Yeni Çıkan Kitaplar - En Yeni Kitap Haberleri

Malazan 5.kitap redaksiyondaymış arkadaşlar. Bahar ayı gibi gelecekmiş. Buraya bilgi olarak düşelim ama İthaki bu sağı solu belli olmaz :smile:

Kaynak: @Burcununkitaplari yayınında söyledi, umarım İthaki yanıltmaz :slight_smile:

8 Beğeni

Redaksiyon ne ya kitabı kısaltıyorlar mı yoksa!1!!? :rage:

1 Beğeni

Düzelti falandır ya yanlış anlamış olabilirim. Tekrar açtım izliyorum :smiley:

Edit: Düzelti falandır ya kısaltma olacağını sanmıyorum.

1 Beğeni

Redaksiyon çevirinin kontrolünü yapılma işlemine verilen terimin adı. Varsa hatalar onların giderilmesi işlemi. Yani basıma hazırlama işleminin en önemli adımı olarak biliyorum ben. Yanlış biliyorsam arkadaşlar doğrusunu söyler şimdi.

7 Beğeni

Hatırladığım kadarıyla çeviriden sonra editör orijinal dil ve çeviriyi kontrol ederek metni düzenler. Daha sonra redaktör de sadece çeviriyi okuyup üstünde düzeltmeler yapar. Daha çok Türkçe dil bilgisi, yazım hataları, noktalama falan düzeltilir. Proofreading ve son okuma ile eş anlamlı sanırım.

9 Beğeni

Durun bir @Everfever hocamı etiketliyeyim de ona soralım.

2 Beğeni

Reduction değil, redaksiyon Fransızca kökenli bir kelime. İmla, noktalama vs. bakılır. Son okuma.

7 Beğeni

Kısaltma gibi bir şey yok yani. Doğru hatırlıyormuşum. Zaten kitabı neden kısaltsınlar ki?

4 Beğeni

Kısaltma işlemini yapacaksa editör yapıyor sanırım. Bu da genelde çocuk kitaplarında ya da içerik olarak yayınlanması sıkıntı yaratabilecek durumlar olduğunda falan yapılır.

4 Beğeni

Tamam o zaman sıkıntı yok. Dağılabiliriz. :grin:

3 Beğeni

Arkadaşlar konuştum şimdi. Kısaltma gibi bir durum yok. İçiniz rahat olsun. :+1:t2:

@isos81 @ilydious @J.S

4 Beğeni

Kiminle konuştun bea :smiley: Bu arada denetmenliği mi bıraktın sen?

1 Beğeni

:slight_smile:

Durduk yere kendi kendimize mesele çıkarmış gibi olmuşuz. :slight_smile: Baş şüpheli de @isos81 :slight_smile:

Canınız sıkılıyor herhalde gençler. :slight_smile:

6 Beğeni

Başladın mı 4.kitaba Alper hocam.

1 Beğeni

Ben daha üçüncü kitabı okuyacağım (onu yarım bırakmıştım) ama bu ara okuma önceliğim olan başka kitaplar var, ay sonu başlarım gibi.

2 Beğeni

Ben Malazan’ı bitirdim de Gümüş Yayın Tanrısı kitabına geçtim. O da güzel bir kitap tavsiye ederim.

3 Beğeni

Evet denetmenliği bıraktım. :slightly_smiling_face:

2 Beğeni

2 Beğeni

Herkes redaksiyonu öğrenmiş oldu işte, fena mı? :sweat_smile:

7 Beğeni

Redaksiyon, orijinal metinle karşılaştırma yapılan aşama, yani genel metin editörlüğü. Son okuma ise redaksiyondan sonra gelen, çoğunlukla mizanpajın ardından, baskı öncesi yapılan, adı üstünde metnin son kontrolü, yani düzelti.

4 Beğeni