Video Oyun Dünyası

Gerçi düşündüm de PC kitlesi için de salt kötü bir şey değil ya. Bu şekilde PC’ye yönelik oyun yapanların rakipleri azalmış oldu; artık her yapılan PC oyunu AAA Sony yapımlarıyla rekabet etmek zorunda kalmaz. PC tarafında da kaynaklar daha PC odaklı yapımlara akar. Toplamda PC’ciler için de iyi bir şey olabilir bence bu.

Aman diyim hocam daha PS5’in hakkını vermedik bence :sweat_smile:

1 Beğeni

PS6 2027’de çıkarsa şaşırırım. 5 bile dediğiniz gibi daha oyun anlamında doyurmadı o kadar.

2 Beğeni

Bu nesil çok kötü geçti gerçekten. Özel oyun sayısı çok az, pandemiye denk geldik üstüne kafasız yöneticiler her stüdyoya servis oyunu yapacaksınız diye direttiler. Öyle saçma bir hal aldı ki durum neredeyse tamamlanma durumuna gelmiş ND’nin projesini iptal ettiler. :smiley: Bari o kadar parayı yaktınız devamını getirseydiniz de ne olacağını görseydik… Üstüne yüzlerce milyon harcanmış Concord ve Marathon faciasından sonra tüy dikildi zaten. Marathon’un hikayesi ilgi çekici bu arada SP bir şey yaparlarsa alıcısı olabilir. :thinking:

Tüm bunların üstüne oyun geliştirme maliyetleri de çılgınlık seviyesine geldi. Daha çok grafik olsun daha iyi teknoloji olsun ama ucuz olsun ve erken çıksın diye bir şey bekliyor insanlar. Çıkmaz bir döngü bu. Bundan sektörün kurtulması lazım. Shuhei Yoshida ne güzel demişti zamanında sektörü pahalı değil AA kalitesinde oyunlar kurtaracak diye. Tamamen katılıyorum buna.

Cory Barlog altı üstü God of War’ın yeni oyununu 7-8 senedir yapıyor. Böyle bir üretim hızı olabilir mi? Bundan verim alınabilir mi… Koskoca SantaMonica’nın God of War dışında başka elle tutulur oyununun olmaması da acayip trajikomik. Ellerinde bir Naughty Dog var bir de insomniac games. ND’de Neil’in akılsız işleriyle markaya ciddi zararlar veriyor. Sözüm ona “adam” iki tane oyun yaptı birinde yardımcı diğerinde tamamen kontrol bunda. Benim fikrim tükendi diye açıklama yaptı… Bırak git diye millet neredeyse yalvarıyor. Amy Henning ve Bruce Straley’i harcadılar bu akılsız kaldı.

Şu an günümüzde ters tepen şeyleri yine oyuna dolduracakmış gibi bir his var içimde. Başrol kadın karakterinin bilerek çirkinleştirilmesi ilk gözüme çarpan şey. Bi ABD’li şirketlerin yaptığı karakterlere bakıyorsun bir de Asya tarafının yaptıklarına bakıyorsun. Allah başımızdan eksik etmesin, ayağınıza taş değmesin diyorsun. :face_with_hand_over_mouth:

Crimson Desert’a demedikleri laf kalmadı karakterler müthiş gözüküyor. Hatta Capcom’a bile RE9 konusunda demediklerini bırakmadılar. Şu sosyal medyada gördüğümüz milleti kendi çürük ideolojileriyle yönlendirmeye çalışan, rüzgar nereden eserse oraya dönen tiplerden dünyanın bir an evvel kurtulması lazım. Bakalım insanlar ne zaman bunlara pirim vermeyi bırakacak.

2 Beğeni

Facia yahu. Bu durum cidden sektördeki executive tayfanın IQ düzeyini sorgulatan bir durum oldu benim için. Neresinden tutsan elinde kalıyor, saçmalık.

Kesinlikle katılıyorum. Elder Scrolls 6, GTA 6 falan derken geliştirme döngüleri 10 yılı aştı. Bütçeler milyarlarca dolar. Böyle iş modeli olmaz ya. Katedral mi yapıyoruz nesilden nesile, saf manyaklık, delüzyon.

Bu dramadan habersizdim ama şaşırmadım, Ragnarok çıkalı yıllar oldu, hala ses yok yenisinden.

Hocam zaten 10-20 yılda yapılan kültürel ürün mü olur, zeitgeist GTA5’ten beri temiz bir 10 kez değişmiştir. Çıktığı döneme ayna tutması mümkün bile değil bu ürünün. Allah akıl fikir versin sektöre.

