Teşekkürler hocam. Çok oyun var oynamadığım yeniden yapımını bekleyeyim ben bunun. :d
Eski bir oyun görünce beynimde konu konuyu açtı kendimi hayal meyal hatırladığım LOTR oyununu ararken buldum. Oyunu da buldum. 2002 yılında çıkmış, bizim elimize de korsan hali geçmişti o yıllarda. O dönem ne İngilizcemiz var ne de böyle RPG oyunlar görmüşüz. Oyunu kardeşimle her açtığımızda ortalıkta boş boş gezip ne yapacağımızı anlamaya çalışırdık. Bu videonun ilk yarım saatinden öteye hiç geçemedik sanırım
Aklımda en çok kalan şey de oyunda sürekli mantar topladığımız. Zaten bu şekilde aratarak buldum
Forumda benzer şeyler yaşayanlar var mıdır merak ettim.
Hahaha, valla hocam ben de İngilizce’yi büyük oranda oyunları anlamaya çalışırken kıvırmıştım.
Çok oyun oynardım, benim için oyundan aldığım zevkin çoğu zaten ne yapmam gerektiğini çözmeye çalışmaktan gelirdi. Çoğunlukla bir kaç gün debelendikten sonra ne yapmam gerektiğini çözerdim.
Seven Kingdoms diye bir oyun vardı o hariç. O oyunu bir türlü çözememiştim ![]()
Haha, steam sayfasını buldum şimdi: Seven Kingdoms Collection Steam'de
Alıp bir daha denesem mi acaba ![]()
![]()
Nintendo Direct de geliyor 5 saate:
Heyecanlıyım şahsen. Nintendonun Allah’ı varsa artık yeni 3D Mario’yu duyururlar. Hem hissedarı hem fanboyu olarak gözümüz yollarda kaldı yahu.
Duyurmadılar. Mario Galaxy 3 duyururlar diye bekledim ama yok.
Valla acımız büyük yahu.
Aslında JRPG seviyorsan güzel bir line-up duyurdular (KH4 için falan da ortalık yanıyor), ama çoğu oyun bana hitap etmedi. Bir Zelda OOT remake’i duyurdular işte, hem de bu yıl için. O biraz kurtardı o kadar.
Gerçi GTA6’yı da düşünürsek backlog’du indie’lerdi derken bu seneyi bir şekilde çıkarırız, seneye şubatta da Persona 4 gelir.
Bir kaç hafta önce burda @Artorias hocamla züğürt steam machine’i planımı konuşmuştuk. Bu planı gerçekleştirdim hocalarım. Öncelikle düşünce sürecinden bahsedeyim:
- Steam machine konseptine ikna oldum, lakin fiyatı 1000 oyroyu geçecek deniyor, bana ters.
- Halihazırda iki konsolum ve macoslu bilgisayarım var. Yani tek problem windowsa çıkan indie oyunlarda ve bir tık eski Windows oyunlarında.
- Yani steam machine zaten benim için overkill olurdu.
- Televizyonun yanına bir oyuncak daha koyarsam hanım beni vurur.
- Ama 400 oyro bütçe ve sıfıra yakın parmak iziyle TV’de steam oyunlarını oynayabilirsem tertemiz olur.
Hanım da sağolsun bu şartlar altında bu işi yapmama onay verdi ![]()
Şimdi ben de gittim bahsettiğim aleti aldım (gmktec m6 ultra). Alette 16gb ram ve 7640HS işlemci var. Tümleşik ekran kartı teknolojisi baya gelişmiş görmeyeli, etkilendim. 1080p/60fps/medium işini çoğu oyun için çözüyor gibi duruyor alet.
Dedim ki aleti televizyonun arkasına monteleyeyim, görünmesin. Bir tane VESA adaptörü aldım. Maalesef vidalar birbirine uymadı, şimdi vida bakınıyorum harıl harıl.
Gamepad olarak halihazırda var olan PS5 kolunu kullanıyorum, geçen sene gelen patch ile birden fazla cihaza eşleyip birinden diğerine zıplayabiliyoruz.
Klavye olarak bir tarafı touchpadli klavyeli diğer tarafı televizyon kumandalı bir alet buldum. Büyüklüğü de aşağı yukarı kumanda kadar. Plan kumandayı bununla değiştirmekti, böylece sıfır ek alet olacaktı. Ama hanım beğenmedi aleti şimdilik çekmecede tutuyorum.
