Malazan 5.kitap redaksiyondaymış arkadaşlar. Bahar ayı gibi gelecekmiş. Buraya bilgi olarak düşelim ama İthaki bu sağı solu belli olmaz ![]()
Kaynak: @Burcununkitaplari yayınında söyledi, umarım İthaki yanıltmaz ![]()
Malazan 5.kitap redaksiyondaymış arkadaşlar. Bahar ayı gibi gelecekmiş. Buraya bilgi olarak düşelim ama İthaki bu sağı solu belli olmaz ![]()
Kaynak: @Burcununkitaplari yayınında söyledi, umarım İthaki yanıltmaz ![]()
Redaksiyon ne ya kitabı kısaltıyorlar mı yoksa!1!!? ![]()
Düzelti falandır ya yanlış anlamış olabilirim. Tekrar açtım izliyorum ![]()
Edit: Düzelti falandır ya kısaltma olacağını sanmıyorum.
Redaksiyon çevirinin kontrolünü yapılma işlemine verilen terimin adı. Varsa hatalar onların giderilmesi işlemi. Yani basıma hazırlama işleminin en önemli adımı olarak biliyorum ben. Yanlış biliyorsam arkadaşlar doğrusunu söyler şimdi.
Hatırladığım kadarıyla çeviriden sonra editör orijinal dil ve çeviriyi kontrol ederek metni düzenler. Daha sonra redaktör de sadece çeviriyi okuyup üstünde düzeltmeler yapar. Daha çok Türkçe dil bilgisi, yazım hataları, noktalama falan düzeltilir. Proofreading ve son okuma ile eş anlamlı sanırım.
Durun bir @Everfever hocamı etiketliyeyim de ona soralım.
Reduction değil, redaksiyon Fransızca kökenli bir kelime. İmla, noktalama vs. bakılır. Son okuma.
Kısaltma gibi bir şey yok yani. Doğru hatırlıyormuşum. Zaten kitabı neden kısaltsınlar ki?
Kısaltma işlemini yapacaksa editör yapıyor sanırım. Bu da genelde çocuk kitaplarında ya da içerik olarak yayınlanması sıkıntı yaratabilecek durumlar olduğunda falan yapılır.
Tamam o zaman sıkıntı yok. Dağılabiliriz. ![]()
Kiminle konuştun bea
Bu arada denetmenliği mi bıraktın sen?
![]()
Durduk yere kendi kendimize mesele çıkarmış gibi olmuşuz.
Baş şüpheli de @isos81 ![]()
Canınız sıkılıyor herhalde gençler. ![]()
Başladın mı 4.kitaba Alper hocam.
Ben daha üçüncü kitabı okuyacağım (onu yarım bırakmıştım) ama bu ara okuma önceliğim olan başka kitaplar var, ay sonu başlarım gibi.
Ben Malazan’ı bitirdim de Gümüş Yayın Tanrısı kitabına geçtim. O da güzel bir kitap tavsiye ederim.
Evet denetmenliği bıraktım. ![]()
Herkes redaksiyonu öğrenmiş oldu işte, fena mı? ![]()
Redaksiyon, orijinal metinle karşılaştırma yapılan aşama, yani genel metin editörlüğü. Son okuma ise redaksiyondan sonra gelen, çoğunlukla mizanpajın ardından, baskı öncesi yapılan, adı üstünde metnin son kontrolü, yani düzelti.