Bu da ayrı bir dert. Her şeyin sosyal sorumluluk projesi olmasına gerek olmamalı ya. Yanlış anlaşılmasın, her karakter güzel/yakışıklı/güçlü vesaire olmak zorunda değil. Ama mümkün olan en iyi oyunu yapmak haricinde herhangi bir amaç olunca oyun mümkün olan en iyi ürün olmuyor işte bu da bir gerçek.

Ama evet cool karakter konusunda asya tarafı akıyor :sweat_smile:

Bu durumu sadece oyunlarda da görmüyoruz aslında. Bu dediğin tayfaya yaranmak için her şey kültür savaşına kayıyor gibi, kafayı yemelik. Hocam yaşadığım şehir disfonksiyonel bir çöplük, yakında da yerel seçimler var. Ama seçim afişlerini görseniz sanırsınız ki en büyük meselemiz şehir geneli araba yasağı. Sıkıntılı solcunun teki belli ki arabalar yasaklansın demiş, şu an tüm mevzu bunun üstüne. Aynı türden manyaklık bence bu da. İnsanlık olarak rasyonel davranış yetimizi kaybettik gibi geliyor bazen, allah sonumuzu hayretsin.

2 Beğeni

Ben aslında çok uzun bi yazı yazdım da sonra odak epey kaydı filmlere dizilere girdim oradan şu odyssey filmine daldım. Garabet hocam ya paçadan akıyor artık. Senin ABD’li dertlerini tüm dünyanın derdiymiş gibi her şeyin içine soktular. Senin dinamiklerinin benim zevkimi etkilemesi, kaliteyi bariz bir şekilde öldürmemesi lazım.

Bir de bu akılsızlarda şöyle bir düşünce var. Bunu ben sorun ediyorum, dert yanıyorum. Bütün dünya da bana katılsın benim fikirlerime sahip çıksın hatta dünyayı benim fikirlerime uyacak şekilde tekrardan şekillendirelim. Abi helen siyahi olsun. Achil’i transseksüel oynasın. Filmde neredeyse sepya filtre kulanılmış resmen hani TR’de film çekiyorlar da sanki çölde yaşıyormuşuz gibi filtre atıyorlar ya… Karakter seçimi değil sadece filmde her şey ofsayt yahu. Zırh tasarımı uymuyor. Oyuncu seçimleri rezalet. Kullanılan hayvan daha o çağ da yaşamıyor. Şaka yapmıyorum. :sweat_smile: diyaloglara geliyorsun 2000’li yıllara ait kalıplar.

Önemli bir karakter daha var onu da siyahi yapmış gerizekalı nolan neymiş günümüz rap ile uygun analoji’ye uygunmuş filan dedi.

Şu filmin batmasını çok fazla istiyorum. Batması sadece sinema için değil dünya için çok olumlu olacaktır. Naçizane fikrim bu yönde.

İyi ki zamanında LOTR çekilmiş hocam. Günümüzde yapıldığını bi hayal etsene. Jamaikalı Galadriel, Hintli Aragorn Etiyopyalı Legolas vs döşerlerdi. Kaynak materyal neyse onun yapacaksın. Sana güzelce betimlemiş, hatlarını çizmiş yazar. Sen kimsin de değiştiriyorsun yahu.

Bu filmi çok bekliyordum. Haberler geldikçe acayip hayal kırıklığına uğradım biraz fazla tepkiliyim.

Gelelim Capcom’a Re9’un yönetmenine oyunda niye şu karakterler gay değil bunlar lezbiyen değil diye saldırdılar. Oyunu almayacaklarmış. Millete de almayın diyeceklermiş. Güya mercimek kadar beyniyle millete yön verecek, birilerini tehdit edecek korkutacak, sindirecekler. Oyunun yönetmeni de kaybol buradan hastalıklı dedi. :joy: KİNG :prince:

Salaklığında bir sınırı olması lazım yahu.

2 Beğeni

Odyssey’i izlemedim hocam ama o da güzel kafaymış. Nolan reyizden beklemezdim, çok değişik. Onu da bağladılar herhalde :melting_face:

Buna katılıyorum ya. Paraya kıyıp 4K’sını aldım bunun, kışın maratonunu yaptık hanımla. Cidden bir şaheser, reyizler ne güzel iş yapmış yahu.

Paraya kıymak demişken :sweat_smile: . Hem de güzel deşarj olduk ama konuyu da oyunlara geri çekeyim.

