Gregory Maguire’ın 1. kitabında Oz Büyücüsü’ndeki Batının Lanetli Cadısını hayatını anlattığı Lanetli Yıllar serisine başladım. İlk kitap 2006’da Yerdeniz Yayınları isimli bir yayınevi tarafından çok güzel bir kapak ve formatla basılmıştı (sağ üst köşedeki görsel) ve ben de o zaman okumuştum kitabı. Üzerinden 20 yıl geçmiş ve Alfa kitap tarafından serinin tamamı basılmışken yeniden okumak istedim. ilk iki kitabını okudum ve devam edeceğim seriye. 1. kitabı bitirince orijinal hikayeyi ve çizgi roman versiyonunu da okuyayım dedim. Bu ay Oz Diyarı’nda geçmiş oldu böylece.
Bunların yanında da bir kısım çizgi roman okudum her zaman olduğu gibi:
Suyu Arayan Adam araya karışınca serinin 3. Kitabı gibi duruyor yeminle ![]()
-
D. Setterfield - On Üçüncü Hikaye
Bana hitap eden bir eser değildi, belki de o yüzden okurken sıkıldım. Yazarın karakterleri iki cümleyle anlatıp geçmemesi hoşuma gitti, küçük bir olayda geçen kişiye bile gerçeklik kazandırmak için çalışmış. -
G. Cook - The Silver Spike
The Black Company serisinin 3.5 numaralı kitabı, seriyi de burada sonlandırıyorum. Her kitap çok akıcıydı, merakla okudum, gizem, aksiyon yerinde. Devam kitaplarında olayların kendini tekrar etdiği yorumlarını çok gördüğüm için bu kadarı yeterli. -
I.Rankin - Düğümler ve Haçlar
John Rebus polisiye serisinin ilk kitabı. Hiç beğenmedim, devam etmem. Okumayı düşünenlerin heveslerini baltalamamak için beğenmeme sebeplerimi anlatmak istemiyorum. -
S. Lee - İnsan Türleriyle Yakın Temas
Sizi sıkmayacak, akıcı, konuların kolay dille anlatıldığı bir kitap, ama yaklaşım çok yüzeysel. Alana bir az ilginiz varsa öğreneceğiniz yeni şey çok az. Okunabilir. -
M. Connelly - Son Hüküm
En beğendiğim detektif yazar. Bu kitap serisinin baş kahramanı avukat. Hem mahkeme, hem de işlenen suçun çözüm süreci anlatılıyor. Mahkemelerde jürinin yargılaması konusu hakkında bilgim çok az (araştırmayı unuttum, hatırlatma oldu bu özet de) hatta sadece kitaplarda okuduğum kadar ve yazılanlar doğruysa sistem hiç de mantıklı değil. -
H. Harrison - Paslanmaz Çelik Sıçanın İntikamı
Eğlenceli kitap, seviyorum bu seriyi. -
M. Connelly - Kuşkulu Delil
The Lincoln Lawyer serisinden bir sonraki kitap. -
S. Bakker - The Darkness That Comes Before
Serinin ilk kitabı, çok fikir bildiremeyeceğim. Genel olarak sevdim. Yaratdığı dünya geniş, farklı dinler,farklı nedenlerden dolayı nefret edeceğiniz farklı karakterler var. Politika, savaş, insanların yaşadıkları zorluklara karşı içsel mücadelesi. Bu 3 konu benim için daha belirgindi. Bazı kısımlarda okuyucu olarak çok ilgimi çeken konulara az yer verilmesi, aksine bazı sıkıcı kısımlarınsa fazla uzatılması sonlara doğru yordu beni.
Ayın sürprizi son kitabım olan Uzay Feneri 23 oldu, pek beklentim yoktu ve çok beğendim. Ayın ilk kitabı da sürprizdi diyebilirim, Pardayanlar’ı da beğendim. İsminin yayıldığı ve abartıldığı kadar bir şey yok ama keyifli ve eğlendiriciydi. Seriyi aldım, öbür ay devam ederim diye düşünüyorum.
Ahitler’i seveceğimi zaten tahmin ediyordum, dizi uyarlaması da güzel okuduktan sonra onu da izleyip bitirdim
.
Millenium serisi de çok güzel, eksikleri var ama akıcılığı fazla fazla telafi ediyor. Haziranda o seriyi de bitirmeyi hedefliyorum.
Stepford Kadınları hiç beğenmedim, Çehov da boş beleş kitap ![]()
Daha fazla okurum diye düşündüğüm, boş vaktimin çok olduğu bir aydı ama düşündüğüm kadar olmamış. Haziranı da bu kadar boş geçirirsem Mayıstan fazla okurum kesin.
Kitap güzel miydi sizce. Bilimkurgu klasiği sayılır mı cidden.
Severek okudum ben hocam güzeldi.
Başladığım bazı kitaplar sarmadığı için yarım bırakıyorum, ay sonu böyle oldu
Az olsun bizim olsun ![]()
Ben hevesle başlıyorum, ay sonu oluyor, sonra bir 4-5 tane daha ay sonu oluyor ama bakıyorum kitabın çeyreğine dahi gelememişim… 1-2 yıldır kronik hale geldi.
Ama dediğin gibi az ama öz iyidir. ![]()












