Herkese iyi akşamlar. Birkaç durumu netleştirmek için yazma ihtiyacı duydum. Öncelikle verilen tepkilerin olaya değil, profillerimizin vesikalığına biriken yargılardan kaynaklandığını görüyorum. İkili diyaloglarımızda biriken yargıların bambaşka bir olayda bana karşı tavrınızı etkilediğini düşünüyorum.
Olayları muhakeme ederken anlık değerlendirme ya da taraflara yakınlığınıza göre taraf olma huyundan sebep ayrıca bazı öznel olaylardan habersiz olmanızdan dolayı verdiğiniz tepkilerin haksız olduğunu belirtmek istiyorum.
Veda başlığına yazmadan önce yönetimin ve denetmenlerin tutumlarıyla ilgili çokça yazdım anket dahi açtım. Şahsen yönetimin yetersiz ve olgun olmayan kişiler barındırdığına inanıyordum. Yazım ve imlaya dikkat etmediği için özelden banlanacağına dair uyarı alan üye duyarken başka mesajda imlanın içindem geçenlerin mesajı bile editlenmediğini gördüm. İfade özgürlüğünü aşan mesajlara çok fazla tolerans gösterilirken incir çekirdeğini doldurmayacak meselelerde toplu bir had bildirme durumlarıyla karşılaşan tek üye olmadığımı düşünüyorum.
Onun dışında şahsileşmiş bir tutuma maruz kaldığımı da düşünüyorum. Mesajlarım da -xd- kullanıyorum diye her mesajım editleniyordu imla hatası diye. Biri troll hesap açmış olursa foruma girdiğimde bu senin hesabın mı diye ithamla karşılaşıyordum direkt. Mizacınız haylaz diye sürekli yönetim tarafından imalarla meşgul edildiğinizi düşünün. @Agape ile başlayan bir howl şu kadar saat susturuldu geyiğimiz vardı. Bir gün sjack bir saatlik susturduğunu forumda görünür şekilde yazıp bir günlük susturma attı. Yanlışlıktır dedim admine de kendisine de mesaj attım ama banım açılmadı. Bu forumda holokost yapalım diyenler bile bir gün susturma almamıştır. Admin askımı kaldırın mesajıma dönmedi askı atan mod yanlışlık olmuş deyip hemen çözmedi de durumu. Mesajlarıma xd var diye edit atıp bu fake hesap senin diye sürekli darlandığım için bunu art niyetli buldum açıkçası. Ki hesapların ip adresimle bağlantılı olduğu olmadığı gayet taraflarınca görülebilir.
Veda başlığına yazmadan önce de dizi eleştirim vardı, güç yüzüklerini saçma bulduğumuz için zekamızın kişiliğimizin eleştirdiği bir platformda bulunmamak için ve mizacım yüzünden sürekli rahatsız edilmekten ötürü kapadım hesabımı. Herkese yönelik eşit bir tutum olmadığını düşünen onlarcası da gitti. Burası önceden gayet fantastik bir taverna havasında yerken gece koğul nöbetine gelen komutanın bu askerler niye hazır olda uyumuyor dediği bir koğuşa döndü bazı üyeler için. Şimdi bizzati böyle bir tavırla hepiniz karşılaşmaşdı. Buraya yazdığım her şey adminle dm kutumda yer alıyor ss olarak görme gereği duymadım.
Son mesajımda keyfi banlar yanlışıkla oldu der geçersin deme sebebim buydu. Buna verilen yanıtın keyfi banlarım arasında yer alabilirsiniz gibisinden bir tutumu ben kendime olan saygımdan ötürü tasvip etmiyorum böyle tutumun kendisine yöneltilebileceğini de görmek yerine hak veren normal karşılayan platform sakinlerine de alıntılayıp bir şey diyemem.
Foruma yeni gelen üyelere samimi ortam hissi vermek için yazdığım, forum kurallarını da forum dinamiğini bozmamak adına uyduğum zamanların üstüne yetki mercilerin mizacımı bana karşı kullanıp üyeleri taraf olmaya ya bendensiniz ya at gözlüksünüz diye kutuplaştırmasını gerçekten haksızlık olarak yorumluyorum. Forumda geçirdiğim zaman içinde kimsenin kişiliğini incitek bir tavır takınmadığımı düşünüyorum. Forum başlıklarını kirlettiğimiz için başlayan konu. Gündem başlığında offtopic muhabbet olduğunda bizzat kendim denetmeni etijetleyip mesajları taşımasını istedim. Offtopic gelişen muhabbetler kaçınılmaz. Mesajlarımız da forum kültürümün dayandığı edebiyattan nasipleniyordu, okumaktan zevk alanlar olduğunu biliyorduk ondan devam ettiriyorduk. Şayet diyalog uzarsa da bir denetmenin mesajları kamaraya alması iki tık bir işlem. İki mesajlaşmanın gerginliğini tüm forumu hercümeç edecek şekilde idare edebilmenin idare olduğuna inanmıyorum.
Kurallara ilk yıllarda gösterdiğim özeni göstermeme sebebimi de dile getirdim. Çoğunuzun da benzer bir darlanma yaşadığında farklı davranacağını sanmıyorum. Gerginlik sevmediğim için geçiştirdim çok gerilince de veda ettim. Deprem dolasıyla geri girdim deprem sonrası darlanma gibi durum olmayınca kalmaya devam ettim ama görüyorum ki mizacımız normlara uymuyor diye istenildiği gibi üstümüze gelinip aba altından sopa gösterilecek günün sonunda keyif alıp kafa boşlatacağım yerde stres edinmek için durmanın anlamı yok.
Bir kültür sanat platformunda böyle mahkememsi ortamların oluşması bence hepimizin kendimizle ilgili bir özeleştiri yapmasını gerektiriyor. Forumun ilk başlıklarını açmış üyelerden biriyim, bunca zaman içinde ters düşdüğümüz insanlar illa ki olmuştur. Benim için insanların şahsıyetini incitmemek her şeyden mühim bu yüzden bu süreçte bir kişi hariç kimseye ağır bir itham ile yazmadım. Forumdan onu aşkın kişi hayatımın bir parçası rehberimde kayıtlı insanlar. Mizacımı alehime delil yapmakla uğraşmayacak herkesle sohbet edip muhabbet kurabilirim. Olgunluk değil çiğliğin basit mevzuları büyüttüğü bariz. Günün stresini atmaya geldiğim yerde darlanıp sonra da haklı tepkilerimin sebebini anlatıp on paragraf yazı yazacağım anlamsız bir durumun içinde bulmak istemiyorum kendimi.
Şunu da belirtmek isterim gitmeden bu alaylı tavrım bir savunma mekanizması. Ölümle tanışıp sizin için ciddi ve önemli konuları gayrıciddi ele alıp sizi incitmiş olabilirim. Özür dilerim sanıyorsanız çok beklersiniz xd