ediyorum.

2 Beğeni

Aksiyon olarak çok bir şey bekleme, eksikliğini hissettim ben de. Diğer kitaplar nasıldır bilmiyorum ama character build upla geçiyor bu kitap. Kitap bittiğinde puanın değişecek mi acaba merak ediyorum. Yarılamışsın, bundan sonrası biraz hızlanıyor, güçlerin sınırları da biraz daha belirginleşiyor.

2 Beğeni

Yirmi sekizinci bölüme geldim (%65). Sorunu sanırım anladım. Kitabın başından beri aynı şeyleri tekrar tekrar okuyoruz.

Need, delusion, burn, greatest swordsman. Need, delusion, burn, greatest swordsman.

Gına geldi artık sürekli sürekli bunları okumaktan. Bu yüzden de başta güzel gelirken, sayfalar ilerledikçe hikayenin tadı kaçıyor.

He bir de “flared nostrils” var, “rolled his eyes” yerine bu gelmiş.

2 Beğeni

Otuz beşe geldim (%77) ve kitap giderek albenisini yitiriyor. Tekrar, tekrar, tekrar… Başka hiçbir şey yok. Savaşlar aşırı oldubittiye getirilmiş, sanki “ben bunları iyi yazamıyorum, şöyle hızlıca geçelim” gibi olmuş. İlgi çeken tek karakter Morgen, geri kalanlar ilk 10 sayfada ne ise 300’de hala aynılar. :slight_smile:

8 puanla açılış yapmıştı kitap, şu an 6’ya kadar indi. Bakalım 5’le mi bitirecek 7 ile mi?

2 Beğeni

Karakterlerin hepsi deli hocam. Kendi sanrılarına tutsak olmuşlar. Başlangıçtan finale kadar hep aynı durumda olmalarının sebebi bu olabilir.

Edit: O kısma katılıyorum.

2 Beğeni

Bundan yana bir sıkıntım yok. Karakter gelişimi olmak zorunda da değil. Ama aynı şeyleri tekrar tekrar anlatmaya ne gerek var? Tüm seri boyunca üçlünün birbirini öldürmek istemesini daha kaç kere okuyacağız?

2 Beğeni

Yazarın tarzı o, kurguyu çeşitlendirmek ya da geliştirmek yerine vurguyu abartıyor. Bir yerden sonra can sıkıyor dediğin gibi. Obsidian Path te de var biraz ama orada daha bilinçli bir tercih, burada ise kitabın ağır okunmasına yol açıyor. Benim görmezden geldiğim bir kusur bu ama bendeki kredisi daha yüksek. 7’ye çıkmayacak sanırım. :smiling_face_with_tear:

1 Beğeni

Hadi onu es geçtik diyelim. Dövüşlere ne diyorsun?

Tam Wichtig dövüşecek, hop araya Stehlen giriyor rakibi pıçaklıyor. Gehirn ile ölü suikastçılar karşılaşacak, hop yanarak ölüyorlar ki öncesinde ateş ölüler için anlamsızdır filan diyor Anomie düşün. Asena ve ekibi saldıracak oluyorlar, Bedeckt ayı gibi ayıya bir balta fırlatıyor kafası yarılıp ölüyor. Asena koku alıyor ama gene de suikasta kurban gidiyor filan. Yani action sıfır allah sıfır hikayede. Öyle olunca da sürekli tekrar okuyoruz.

2 Beğeni

Es geçmene gerek yok ki, savunmuyorum yazarı, açıklamak istedim kendimce. Garip bi tarzı var, seversen seviyosun, yoksa olmuyor. Aksiyon yok zaten, hiç yok desek olur. :sweat_smile: Yeri geldiği için sadece şunu diyim, Bedeckt’in de bir şekilde normal biri olmadığı çıkacak ortaya diye şüpheleniyorum.

Velhasıl ilk kitabı ve kusurları bolca var, kurgu zayıf, aksiyon zayıf, tekrar desen var. Yine de sevdim ben ama dediğim gibi kusurlarını görmezden geldiğim için, objektif değil yani benim yazdıklarım. Oysa seni hayal kırıklığına uğrattı yazar.

3 Beğeni

Kitabı bitirdim.

8 ile güçlü bir giriş yapan, daha sonra tekrarlar ile 6’ya kadar inen, aksyion zayıflığı ile 5’e selam veren ama güzel sonu ile 6 - 6.5 ile biten bir kitap oldu benim için.

Kitaptaki en ilgi çekici karakter Morgen idi benim için. Onun broken God a evrimini güzel ele almış yazar. Ama bunu yaparken fiziksel yerine ruhsal olsa daha mı iyi olurdu?
Bütün kitap Bedeckt’ten bir numara bekledim ama kötü yazılmış bir Berserker çıktı, iki tane balta fırlattı bu kadar.

Seriye devam etme konusunda kararsızım. Sanırım ikinci kitap iyiymiş, en azından sonu iyiymiş. Merak etmiyor değilim ama yazarın sorunları da endişe ettirmiyor değil. Bir ara olmadı beraber devam edelim ikinci kitaba. :slight_smile:

3 Beğeni

Okuruz, devam edeceğim ben kesinlikle. Bk okumak istiyorum bu aralar, Robot ve Keşiş’i okudum, Vardiya’yı okuyorum ama kesmiyor, hardd sci fi lazım.

Sanırım Manifold’a nokta koymanın zamanı geliyor Origins ile. :drooling_face:

1 Beğeni