VESA işini de halledebilirsem amacıma ulaşacağım gibi duruyor. Benzer düşünceleri olan arkadaşlar varsa diye paylaşmış olayım ![]()
Öncelikle SGF sunumunda paylaşılan videolar hakkında yorumum. ![]()
Kuruluşlara ve bazı şanslı yayıncılara yaklaşık 30dk’lık demo oynatmışlar. Fakat kendi kaydettikleri görüntüleri vermişler. Oyun 60fps’ye kilitli ve sorunsuz çalışıyormuş. Videodalar da bir sorun oluşmuş bu yüzden 30frame’in altında izliyoruz ve HDR kaynaklı da sorun oluştuğu için görüntüler çok karanlık çıkmış. WGC’nin aksine IGN bunu yayınlamadan önce kontrastı açarak servis etmiş.
Kendi motorlarını terk edip Unreal Engine 5’e geçiş yapmışlar. Neslin sonuna geldiğimiz için ve motorunda artık iyice optimize olmasından kaynaklı oyunun hızlı bir şekilde tamamlanacağını düşünüyorum. Arc Raiders’da yaptıkları gibi istemedikleri özellikleri kapatarak çok güzel bir iş çıkartabilirler.
Oyun hem kapalı alanlarda geçecek hem de kısıtlı açık alanlarda geçecekmiş. Sanırım git şu parçayı şuradan al gel tarzı görevlerde sıklıkla git gel yapacağız.
Alien Isolation 1 spoileri ve oyunda göreceklerimiz. ![]()
Oyunun sonunda Amanda Ripley’in uzayda süzülürken bir geminin onu bulmasıyla bitiyordu.
SGF’de gösterilen trailerda direkt onun devamı gibi başlıyor diyebilirim. Sanki Sigourney Weaver’ın oynadığı Aliens filminin başı gibi bir açılış yapacağız. Hastane yatağında gözümüze açacağız fakat bu sefer hızlıca yine bir gezegene çakılacağız gibi duruyor.
LV-921 adındaki bir koloni gezegeninde Weyland-Yutani ileri karakolunda geçiyor oyun. Alien tasarımını incelediğimde karşılaştığımız türün ilk oyundaki ile aynı olduğunu gördüm. Yani yine karşımızda Drone türü var. Ben bu sefer Warrior türü vardır diye ümit ediyordum ama gördüğüm kadarıyla yine Xenemoprhumuz bir Drone. Warrior olsaydı başka başka şeyler yazardım ama Drone olduğu için yazı burada bitiyor. Yine öldüremediğimiz, kalın bir kafa zırhı olan uzun kuyruklu yaratığımızla kaçmaca, saklanmaca oynayacağız.
İlk oyundaki yapay zekanın yeni versiyonuyla donatılıyormuş oyun. Bakalım en çok merak ettiğim kısmı buydu açıkçası. İlk oyundaki hali zaten çok iyiydi bunda harikalar yaratmasını bekliyorum.
GTA 6’nın ön siparişler 25 Haziran’da açılıyor. CyberPunk 2077’den sonra ikinci defa bir oyunu ön sipariş ile alacağım sanırım. :d
2 seneyi bulur mu acaba yine PC’ye çıkması.
GTA V’in gelirleri sızdı geçenlerde pcden senede toplam 500 bin dolar kazanıyorlarmış Online’dan hal böyle olunca önceliğin konsol olması normal geliyor çünkü konsollarda online’dan aylık ortalama 1,5 ile 3 milyon dolar kazınıyorlarmış. En az 1,5 sene sonra gelir PC’ye GTA VI için yaklaşık 2 milyar dolar harcandığı konuşuluyor.
GTA 6 için zere heycanım yok. GTA’nın formülünü artık yenilenmesi gerekiyor. Zaten GTA mekanik anlamında çokta iyi bir seri sayılmazken, mekanikleri geliştirmek yerine sadece dünyayı daha gerçekçi yapmaya para harcıyorlar. Yaptıkları mizahın da dönemi geçti. Daha taze RDR 1 oynadım, siyasi mesajları bu kadar insanın gözüne sokulmaz. MGS Master Collection vol 2 beni GTA 6’dan daha çok heycanlandîrıyor. Yıllardır pc çıkmasını bekliyorduk. Sonunda seriyi tamalayabilecem.
Ben bu yüzden konsol aldım yoksa PC’de oynamayı tercih ederdim.
Fani ömrüm bu oyunu görmeye yetecek gibi duruyor, sevinçliyim. Ha çıktı ha çıkacak diye PS5 almıştım, 3 sene oldu ben PS alalı. Fakat fiyat beklentisi olarak 100-120 dolaresler havada uçuşuyor, vallahi bikaç sene daha beklerim fiyatın adam gibi düşmesini, tadını kaçırıyorlar insanın ![]()
Düz Ps5’de oynama hocam sen onu pro’ya terfi ettir. ![]()
Oyun bence 80-100-120 dolar olacak. Bunlar standart sürümü 80’e taşıyacaklarmış gibi geliyor bana. Sektör de arkasından 80 diye gidecek. Oyun yapımcıları şu an aç kurt gibi GTA 6’nın fiyat açıklamasını bekliyor. ![]()