Şimdi bu steam machine konuları güzel, ama benim memur çocuğu bünyem bir konsola daha para vermeyi pek kaldırmaz. Zaten hanım da televizyonun yanına bir cihaz daha koydurmaz. Ama şimdi düşününce benim use-case’im çoğunlukla windows exclusive eski/indie oyunları sikarugir/kegworks ot kök ile kafa şişirmeden televizyonda oynamak olur. Steam Machine overkill olurdu bu durumda.

Şimdi ben diyorum ki bu amaç için GMKTec m6 ultra tarzı bir cihaz alsam ucuz yollu. İçine de steamOS kursam (Windows da bırakabilirim bilemedim). 8bit do falan tarzı diğer konsollarda da çalışabilecek bir gamepad/BT klavye-touchpad ile de kontrolleri halletsem. Bana işimi görür gibi geldi :thinking: alet ufacık bir şey zaten televizyonun arkasına da koyabilirim. Uygun bir zamanlamayla da her şey dahil 400 kağıda kapatılabilir gibi geliyor bana :thinking:

SW2+PS5 ikilisini tamamlayıcı 720-1080p medium 60fps standartlarını tutturabilirim gibime geliyor. Sen ne dersin, yahut forum ahalisi ne der :thinking:

2 Beğeni

Hocam eşinize hak veriyorum ben. Ben de sevmiyorum salonda ünitenin üstünün dolu olmasını. Yani evlilik hayatı için diyorum. Kendin kullanıyorsundur, eşin de senin kafadadır o zaman sorun yok.

Hocam ben farklı cihazlarla uğraşmayı sevmediğim için direkt steam machine alıp geçerim. Sizi performans olarak tatmin etmeyebilir ona bir şey diyemem. Şahsen ben Steam Machine’i indie ve AA oyunlar için alacağım. Çok büyük beklentilerim yok. Sadece alet çok şık ve Gabe neler yapmış onun merakı var bende. Bir de kapağı değiştirebilir ya ben ona güzel tasarımlar yaptırırım gibi gimmickleri çok sevdim.

Steam Machine bir de genel anlamda ben SONY gibi salon oyuncağı olacağım diye konumladığı için kendini eminim çoğu kişi PC’nin yanına değil de salonda kullanacak bu cihazı. Big Picture ve Gamepad ile tam konsol oldu zaten. Salon ortamında sizin gibi benim gibi konsolu olan birisinin bunu alıp yanına koyduğunda yaşayacağı sorunlar var sizin de belirttiğiniz gibi. Hani ben evli değilim istediğim gibi dizer kullanırım da sizin aile hayatınızda bu bi nebze de olsa sorun yaratıyorsa bence uzak dur hocam. :smiley:

Ben alıp PC’de kullandığım oda da kullanacağım mesela. Çünkü ben çoğu oyunu monitörde oynuyorum. Masanın üstünde şık dursun diye alırım ben. SONY’nin kendi yaptığı oyunları TV’de oynuyorum. Benim için bekara hanım boşamak kolay. :sweat_smile: Baktım PC’de olmadı alıp salona götürürüm. Ben şimdi bakıyorum kendime 2 tane PC+Steam Deck+ SW2+PS5 PRO bir de Steam Machine alacağım ev cihaz dolu. Ben bile bazen kendime kızıyorum. Evli olsam eşim laflanırdı kesin. :sweat_smile:

2 Beğeni

Gönüllü pc port işleri bayağı hız kazandı. Yakın zamanda Uncharted, Killzone gibi oyunlara pc portu gelirse şaşırmayın.

3 Beğeni


https://x.com/Multiplayer_TV/status/2057043244756705650?s=20

8 Beğeni

https://x.com/DuelloGaming/status/2057207349463388335?s=20

1 Beğeni

Her zam haberinden sonra bu arkadaşa tebrik mesajları atılıyor. :blush::backhand_index_pointing_down:

3 Beğeni

https://x.com/demarkegaming/status/2059562455194333482?s=46

8 Beğeni

Haftaya hazırlanın.

3 Beğeni

Nispeten sağlıklı abur cuburlarım hazır

2 Beğeni

Avatar Legends: The Fighting Game’ i radarına alan var mı? Müthiş gözüküyor ve diziye harika referansları, göndermeleri var. Serinin hayranları tarafından yapıldığı çok belli.

1 Beğeni

007 First Light… Uzubn zamandır TPS açlığı çeken bünyeme çok iyi geldi.

2 Beğeni

https://x.com/selinyoko/status/2060703253071888805

1 Beğeni
2 Beğeni

State of Play izleyenler analdılar.

1 Beğeni

Müthiş geliyor bayıldım.

3 Beğeni