Kitabımın adı Gümüş Kapı. Bilgiyolu Kültür Yayınları (Test kitaplarından tanıdığımız Birey Yayınlarının alt markası) tarafından düzenlenen 2023 İlk Gençlik Korku-Gerilim Roman Yarışması’nda birinci olmuştu. 12 yaş ve üzerine hitap ediyor. İflah olmaz bir Stephen King hayranı olarak, kitabı yazarken elbette favori yazarıma bazı göndermeler yaptım. Yarışmanın jürisi arasında Türkiye’de korku edebiyatının en saygın isimlerinden Işın Beril Tetik ve Demokan Atasoy da var.
Kayıp Rıhtım Forum’a ciddi anlamda yazmaya başladığım zamanlardan, 2018’den beri üyeyim. Buradan çok şey öğrendim, özellikle Aylık Öykü Seçkisi benim için küçük bir atölye gibiydi. Yeri geldi yeni yarışma ve duyuruları öğrendim, zaman zaman eleştirilip kendimi yazma konusunda geliştirdim. Bu yüzden bu forum benim için hep özeldi ve öyle de kalacak. Yayınlandığım zaman hep ilk burada duyurmayı hayal etmiştim. Okuyan ya da çevresindeki 12 yaş üstü gençlere okutan biri olursa yorumlarını heyecanla bekliyorum.
Bu arada bu yarışmadan sonra bir de Tudem’in çocuklar için Mizah Romanı Yarışması’nda 3. oldum. Bir aksilik olmazsa bu yıl o da yayınlanacak. Kayıp Rıhtım’ın bana en büyük katkısı Diskdünya olmuştu. Mizah yazarken ondan etkilenmemem imkansızdı. Şimdi Terry Pratchett’la aynı yayınevinden mizah kitabı yazarı olacak olmak da tarifsiz bir mutluluk
J. D. Barker’in 6. Yaramaz Çocuk kitabının özel ayracı var mı acaba? Serinin diğer 2 kitabından ayracı çıktı ama 3. kitabında ayraç yok. Acaba yayınevi o kitaba ayraç yapmadı mı yoksa bana gelen kitapta mı ayraç yok?
Günaydın arkadaşlar iyi bayramlar herkese. Bir konuyu merak ediyordum da belki rıhtım beni aydınlatır diye düşündüm. Şimdi world de daha doğrusu libreoffice writer da bilgisayar üzerinden bir kurgu yazıyorum ancak bilgisayarı sürekli yanımda taşıyamadığım için aklıma bir şey geldiğinde telefona not alıyorum hemen. Ancak not almanın dışında writer ile telefonu eşleyecek bir uygulama var mı acaba? Yani bilgisayarda metin üzerinde yaptığım değişiklikler telefonda, telefonda yaptığım değişiklikleri de bilgisayarda görebileceğim bir yol var mı acaba?
Google docs en basit çözüm olacaktır diye düşünüyorum. İşin teknik yönüyle de vakit harcarım diyorsanız Obsidian + git ile versiyonlama bence en ideal çözüm ama uğraştırabilir.
42 senelik hayatımda ilk defa Ankara ya geldim. Ulaşımı nefis. Bir yerden bir yere giderken kırmızı ışık görmeden şehri tavaf edebiliyorsun. Ancak her yer toplu konut projeleri ile dolu. İstanbul’dan fazla toplu konut projesi vardır diye düşünüyorum. “Normal” vatandaşlar nerelerde oturuyor merak ettim doğrusu. O yıllardır “Ankara memur şehri” algısını silip attı bu durum
Forbes böyle bir liste yumurtlamış, gözümden çok düştüler Gerçi altta açıklama yaparken commercial success fln da yazmış, herhalde sıralamadaki ana kriterleri serinin ne kadar para bastığı .
Son zamanlarda çok fazla kitabı yarıda bırakmaya başladım. Bu rakam çift hanelere daha yaklaşmadı ama ben kendimce çok buluyorum artık. Mesela Dune Rahibeler Meclisi’ni okumayı bıraktım. Ayrıca Gömülü Dev’e başlamıştım ve onu da pek okuyasım yok artık. Şu sıralar farklı alanlarda okuma yaptığımdan mı bilemedim ama paylaşmak istedim. Belki sizler de aynı durumu yaşamışsınızdır.